۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۲۲۵۹۱۷
نماینده خبرگان رهبری:

شرایط به گونه ای است که اگر مدافع اسلام نباشیم ناگزیر در صف دشمن خواهیم بود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علم الهدی گفت: امروز اسلام در شرایطی قرار دارد که فرد می بایست یا در مقابل دشمنان خدا بایستد و مبارزه کند یا در غیر این صورت، ناگزیر در صف مقابل خواهد بود.
آيت الله علم الهدي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سیداحمد علم الهدی، امام جمعه مشهد ظهر امروز در همایش ملی تبلیغ و جمعیت که به همت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در هتل خاتم برگزار می شود، با اشاره به آیه شریفه «یخشون الله و لایخشون احدا إلّا الله»، گفت: این آیه شریفه تنها به معنای ایستادگی و مقاومت در برابر رنج و شکنجه و زورگویی مستکبران در برابر فعالیت های دینی و تبلیغی نیست.

 

وی اظهار کرد: اصل مضمون آیه این است که مؤمنان از موج ها، جوسازی ها و عملیات روانی علیه خود هراس نداشته باشد چرا که در حال انجام رسالت خود در برابر خدا هستند.

 

وی افزود: آنچه امروز در جامعه شاهد هستیم این است که همان گونه که استکبار جهانی در برخوردهای سخت با نظام اسلامی شکست خورده و مأیوس شده است، جریانات سیاسی لائیک نیز به همین وضع دچار و سرخورده شده اند لذا به موج سازی های منفی می پردازند بنابراین مبلغان باید نه تنها در برابر رنج و سختی بلکه در برابر این موج سازی ها و بایکوت سیاسی نیز مقاوم باشند.

 

 طیف های مختلف روحانیت در جریان تبلیغ

آیت الله علم الهدی، جریان تبلیغی روحانیت را به سه طیف تقسیم و خاطرنشان کرد: عده ای در موقعیت های مختلف همواره سینه چاک در میدان حاضر و لبیک گوی رهبری هستند، برخی که تعدادشان هم زیاد نیست، در پی ساز مخالف زدن برای گردآوری پیاده نظام و حامی برای خود هستند(مانند آن ها که دفاع مقدس را را که در تداوم انقلاب اسلامی بود، خشونت وخونریزی می دانند) و عده ای نیز می گویند ما در منبر روضه وحویث می گوییم و خود را درگیر مسائل سیاسی و اجتماعی نمی کنند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که این گروه در واقع انگلی در جریان تبلیغ و روحانیت به شمار می روند و متأسفانه تعدادشان هم کم نیست، افزود: امروز اسلام در شرایطی قرار دارد که فرد می بایست یا در مقابل دشمنان خدا بایستد و مبارزه کند یا در غیر این صورت، ناگزیر در صف مقابل خواهد بود.

 

وی یادآور شد: روحانی ای که بگوید انقلاب و نظام به من ربطی ندارد، بخواهد یا نخواهد مزدور بیگانه است؛ آن ها که شب عاشورا خیمه امام حسین(ع) را ترک کردند، دشمن و مخالف امام نبودند اما میان آن ها با کسانی که مقابل امام شمشیر کشیدند، عملا تفاوتی نبود.

 

آیت الله علم الهدی به خطبا و مبلغان یادآور شد: اگر نسبت به تحقق منویات رهبری بدانیم، آن ها را دستچین نکرده و برای تحقق هر یک از آن ها همه تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.

 

لازم به ذکر است همایش ملی «تبلیغ وجمعیت» در راستای منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر فرهنگسازی افزایش جمعیت به مدت دو روز با حضور مبلغان وخطبای محوری کشور در مشهد برگزار می شود.

تبیین بایسته های حرکت های تبلیغی در فرهنگسازی افزایش جمعیت، حساس سازی مبلغان در موضوع تحدید نسل و کاهش جمعیت، نگرش سازی نسبت به افزایش جمعیت و فرزندآوری و توانمندسازی مبلغان در فرهنگسازی افزایش جمعیت از اهداف این همایش است.

 

این گزارش حاکیست؛ موضوعاتی همچون جریان شناسی، روندشناسی و تحولات استراتژیک تغییرات جمعیتی ایران و جهان، تحولات گفتمانی وتأثیرات سبک زندگی غربی بر کاهش باروری، مبانی فقهی و دینی افزایش جمعیت، ابعاد تربیتی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جمعیت، راهبردهای تبلیغی و روانشناسی تغییر نگرش جامعه در موضوع افزایش جمعیت و نقش جمعیت در تمدن اسلامی با حضور حجج اسلام سقای بی ریا، واسطی، زیبایی نژاد، ابوترابی و دکتر قاضی زاده، محمودی، حسنی و محزون در قالب سخنرانی، میزگرد تخصصی و فیلم و اسلاید مورد بحث و بررسی قرار می گیرد./930/پ201/ب5

 

ارسال نظرات