۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۷
کد خبر: ۲۲۶۵۰۴
نماینده مجلس:

شیخ نمر نقش موثری در رهبری بیداری اسلامی منطقه ایفا کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: شیخ نمر در رهبری بیداری اسلامی در منطقه نقش موثری ایفا کرده و گناه وی این است که از حقوق یک اقلیت بزرگ در عربستان و از آزادی‌های مردم عربستان حمایت می‌کند.
حجت الاسلام سبحاني نيا نايب رييس کمسيون امنيت ملي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ سبحانی‌نیا در همایش اعتراض دانشجویان به حکم اعدام آیت‌الله نمر با عنوان «اعدام حقیقت» که عصر امروز در تالار شیخ انصاری دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: نظام استکباری از مدت‌ها، دنبال طرح‌ریزی و برنامه‌ریزی برای مهار اسلام انقلابی و جلوگیری از برد آن در منطقه بوده‌است.

 

نماینده مجلس شورای اسلامی درباره طرح‌های استکباری غرب علیه اسلام، اظهار داشت: این مربوط به امروز و دیروز نیست به طوری که وقتی 15 سال پیش در زمان بوش پدر این روند اوج گرفته‌بود، وزارت خارجه آمریکا نشستی را برگزار و در آن از استراتژیست‌ها و تحلیلگران دعوت کرد تا تهدیدات آینده آمریکا را بررسی کنند.

 

وی افزود: یکی از نتایجی که در این نشست به آن رسیده‌بودند این بود که تهدید جدی آینده برای کلیسا و تمدن غرب، اسلام است و از همان تاریخ برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای را برای مهار اسلام و اسلام انقلابی طرح ریزی کردند.

 

حجت‌الاسلام‌ سبحانی‌نیا درباره هدف غرب از ایجاد و پرورش گروه‌های تکفیری گفت: مسلمانانی به عنوان مسلمانان انقلابی از سوی آن‌ها برای بد جلوه دادن چهره اسلام در جهان تربیت و حمایت شدند تا غرب با ظهور رفتارهای غلطی که این گروه‌ها به نام اسلام در جاهای مختلف جهان دارند، جلوی گرایش جوانان حق طلب دنیا را به اسلام بگیرند.

 

وی درباره حمایت استکبار از داعش و گروه‌های تکفیری ابراز داشت: همواره رژیم سلطنتی انگلیس و آمریکا از این قبیل گروه‌ها حمایت کرده ‌است و واقعیت این است که این‌ها ابزار دست استکبار برای پیشبرد اهداف سلطه جویانه غرب هستند.

 

این نماینده مجلس، رژیم عقب مانده و منحط عربستان را از جمله ابزارهای دست غرب دانست و گفت: این‌ها آمار رسمی از تعداد شیعیان عربستان ارائه نمی‌دهند اما 20 درصد مردم عربستان را شیعیان تشکیل می‌دهند که بیشتر آن ها در قطیف زندگی می‌کنند و این منطقه محل برداشت ذخایر نفت و گاز عربستان است.

 

وی افزود: 35 درصد مردم این منطقه، شیعه زیدی، 5 درصد اسماعیلی و 5 درصد شیعه امامی و در مجموع 50 درصد مردم این منطقه شیعه هستند و طبیعی است که عربستان سعودی حساسیت زیادی نسبت به این منطقه داشته باشد.

 

حجت‌الاسلام‌ درباره شیخ نمر عنوان کرد: شیخ نمر در ایران و سوریه تحصیل داشته و در رهبری بیداری اسلامی در منطقه نقش موثری ایفا کرده‌است و گناه وی این است که از حقوق یک اقلیت بزرگ در عربستان و از آزادی‌های مردم عربستان حمایت می‌کند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره رفتار دوگانه کشورهای غربی با عربستان و سایر کشورها ابراز کرد: کشورهایی که داعیه حقوق بشر دارند و علیه ایران پرونده‌های حقوق بشر به راه می‌اندازند و ادعا می‌کنند این اقدامات آن‌ها برای دفاع از حقوق اقلیت‌ها در ایران است، امروز در برابر حکم اعدام شیخ نمر سکوت کرده‌اند و از حقوق اقلیت‌ها در عربستان حرفی به میان نمی‌آورند.

 

حجت‌الاسلام‌ سبحانی‌نیا، اعدام شیخ نمر را عمل قرون وسطایی رژیم آل سعود نامید و اظهار داشت: برداشت من این است که این صورت قضیه است و این‌ها قصد انجام چنین کاری ندارند و می‌خواهند شیعیان را تست کنند که خوشبختانه این اقدام آن‌ها بازتاب گسترده ای نه تنها در کشورهای اسلامی بلکه در تمام جهان داشت./805/پ202/ب4

ارسال نظرات