۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۲۲۷۱۳۴
مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف:

اوج استکبارستیزی در واقعه کربلا جلوه‌گر شد

خبرگزاری رسا ـ مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف گفت: ما استکبارستیزی و تقابل حق و باطل را به عنوان عقیده خود پذیرفته‌ایم که این نوع نگاه منطبق بر ادبیات دینی ما است به طوری‌که مفهوم تقابل حق و باطل در واقعه کربلا مشاهده می‌شود.
عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مهدی انصاری، مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف در نشست خبری همایش بزرگ استکبارستیزی «از حماسه حسینی تا دیپلماسی خمینی» که به مناسبت 13 آبان در لانه جاسوسی آمریکا (سازمان بسیج دانشجویی) برگزار شد، گفت: مهم است با چه نگاهی به مفهوم استکبارستیزی بپردازیم و بر این اساس ما استکبارستیزی را به عنوان عقیده خود پذیرفته‌ایم که باید بر مبنای آن، با تعبیر تقابل حق و باطل به عرصه خلقت نگاه کنیم.

 

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه شریف با بیان‌ این که این نوع نگاه منطبق بر ادبیات دینی ما است، اظهار داشت: مفهوم تقابل حق و باطل در سراسر ادبیات دینی ما به چشم می خورد و همچنین به عنوان یک نخ تسبیح در واقعه کربلا مشاهده می شود.

 

وی افزود: در تقابل حق و باطل در عاشورا، مقابله حق و باطل به گونه‌ای است که حق با تمام توان و نیرو در مقابل دستگاه جهل به عرصه می‌آید و حضرت اباعبدالله نیز در مقابل این صف‌آرایی جنود عبد و ایمان را به عرصه می‌آورند.

 

انصاری با تأکید بر این‌که در واقعه کربلا اوج استکبارستیزی جلوه‌گر می‌شود، تصریح کرد: در این واقعه، تمام کفر با تمام نیروی خود مقابل تمام حق می‌ایستد و برای درک استکبار ستیزی در واقعه عاشورا مهم آن است که از چه دیدی به مفهوم استکبارستیزی نگاه کنیم.

 

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه شریف با بیان این‌که ما معتقد به تقابل حق و باطل هستیم، ابراز داشت: در این تقابل، جریان حق در برابر کبر، خود بزرگ بینی و زیاده خواهی های جریان باطل و مستکبر می‌ایستد تا حق را زنده کند و بر این اساس، اعتلای حق جز از طریق مقاومت و ایستادگی در برابر جریان مستکبر و باطل میسر نیست.

 

انصاری در ادامه با اشاره به تقارن ایام عزاداری سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با سالروز تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان 58، درباره برنامه‌های این دانشگاه در دهه 13 آبان برنامه‌های این دانشگاه در دهه 13 آبان گفت: همایش «شیطان‌ستیزان حسینی» روز چهارم آبان ماه در دانشگاه صنعتی شریف، با حضور دانشجویان و اساتید برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: همچنین برنامه‌هایی همچون برگزاری راهپیمایی و تجمع در داخل دانشگاه، پخش مستند رو در رو با شیطان و برخی ویژه‌ برنامه‌های دیگر از جمله برنامه‌های ما در ایام دهه استکبارستیزی خواهد بود./805/پ202/ب4

ارسال نظرات