۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۲۲۶۲۲۰
حجت الاسلام طاهری خبر داد؛

تحصیل هفت هزار طلبه مازندرانی در حوزه های علمیه قم و مشهد

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه مازندران از تحصیل هفت هزار طلبه مازندرانی در حوزه های علمیه قم و مشهد مقدس خبر داد.
حجت الاسلام ابوالقاسم طاهري، مدير حوزه علميه مازندران

حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا گفت: انقلاب اسلامی ایران زمینه پویایی خدمات روحانیان را فراهم کرد و همه باید قدردان این نعمت باشیم.

 

وی با بیان این که مازندران بیشترین قاضی روحانی را در کشور دارد، ادامه داد: حوزه های علمیه نقش بسزایی در تربیت این قضات داشته اند و به برکت وجود همین حوزه های علمیه بوده است که اکنون دارای چنین جایگاهی هستیم و به همین دلیل باید در جهت افزایش کمیت و کیفیت حوزه های علمیه تلاش کنیم.

 

مدیر استانی حوزه علمیه مازندران بر گسترش حوزه های علمیه شیعی در شهرهای مختلف تأکید کرد و گفت: امروز نیاز به گسترش مدارس علمیه در شهرها احساس می شود و با توجه به نیاز داخلی و خارجی، دو مرکز هدایتی هستند که هم اکنون هفت هزار طلبه مازندرانی در این دو شهر مشغول فراگیری علوم دینی و آموزش های لازم هستند.

 

حجت الاسلام طاهری ادامه داد: در این راستا شش هزار طلبه استان مازندران در قم و هزار طلبه این استان نیز در مشهد مقدس مشغول فراگیری علوم دینی هستند.

 

وی همچنین با اشاره به هجمه‌های مختلف فرهنگی و دینی از سوی دشمنان علیه این نظام یادآور شد: امروز با توجه به توطئه‌های مختلف دشمنان علیه نظام اسلامی، نیاز روحانیت بیش از گذشته احساس می‌شود که باید با درایت و تیز هوشی از تخریب و توطئه دشمنان علیه مبانی دینی جلوگیری شود.

 

حجت الاسلام طاهری با بیان این که حوزه های علمیه از جمله پایگاه های مهم معنوی و ولایتمداری هستند که هرگز از خط اهل بیت(ع) بیرون نرفته اند، ادامه داد: حرکت در مسر اهل بیت(ع) مهم ترین عامل موفقیت حوزویان و روحانیت بوده است و به همین دلیل هم اکنون نیز آنچه باید در متن حوزه‌ها دنبال شود، ‌معارف قرآن و اهل بیت(ع) است.

 

وی گفت: جایگاه روحانیت در کشور بسیار اساسی و مهم است و نقش علما برای مردم الهام‌بخش است و به همین دلیل نیاز است نقش علما برای مردم به خوبی و درستی  تبیین شود.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که شهرستان نکا در مازندران بیشترین روحانی را دارد، خاطر نشان کرد:  این شهرستان از نظر جمعیتی از بسیاری از شهرهای استان پایین تر است اما دارای جمعیت روحانی و عالم بالایی است که بیانگر پشتوانه معنوی این شهرستان است که باید از حضور و وجود این روحانیت به درستی استفاده شود تا در جهت پویایی و عظمت اسلام و مسلمین گام های مثبت بیشتری برداشته شود.

 

حجت الاسلام طاهری گفت: در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که پشتوانه دینی و مذهبی در ترسیم برنامه آینده بسیار مؤثر است و به همین دلیل باید برنامه‌ای ترسیم کنیم که با تاریخ، معنویات و اعتقادات ما عجین بوده و در جهت رشد معنوی جامعه با همه توان و استفاده از ظرفیت های حوزه و حوزویان و علما گام برداریم./ 1317/ت302/ب1

ارسال نظرات