۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۲۲۶۱۹۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

بیداری ملت های مسلمان الهام گرفته از قیام امام حسین است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی گفت: حرکت و قیام امام حسین(ع) در جهت مخالفت با استکبار و نه گفتن به حکومت فاسدی بود که نقاب اسلام بر چهره زده و اقدامات ضد اسلامی انجام می داد و در حال حاضر نیز حرکت کلی ملت های مسلمان منطقه در همین راستا قرار دارد.
حجت الاسلام روحاني نيا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی صبح امروز در نشست هم اندیشی برنامه های هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر و نیز ایام محرم الحرام در این استان که با حضور معاونان تشکل های مردمی و مدیران دفاتر تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، گفت: امام سوم شیعیان در ابتدای حرکت خود از مکه یکی از اهداف اصلی این اقدام را احیای امر به معروف و نهی از منکر ذکر کردند و اهداف حرکت و قیام امام حسین(ع) برای همیشه تاریخ ماندگار و الگو دهنده است.

 

وی با اشاره به این که عاشورا و قیام کربلا یکی از مهم ترین وقایع تاریخ اسلام محسوب می شود، اضافه کرد: این نهضت بزرگ اکنون پس از گذشت بیش از هزار و 400 سال همچنان به عنوان حماسه جاوید مطرح بوده و گذشت زمان نتوانسته ذره ای از عظمت و سازندگی آن کم کند.

 

حجت الاسلام روحانی نیا با تأکید بر توجه بیشتر به نقش سازندگی و انسان سازی قیام عاشورا، تصریح کرد: امام حسین(ع) در عاشورای سال 61 هجری قمری با جهاد و شهادت غم انگیز خود، اسلام راستین را احیا کرده و حفظ آن را برای همیشه تاریخ تضمین کرد.

 

به گفته وی، قیام و شهادت اباعبدالله الحسین(ع) صفحه ای درخشان و فراموش نشدنی از تاریخ دین مبین اسلام است که می تواند برای همیشه بشریت آگاهی دهنده و روشن کننده باشد.

 

حجت الاسلام روحانی نیا تصریح کرد: در عصر حاضر بیداری و آگاهی ملت های مسلمان منطقه در واقع بر گرفته از قیام امام حسین(ع) و آزادگی سید و سرور شهیدان الهام گرفته و شعارها و اهداف امام حسین(ع) از سوی مردم انقلابی و آزادی خواه فریاد زده می شود.

 

وی تصریح کرد: حرکت و قیام امام حسین(ع) در جهت مخالفت با استکبار و نه گفتن به حکومت فاسدی بود که نقاب اسلام بر چهره زده و اقدامات ضد اسلامی انجام می داد و در حال حاضر نیز حرکت کلی ملت های مسلمان منطقه در همین راستا قرار دارد.

 

دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی استان خراسان شمالی در ادامه با بیان این که بزرگترین انگیزه قیام امام حسین(ع) مسأله امر به معروف و نهى از مـنکر بود، تصریح کرد: این دو موضوع از مهم ترین ارکان دین مبین اسلام به شمار می روند و امام معصوم(ع) نیز در درجه نخست مسؤول اجرای این اصل مهم اسلامی است.

 

حجت الاسلام روحانی نیا با بیان این که امروز در جامعه اسلامی ایران احیا و اجرای این دو موضوع مهم به شدت احساس می شود، خاطرنشان کرد: باید مشارکت مردمی در احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر افزایش یابد چرا که نباید انتظار داشت تنها با فعالیت نهادی خاص و اقدامات اداری و دستگاهی این فریضه به درستی در جامعه اجرا شود.

 

وی با یادآوری این که در مرحله تذکر لسانی همه مردم وظیفه دارند نسبت به امر به معروف و نهی از منکر اهتمام داشته باشند، تصریح کرد: استان خراسان شمالی به عنوان استان پایلوت در اجرای تذکر لسانی در راستای احیای امر به معروف و نهی از منکر انتخاب شده و در این زمینه نیز اقدامات مناسبی انجام شده اما هنوز کافی نیست.

 

گفتنی است، در این نشست معاونان تشکل های مردمی و مدیران دفاتر تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در مورد برنامه های ایام محرم الحرام و هفته امر به معروف و نهی از منکر با یکدیگر به تبادل نظر پرداختند.

 

یادآور می شود استان خراسان شمالی از سه سال پیش به عنوان استان پایلوت برای اجرای طرح تذکر لسانی امر به معروف و نهی از منکر در کشور انتخاب شده و در این زمینه نیروهای بسیجی میدان دار اصلی هستند. بدین منظور، در شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی در 400 پایگاه مقاومت بسیج و 75 حوزه، واحدهای ارشاد و امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده است./9314/پ202/ب5

ارسال نظرات