۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۱
کد خبر: ۲۲۶۵۴۱
عضو هیأت انتخاب جشنواره هنری غدیر:

وظیفه هنرمند شیعه تقویت بنیه معنوی تشیع است

خبرگزاری رسا ـ استاد برجسته خوشنویسی گفت: اگر حرکت‌هایی که شکل‌گرفته و در حال انجام است تداوم پیدا کند و به‌عنوان یک شیعه هنرمند بتوانیم با قلم و قدم خود بنیه شیعه را تقویت کنیم، یعنی انجام دادن همان رسالتی که به عهده ما قرار داده ‌شده است.
جشنواره غدير

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، «دومین جشنواره هنری غدیر» که در دو بخش خوشنویسی و طراحی گرافیکی پوستر به همت مجمع علمی فرهنگی غدیر برگزارشده بود، شب گذشته طی برگزاری مراسم اختتامیه در بوستان کوهسنگی مشهد به کار خود پایان داد.

احمد قائم‌مقامی استاد برجسته خوشنویسی خراسان در این مراسم بابیان این‌که هنری ماندگار می‌شود که با معنویت گره‌خورده باشد، گفت: وقتی در طول تاریخ و هنرمندانی که از خود اثری با یادگار گذاشته‌اند و تمام هنرهایی که در طول تاریخ از خود رد پایی به‌جا گذاشته‌اند، بررسی می‌کنیم، می‌بینیم که امکان ندارد این هنر و هنرمند با الهیت ارتباط نداشته باشند.

وی ادامه داد: اگر هنری با الهیت و معنویت بوده‌اند باقی‌مانده و ماندگار شده‌اند و اگر با چیزی غیر از معنویات همراه بوده‌اند در لابلای چرخ تاریخ از بین رفته‌اند.

این استاد خوشنویسی یادآور شد: هنری را که ما از پیشینیان به ارث برده‌ایم و آن را برای نسل آینده پرچم‌داری می‌کنیم، علاوه بر فن و مهارت بالا که از لازمه‌های اصلی و قطعی کار است، شاهد پیوند خوردن آن با معنویت هستیم.

قائم‌مقامی، حرکت در مسیر معنویت و ولایت را وظیفه اصلی هر هنرمند دانست و بیان داشت: علاوه بر این‌که وظیفه هر هنرمند حرکت در مسیر معنویت است، باید دید که آیا این معنویت، ولایی است؟ ما هنرمندان چه اندازه در مسیر هنر ولایی قدم برداشته‌ایم.

وی تصریح کرد: متأسفانه شیعیان در نقاط مختلف جهان مورد تهاجم بیگانگان قرار گرفته و آنان کمر به از بین بردن شیعه بسته‌اند، ما هنرمندان با قلم خود که رسالت ماست، چه کرده‌ایم؟ اگر حرکت‌هایی که شکل‌گرفته و در حال انجام است تداوم پیدا کند و به‌عنوان یک شیعه هنرمند بتوانیم با قلم و قدم خود بنیه شیعه را تقویت کنیم، یعنی انجام دادن همان رسالتی که به عهده ما قرار داده‌شده است./9315/پ203/ب

ارسال نظرات