۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۲۲۶۴۴۱

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ موفقیتی دیگر در عرصه پیوند عضو در بیمارستان بهبود تبریز، طرح توسعه امامزاده سیدحمزه و اجرای 665 طرح فلاح در سراسر استان از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، بهمن ذیجاه، مدیرعامل بیمارستان بهبود تبریز امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار داشت: عمل جراحی پیوند عضو قطع شده با تلاش 11 ساعته کادر فوق تخصصی و پزشکان بیمارستان بهبود با موفقیت انجام شد.


وی خاطرنشان کرد: کارگر مصدوم ساعت 15:30 دقیقه بعد از ظهر به بیمارستان بهبود انتقال می یابد و تیم جراحی بعد از جراحی 11 ساعته پیوند، این عمل را با موفقیت 99 درصدی اجرایی کردند، که دکتر حسین سلیمانلو پزشک جراح و متخصص ارتوپدی مسؤول تیم پزشکی این عمل موفقیت‌آمیز بوده است.


دکتر سلیمان‌لو نیز در خصوص جزئیات پیوند عضو گفت: قبل از شروع عمل جراحی، عضو قطع شده رادیوگرافی شد و متوجه شدیم این عضو دچار شکستگی شده است بنابراین در همان مرحله ضمن اینکه پیوند عضو صورت گرفت، شکستگی ساعد را نیز عمل بهبود بخشیدیم.


همچنین دکتر کامران ظفرپور، پزشک جراح بیمار و متخصص توراکسی در خصوص این عمل
جراحی گفت: بعد از بیماری های قلبی و سرطان، تصادفات سومین عامل مرگ و میر انسان است، ر 4 ماهه اول سال جاری، 2 هزار 500 نفر فوتی حاصل تصادفات داشته ایم و سن افراد متوفی بین یک سال و 40 سال بوده است.


طرح توسعه حسینیه امامزاده سیدحمزه(ع) تبریز از سرگرفته شد


صادق نجفی، شهردار تبریز شب گذشته، 26 مهر در بازدید از امامزاده سیدحمزه(ع) تبریز، گفت: طرح توسعه حسینیه امامزاده سیدحمزه(ع) تبریز، در راستای عملیاتی کردن منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی کشور از سرگرفته شد.


آراسته، مدیراجرایی امامزاده سیدحمزه(ع)تبریز نیز در این مراسم اظهار داشت: در جلسه‎ای که با حضور نمایندگان اداره‌کل فرهنگ و ارشاداسلامی، میراث فرهنگی، شهرداری تبریز و اداره کل اوقاف و امورخیریه استان به ریاست معاونت عمرانی استانداری آذربایجان شرقی درخصوص طرح توسعه امامزاده سیدحمزه تشکیل شد، مقرر شد طرح توسعه امامزاده محترم شمرده شود.


عاشورا تبلور واقعی تقابل حق و باطل است


حجت‌الاسلام معرفت، کارشناس امور دینی در همایش مداحان و سخنرانان تأثیرگذار استان در تبریز اظهار داشت: اولیای الهی عموم شیعیان را همواره به ذاکرالحسین(ع) بودن تشویق کرده‌اند. با توجه به منابع و مستندات تاریخی، عنوان «ذاکر» نسبت به عنوان «مداح» مشروعیت بیشتری دارد.


وی افزود: هرچند بسیاری از احادیث اهل‌بیت(ع)، فاقد تاریخ مشخص هستند؛ با این وجود، امام حسین(ع) در طول تاریخ هیچ وقت محذوف نبوده و همواره به عنوان یک شخصیت «مذکور» مورد توجه قرار گرفته ‌است.


این کارشناس امور دینی با بیان این‌که عاشورا تبلور واقعی تقابل حق و باطل بوده و تبیین ابعاد مختلف آن، فراتر از محدوده های زمانی مورد توجه بزرگان انبیای الهی(ع) بوده است، گفت: بر اساس منابع تاریخی، اولیاءالله اولین ذاکران امام حسین(ع) هستند، که شامل نبی اسلام(ص)، حضرت علی(ع)، حضرت فاطمه(س)، امام حسن(ع) و سایر ائمه هدی(ع) هستند.


اجرای 665 طرح فلاح در آذربایجان شرقی


مدیر امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی، یوسف زمانی با بیان این‌که طی شش ماهه اول سال جاری 665 طرح فلاح برای نزدیک به 16 هزار مددجوی تحت حمایت در سطح استان برگزار شده است، افزود: طرح فلاح به صورت شبکه ای و با هدف تعمیق باورهای دینی و ارائه الگوی دینی و اسلامی در راستای  ایجاد سبک زندگی اسلامی در منازل مددجویان برگزار می شود.


وی خاطر نشان کرد: همچنین در راستای نهادینه کردن ارزش های دینی و اسلامی در 6 ماهه امسال برای 5 هزار و 270 نفر مشاوره دینی به صورت چهره به چهره صورت گرفته است. این نهاد جهت آشنایی مددجویان با مبانی دینی و معرفتی و ارتقای سطح آگاهی جامعه هدف اقدام به اجرای طرح فلاح و آموزش مددجویان کرده است.


مدیر امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی با اشاره به اهداف اجرای طرح فلاح اظهارکرد: تقویت عزت وکرامت انسانی و دینی،افزایش روحیه نشاط وشادابی در بین خانواده های تحت حمایت ، ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر،مصون سازی خانواده ها از آسیبهای اجتماعی از طریق آگاهی دینی  و نیز از بین بردن روحیه انزوا طلبی را از اهداف تاثیرگزار این طرح است.


تدوین تاریخ شفاهی نهضت سوادآموزی آذربایجان‌شرقی آغاز می شود

 

پس از تدوین تاریخ شفاهی مربیان پرورشی دهه شصت، تدوین تاریخ شفاهی نهضت سوادآموزی در آذربایجان‌شرقی توسط دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی کلید می‌خورد. نهضت سوادآموزی، مولود انقلاب اسلامی و اندیشه مدیریتی حضرت امام خمینی(ره)، با هدف برقراری عدالت آموزشی در جامعه ایرانی پس از انقلاب، برپا شد.


دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی، «تدوین تاریخ شفاهی نهضت سوادآموزی استان» را با رونمایی از پوستر این طرح کلید می‌زند که این آیین، دوشنبه 28مهر ماه از ساعت16 در محل دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود.


دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی، پیش از این اقدام به تدوین تاریخ شفاهی مربیان پرورشی دهه شصت استان کرده است. همچنین، ده‌ها نفر از رزمندگان جبهه فرهنگی انقلاب، به بازگویی خاطرات و تجربیات خود از سال‌های دهه 50 و 60 کرده‌اند که به‌زودی، بخشی از این خاطرات در قالب کتاب و مجموعه خاطرات منتشر خواهد شد./935/د101/ب4

ارسال نظرات