۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۲۲۷۴۷۶

سوگواره بصیرت عاشورایی در آذربایجان‌شرقی اجرا می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی به تشریح ویژه برنامه های ماه محرم در استان پرداخت و گفت: سوگواره بصیرت عاشورایی در آذربایجان‌شرقی اجرا می شود.
واقعه عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدشهاب‌‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی امروز در نشست مطبوعاتی در جمع خبرنگاران به تشریح ویژه برنامه های ماه محرم در استان پرداخت و اظهار داشت: همزمان با فرا رسیدن ایام عزاداری ماه محرم، سوگواره بصیرت عاشورایی برای سومین سال متوالی در استان برگزار می شود.


وی با اشاره به این‌که بیش از 50 امامزاده شاخص استان میزبان این برنامه معرفتی خواهند بود، خاطرنشان کرد: در تبریز امامزاده سیدحمزه(ع) تبریز و در تمامی شهرهای استان نیز از جمله سیداسماعیل میانه، سیدمحمد مراغه، سیداسماعیل جلفا، سیدابراهیم مرند، سیدعلی اهر و ... سوگواره بصیرت عاشورایی برگزار می شود.


حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که 58 مبلغ از حوزه علمیه قم به همراه تعدادی قابل توجهی از مبلغان بومی استان در ماه محرم و در جوار امامزادگان استان پاسخگوی شبهات دینی عموم مردم خواهند بود، افزود: در جوار امامزادگان شاخص استان خیمه معرفت با هدف پاسخگویی به سؤالات دینی و مشاوره مذهبی زائران دایر می شود.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی در ادامه از برگزاری تجمع بزرگ « لبیک یاحسین » در سراسر استان خبر داد و گفت: این همایش به صورت سراسری، همزمان با روز دوم ماه محرم که مصادف با ورود امام حسین(ع) به صحرای کربلاست، در برخی امامزادگان شاخص اجرایی خواهد شد.


وی تصریح کرد: امامزاده سیدحمزه تبریز نیز روز دوم محرم مصادف با دوشنبه هفته جاری از ساعت 16 عصر میزبان خیل عزاداران در این همایش خواهد بود، ضمن این‌که همایش با حضور آیت الله شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی همراه است.


حجت الاسلام حسینی ادامه داد: روز دوازدهم ماه محرم نیز تجمع دیگری با عنوان « رهروان زینبی » با شعار « لبیک یا زینب » ویژه خواهران برگزار می شود که این همایش نیز با اجرای برنامه شعرای آئینی، مداحان اهل بیت عصمت و طهارت و حماسه‌سرایان نهضت عاشورای حسینی همراه خواهد بود.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که بیش از 50 درصد نیات موقوفات استان مربوط به عزاداری حضرت سیدالشهداست، گفت: رسالت و هدف اصلی سازمان اوقاف از برپایی مجالس ماه محرم، معرفت‌افزایی در جهت درک عمیق نسبت به نهضت عاشوراست./935/پ202/ب

ارسال نظرات