۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۲۲۷۲۶۸
معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان:

پرهیز از افراط گری عاملی برای تضمین سلامت دین است

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه خوزستان با اشاره به تأثیرهای منفی و زیان آور افراط و تفریط در جامعه، اظهارداشت: پرهیز از افراط گری از عوامل مهم ارتقا معیشت و سلامت دین هستند.
حجت الاسلام آلبکل ـ معاون آموزش حوزه علميه خوزستان

حجت الاسلام علی آلبکل، معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه خوزستان، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با اشاره به اهمیت مبارزه با فقر و تنگدستی در جامعه، گفت: میانه روی و پرهیز از افراط گری از عواملی هستند که معیشت را ارتقا داده و سلامت دین را تضمین می کند.

وی افزود: مبارزه با فقر و تنگدستی از چنان اهمیتی برخوردار بوده که آیات قرآنی و روایات اسلامی، مسلمانان را به کار و تلاش فراخوانده و به آن ها سفارش می کند که از افراط و تفریط دوری کنند.

معاون آموزش وپژوهش حوزه علمیه خوزستان گفت: دین اسلام فقر و تنگدستی را خطرناک ترین و مهم ترین دشمن تکامل انسانی معرفی کرده و آن را سبب اصلی عقب ماندگی فکری و انحطاط عقلی و اخلاقی معرفی می کند.

وی اظهارداشت: اسلام دین رحمت و مهربانی بوده که برای هرگونه مشکلی راه حلی مناسب را در نظر گرفته که برای نمونه پرداخت وجوهات شرعیه خمس و زکات از راه حل های بوده که اسلام برای رفع مشکل فقر در جامعه ارائه کرده است.

حجت الاسلام آلبکل گفت: واجب کردن خمس و زکات برای واجدان شرایط جلوه ای از کامل بودن دین اسلام و پویایی آن است.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه خوزستان در ادامه افزود: پرداخت وجوه شرعی افزون بر آثار اخروی نتیجه هایی نیز در این دنیا برای مسلمانان به دنبال خواهد داشت که تربیت فرزند صالح و حل مشکلات فقر و تنگدستی از نتایج آن ها است.

حجت الاسلام آلبکل در پایان دین اسلام را دین میانه روی معرفی و عنوان کرد: زیاد خواهی و تفریط گری از آفت های زیان بار جامعه اسلامی بوده که سبب قطع صله رحم و نشر فقر در جامعه خواهد شد./9452/ت303/ب2

ارسال نظرات