۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۲۲۷۶۱۸

ویژه برنامه های قرآنی حرم رضوی در دهه اول محرم

خبرگزاری رسا ـ‌ در دهه اول محرم 30 محفل و نشست تدبر در قرآن و سیره امام حسین (ع) در دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی برگزار می شود.
محفل قرآني حرم رضوي

مهدی لسانی، رییس اداره علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به برگزاری 30 محفل و نشست قرآنی در حرم رضوی اظهار داشت: محافل تلاوت، ترتیل جلسات آموزشی قران کریم، نشست های تدبر در قرآن و سیره تمدن ساز امام حسین (ع) از برنامه های دارالقرآن الکریم در دهه اول محرم است.

 

 

وی افزود: (یکشنبه چهارم آبان ماه) همزمان با آغاز ماه محرم ویژه برنامه قرآن الفجر شامل اجرای زنده قرآن و اذان صبحگاهی، نماز جماعت، ترتیل و زیارت عاشورا در دارالقرآن الکریم واقع در صحن جمهوری اسلامی حرم رضوی آغاز می شود.

 

 

رییس اداره علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی تصریح کرد: در این ایام به غیر از روزهای تعطیل ویژه برنامه قرآنی درنظر گرفته شده است که با نشست بررسی آیات جهاد و شهادت از ساعت 10:30 آغاز و با اجرای زنده قرآن و اذان حرم مطهر و نماز جماعت ادامه می یابد بعد از آن نیز مراسم عزاداری در دارالقرآن برگزار می شود.

 

 

لسانی کارگاه تدبر در زیارت عاشورا در روزهای چهارم، پنجم و هفتم آبان ماه ویژه خواهران از ساعت 9 تا 11 صبح و نشست عمومی تدبر در زیارت عاشورا در روزهای پنجم و ششم آبان از ساعت 15:45 را از دیگر برنامه های آموزشی این دهه برشمرد.

 

 

 

ختم 10 دور قرآن 

 

 

وی ختم روزانه قرآن کریم را از فعالیت‌های قرآنی این ایام ذکر کرد و افزود: در دهه محرم 10 دور قرآن توسط زائران ختم و به پیشگاه اباعبدالله الحسین (ع) هدیه می‌شود.

 

 

رییس اداره علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی تصریح کرد: علاقمندان به ختم قرآن کریم و تقدیم آن به پیشگاه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) می توانند هر روز با مراجعه به واحد ختم دارالقرآن از ساعت 8 تا 14 و 16 تا 20 ، ثواب ختم قرآن کریم را نثار سیدالشهداء (ع) نمایند.

 

 

وی به ویژه برنامه های مغرب با اجرای زنده قرآن و اذان به افق مغرب آغاز و پس از نماز جماعت اشاره کرد و گفت: این برنامه  روزهای یکشنبه و دوشنبه و چهارشنبه جلسه آموزشی با حضورقاریان بین المللی؛ سیدمرتضی سادات فاطمی ، جواد کاشفی و جواد پناهی و در روزهای شنبه و سه شنبه و جمعه کرسی تلاوت با حضور قاریان بین المللی و حافظان و گروه های تواشیح برگزار می شود.

 

 

احیاء قرآنی شب عاشورا

 

 

رییس اداره علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی ابراز کرد: از مهم ترین محافل قرآنی می‌توان به کرسی تلاوت دوشنبه 12 آبان مصادف با نهم محرم با عنوان «احیاء قرآنی شب عاشورا» ساعت 22:30 در رواق امام خمینی (ره)  و کرسی تلاوت سه شنبه 13 آبان مصادف با دهم محرم به مناسبت شام غریبان در دارالقرآن الکریم بعد از نماز مغرب و عشاء اشاره کرد.

 

 

همکاری هزار خادم القرآن

 

 

لسانی خاطرنشان کرد: به منظور اجرای ویژه برنامه های قرآنی دهه اول محرم هزار خادم القرآن و یک صد استاد قرآن کریم با دارالقرآن حرم مطهر رضوی همکاری می کنند.

 

 

رییس اداره علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی یادآور شد: در دهه اول محرم کلاس های تفسیر قرآن در 24 مسجد سطح شهر مشهد (مناطق ده گانه مشهد) برگزار می شود./1308/ت302/ب4

ارسال نظرات