۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۸
کد خبر: ۲۲۷۱۸۲
همزمان با ایام محرم؛

اعزام حدود 1500 مبلغ به مناطق مختلف آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: همزمان با ایام سوگواری ماه محرم هزار و 470 روحانی و مبلغ حوزوی به مناطق مختلف شهری و روستایی استان اعزام خواهند شد.
حجت الاسلام حميد عظيمي، مدير کل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي


حجت الاسلام حمید عظیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که امسال نیز همزمان با آغاز ایام سوگواری و عزاداری ماه‌های محرم و صفر مبلغان حوزوی در مناطق شهری و روستایی مستقر خواهند شد، اظهار داشت: تعدادی از مبلغان اعزامی از سوی حوزه علمیه قم خواهند بود.


وی با بیان این‌که همزمان با ایام سوگواری ماه محرم هزار و 470 روحانی و مبلغ حوزوی به مناطق مختلف شهری و روستایی استان اعزام خواهند شد، تصریح کرد: به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده تا دورترین نقاط حتی مناطق مرزی استان و روستاهای دورافتاده نیز از حضور تبلیغی و معنوی روحانیان در ایام محرم بهره مند شوند.


حجت الاسلام عظیمی ترویج فرهنگ عاشورایی و اسلام ناب محمدی، بیان احکام، مقابله با خرافات و بدعت‌های نابجا، تببین فلسفه نهضت حسینی و مسائل روز جامعه و جهان اسلام را از جمله وظایف روحانیان اعزامی برشمرد و گفت: آشنایی عموم آحاد جامعه با اهداف نهضت عاشورا ضرورتی مهم در عصر امروز محسوب می شود.


 وی با تأکید بر این‌که باید در عزاداری‌های ماه محرم و صفر شئونات اسلامی رعایت شود و هیچ گونه هنجارشکنی صورت نگیرد، خاطرنشان کرد: دشمنان نظام اسلامی و تشیع به دنبال سوژه های تخریبی علیه تشیع هستند تا از آن راه بتوانند چهره‌ای خشن و نامطلوب از شیعه در رسانه‌های بین المللی به نمایش بگذارند.


حجت الاسلام عظیمی اقامه اول نماز اول وقت در عزاداری‌ها را از دیگر وظایف مبلغان و روحانیان اعزامی دانست و افزود: در اسلام برای برگزاری نماز اول وقت، آن هم به صورت جماعت سفارش فراوانی شده است، در حقیقت یکی از اهداف نهضت عاشورا احیای فرایض دینی به ویژه امر نماز بوده است.


مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری اجتماع بزرگ عزاداری در شهرهای مختلف آذربایجان شرقی همزمان با دهه اول محرم خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال در تمامی شهرستان‌های استان اجتماع بزرگ عزاداری با حضور تمامی هیأت های حسینی برگزار می شود.


وی افزود: از روز سوم دهه اول محرم اجتماع بزرگ عزاداران در شهرستان‌های مختلف استان برگزار می شود که تا نهم محرم ادامه خواهد داشت، انتظار داریم متولیان تمامی هیأت های عزاداری نسبت به حضور مردم در این اجتماعات باشکوه و پرشور اقدامات لازم را عملی کنند./935/ت302/ب3

ارسال نظرات