۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۲۲۷۵۸۴
همزمان با ایام محرم؛

اعزام 120 مبلغ دینی به مناطق شهری و روستایی کاشان

خبرگزاری رساـ رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان برای برگزاری مجالس عزاداری امام حسین(ع) در ماه محرم امسال 120 مبلغ از کاشان به شهرها و روستاهای تابعه و استان های همجوار اعزام شدند.
حجت السلام سيد عبدالصاحب حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت السلام سیدعبدالصاحب حسینی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: اداره تبلیغات اسلامی کاشان پس از فرا رسیدن ماه محرم قبل از 10 جلسه همایش منطقه ای و شهرستان در بخش های مختلف برگزار کرده که در این برنامه ها برای چگونگی عزاداری های محرم و ساماندهی مکان های پرجمعیت برنامه ها و راهکارهایی ارائه شده است.

 

وی افزود: اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان 120 نفر مبلغ از شهرستان کاشان به شهرها و روستاهای تابعه و همچنین سایر شهرها و روستاهای استان های همجوار اعزام شده است.  

 

حجت السلام حسینی رسالت حوزویان و مبلغان دین در عصر حاضر را سنگین دانست و گفت: دشمنان اسلام برای فراموشی نهضت عاشورا و انحراف در فلسفه و قیام حسینی تلاش گسترده ای را آغاز و به دنبال انحراف و آسیب های فکری در جلسات هیأت های مذهبی است.

 

وی بر نقش مهم مبلغان خواهر و برادر در آسیب زدایی از عزداری ها تأکید کرد و یاد آور شد: مبلغان در ایام تبلیغی ماه محرم و مراسم عزداری ها باید فلسفه قیام عاشورا را برای مردم بیان کنند.  

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان یکی از مسائلی که باعث می شود دشمن بتواند گاه به اهداف شوم خود برای انحراف عزاداری ها از مسیر اصلی نزدیک شود را جهل و نادانی برخی افراد از مسائل دینی دانست.

 

حجت الاسلام حسینی یاد آورشد: در صورت آگاهی بخشی به جامعه از سوی مبلغان و ارتقای سطح آگاهی و همچنین ارتقای فرهنگ عزاداری ها، دشمن هیچ‌گاه نخواهد توانست به اهدافی که برای ضربه زدن به اسلام و تشیع تعیین کرده است، برسد.

 

وی با اشاره به این‌که دشمن در اصول دین و مسأله توحید، امامت و ولایت ایجاد شبهه کرده است، افزود: متأسفانه دشمن در این راه از رسانه ها و ظرفیت های موجود ایران نیز نهایت بهره برداری را کرده است.  

 

به گفته وی مبلغان برای این‌که بتوانند مباحث معرفتی دین را برای مردم تبیین کنند، باید سخنرانی های خود را به صورت و پرسش و پاسخ دو طرفه با طرح شبهات و براساس مخاطب سنجی و میزان ظرفیت ها برنامه ریزی کنند.   

 

حجت الاسلام حسینی بر بیان مسائل معرفتی براساس توحید و بیان استدلال توسط مبلغان تأکید کرد و گفت: امرور دشمن تلاش می کند از جهل برخی از جوانان سوء استفاده نماید و در این راه نیز متأسفانه افرادی فریب خورده اند.

 

وی استفاده از پرسش و پاسخ در مسائل معرفتی، توحید، امامت و بیان فلسفه عزاداری ها را مهم قلمداد کرد و یاد آور شد: متأسفانه گاهی مشاهده می شود برخی از جوانان نمی دانند چرا و برای چه عزاداری می کنند.

 

به گفته وی، دشمن تلاش می کند تا سینه زنی و گریه را از عزاداری ها حذف و عزاداری ها را در حد و اندازه های یک متینگ، گردهمایی و یا کنفرانس تنزل داده تا به مرور آثاری از عزاداری باقی نماند.

 

رییس اداره تبلیات اسلامی کاشان اشک بر حسین را تبلور عشق به اهل بیت(ع) دانست و گفت: سینه زنی به معنی شنیدن پیام امام حسین است و هر یک از عزاداران با سینه زنی انزجار خود را از دشمنان اسلام اعلام می کند و بر ادامه راه امام حسین(ع) تأکید می کنند./1307/پ203/ب3

ارسال نظرات