۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۴
کد خبر: ۲۲۷۳۴۵
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی:

توفیقات خداوند بر اساس حسن نیت افراد است

خبرگزاری رسا ـ تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: گاهی خداوند به برخی توفیق الهی را عنایت می‌کند اما به برخی دیگر همان توفیق را عنایت نمی‌کند زیرا خداوند به باطن انسانها آگاه بوده و با توجه به حسن نیت افراد توفیقات خود را نصیب بندگان خود می‌کند.
حجت الاسلام و المسلمين ري شهري توليت آستان مقدس حضرت عبدالعظيم الحسني(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی ری شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در جلسه تفسیر آیه نورانی "اهداناالصراط‌الستقیم" که شامگاه پنج‌شنبه بعد از نماز مغرب و عشاء در مصلای شهرری برگزار شد، گفت: اهدناالصراط المستقیم دعایی است که ما در نمازهای پنج‌گانه از خداوند طلب می‌کنیم.

 

وی افزود: اگر شخص بخواهد دعای او درباره "اهداناالصراط‌المستقیم" توسط خداوند مستجاب شود باید در این راه ثبات قدم داشته باشد که مهمترین عامل آن توفیق الهی است.

 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) درباره ثبات قدم در صراط مستقیم عنوان کرد: باقی ماندن در راه اسلام، اهل بیت(ع) و بندگی خدا ثبات قدم لازم دارد که ثبات قدم و باقی ماندن در راه راست نیز با توفیق الهی میسر است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین ری شهری با اشاره به چگونگی کسب توفیق الهی بیان داشت: گاهی خداوند به برخی توفیق الهی را عنایت می‌کند اما به برخی دیگر همان توفیق را عنایت نمی‌کند زیرا خداوند به باطن انسانها آگاه بوده و با توجه به حسن نیت افراد توفیقات خود را نصیب بندگان خود می‌کند.

 

وی درباره حسن نیت ابراز کرد: حسن نیت تصمیم و اراده شخص است که در مسیر درست قدم بردارد و در این راه با تحمل مشکلات تلاش ‌‌کند از راه حق منحرف نشود هر چه تصمیم شخص محکم‌تر و قوی‌تر باشد عنایت و کمک خداوند نسبت به او بیشتر می‌شود.

 

 عزم راسخ بر ترک گناه بالاترین موعظه است

 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) با اشاره به فرمایشی از مرحوم آیت‌الله بهجت گفت: آیت‌الله بهجت در نصیحتی فرمودند: هیچ نصیحتی بالاتر از این موعظه نیست که انسان تصمیم جدی بگیرد به عمد گناه نکند، اگر سالک قصد دارد که توفیق الهی را کسب کند باید قبل از هر چیز عزم راسخ بر ترک گناه داشته باشد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین ری شهری درباره رابطه ترک گناه و یاری خداوند اظهار کرد: هر چه تصمیم و عزم انسان بر ترک گناه راسخ‌تر و محکم‌تر باشد خداوند او را در این مسیر بیشتر یاری خواهد کرد انسان باید تصمیم بگیرد اگر سالهای سال هم عمر کرد برای قدم برداشتن در مسیر درست دچار گناه و خلاف دستورات الهی نشود.

 

وی با اشاره به این مطلب که مقصد عالی انسان رسیدن به رضوان بهشت الهی است، گفت: بهترین توشه‌ای که انسان را در مسیر صراط مستقیم ثابت قدم کرده و او را به مقصد انسانیت که رضوان و بهشت الهی بوده می‌رساند عزم و اراده جدی بر ترک گناه و اخلاص و حسن نیت در مسیر درست الهی است.

 

توفیقات علما و بزرگان اسلام بر اساس ترک گناه و اخلاص در عمل بوده است

 

حجت‌الاسلام والمسلمین ری شهری افزود: اگر دیده می‌شود برخی بزرگان و علمای اسلام به توفیقات بسیار بالایی دست یافتند به این دلیل بوده است که آنها عزم و اراده جدی بر ترک گناه کردند و در مسیر صراط مستقیم با اخلاص و حسن نیت قدم برداشتند به همین دلیل خداوند نیز آنها را یاری کرده و توفیقات خود را شامل حال آنها کرده است.

 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) خاطرنشان کرد: توفیقاتی که به ائمه اطهار(ع) داده شده است بیشترین توفیقات در میان همه انسانها بوده است زیرا حسن نیت و صدق آنها از همه انسانهای روی زمین بسیار بیشتر و فراتر از آنچه ما تصور کنیم بوده است./807/پ202/ب4

ارسال نظرات