۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۲۲۷۱۲۴
امام جمعه زنجان:

دولت با گام های مؤثرتری حماسه اقتصادی را رقم بزند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در زنجان با بیان این که قدم‌های خوب و مؤثری در عرصه آبادانی کشور از سوی دولت برداشته شده است گفت: امیدواریم دولت محترم با گام های مؤثرتری حماسه اقتصادی را نیز رقم بزند.
حجت الاسلام خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان، بعد از ظهر امروز در جریان مراسم دیدار علما و ایثارگران با رییس جمهور در زنجان، انتخاب دکتر روحانی برای ریاست جمهوری را بسیار خوب ارزیابی کرد.

 

وی در ادامه گفت: وقتی که امام علی (ع) به اصرار مردم امر خلافت را پذیرفتند یکی از یاران ایشان گفتند که شما به خلافت وزانت بخشیدید و امروز نیز ما به دکتر روحانی اعلام می کنیم که شما با برگزیده شدن به ریاست جمهوری به این مقام وزانت خاصی بخشیدید چرا که با انتخاب شما یک آرامش خاصی بر کشور، حال به هر دلیلی، حاکم شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در ادامه با اشاره به سوابق دکتر روحانی در پست های مدیریتی کشور اظهار داشت: دکتر روحانی چندین سال در امنیتی ترین دستگاه های کشور حضور داشتند و شخصیتی هستند که در ایجاد انقلاب و پیروزی آن حضور داشته و مانند عصای دستی در کنار امام (ره) بودند.

 

این مسؤول در ادامه خاطر نشان کرد: زمانی داشتن رساله عملیه امام خمینی (ره) شش ماه زندان در بر داشت و در همان زمانی که دشمن خواست زهر چشمی از امام بگیرد حاج احمد آقا را به شهادت رساند، این دکتر روحانی بود که در آن دوران تحت فشار برای نخستین بار لفظ امام را برای ایشان به کار برد.

 

نماینده ولی فقیه در زنجان در ادامه با اشاره به قدم های مثبت دولت در زمینه های مختلف تصریح کرد: آنچه ما تاکنون شاهد آن بودیم دولت تدبیر و امید قدم های بسیار مؤثری در عرصه آبادانی کشور برداشته و همچنین سفر بسیار موفقیت آمیزی نیز به آمریکا داشته است.

 

وی در ادامه افزود: دکتر روحانی در این سفر بر اساس سه اصل حکمت، مصلحت و منطق در برابر جهانیان ایستادند و با برخی از کشورها نیز به گفتگو و مذاکره پرداختند و از این رو بعد از بازگشت ایشان همه گروه های سیاسی از این سفر ابراز رضایت داشتند و حتی رهبر انقلاب نیز بارها خوشحالی خود را از این دولت و اقدامات آن ابراز داشته اند.

 

امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به قدم مؤثر دولت در زمینه سیاست خارجی گفت: خوشبختانه در بُعد سیاست خارجی با سیاست ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری قدم های خوبی برداشته شده است و همین طور جامعه هیچگاه فراموش نخواهد کرد که دکتر روحانی در سخنرانی های خود کمتر پیش می آید که سخن از اطاعت ولی امر مسلمین به میان نیاورد و این چیز کمی نیست.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در ادامه ضمن ابراز امیدواری از رشد شاخص های اقتصادی کشور اظهار داشت: امیدواریم دولت تدبیر و امید در عرصه حماسه اقتصادی نیز گام های مثبتی بردارد تا کشور رو به پیشرفت باشد همانطور که رهبری نیز با امیدواری بیشتری نسبت به آینده کشور صحبت می کنند.

 

وی در پایان با اشاره به پتانسیل بالای حوزه علمیه زنجان در پرورش طلاب و علمای مستعد تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 100 عالم زنجانی در سطح درس خارج مشغول به تدریس بوده و همچنین 900 طلبه برادر در سطوح مختلف در زنجان در حال تحصیل هستند که البته آمار حوزه های علمیه خواهران نیز بیش از 400 طلبه خواهر است./949/پ202/ب4

ارسال نظرات