۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۲۲۷۷۷۶
آیت‌الله احمدی فقیه یزدی:

سخنان رهبر معظم انقلاب در اجرای مراسم عزاداری شاخص است

خبرگزاری رسا ـ استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم عزاداری امام حسین(ع) را از شعائر الهی دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب با توجه به شرایط و محاسبات دقیق درباره برخی مطالب هشدار می‌دهند که باید در امور مختلف به ویژه عزاداری‌ها مورد توجه قرار گیرد.
آيت الله محمدحسين احمدي فقيه يزدي

آیت‌الله محمدحسین احمدی فقیه یزدی، استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به آیه «و من یعظم شعائر الله فانها من تقوی القلوب»، گفت: مهم ترین چیزی که در اسلام از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است تعظیم شعائر است.

 

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم در ادامه عزاداری امام حسین(ع) را از شعائر الهی دانست و ابراز کرد: مجالس امام حسین(ع) سبب شده است که اسلام زنده بماند و اهمیت این عزاداری‌ها و مراسم، وظیفه مبلغان را سنگین‌تر می‌کند.

 

آیت‌الله احمدی فقیه یزدی به برخی از بدعت‌ها در عزاداری‌ها اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید با توجه به شرایط و محاسبات دقیق درباره برخی مطالب هشدار می‌دهند که باید در امور مختلف به ویژه عزاداری‌ها مورد توجه قرار گیرد و از خرافات و اموری که وهن اهل بیت(ع) یا سبب سوء استفاده دشمنان انقلاب است پرهیز شود.

 

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره عزاداری امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: ایشان در موارد مختلف سفارش‌هایی کرده‌اند که باید برای مجالس عزاداری‌ شاخص باشد.

 

آیت‌الله احمدی فقیه یزدی، همراهی مبلغان و مداحان را سبب رونق مجالس سیدالشهدا(ع) عنوان کرد و گفت: روحانیان و مداحان دو رکن مهم مناسبت‌ها هستند که باید سنت‌های مناسب عزاداری را ترویج داده و از تحریف‌ و بدعت در عزاداری‌ها پرهیز کنند.

 

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم با اشاره به برنامه‌های برخی از هیأت‌های مذهبی خاطرنشان کرد: تعامل مداحان و مبلغان در برخی از هیأت‌های مذهبی سبب معرفت افزایی و اجرای برنامه‌های فرهنگی فراوانی شده که تأثیر بسیار مطلوب و مناسبی بر جامعه داشته است.

 

آیت‌الله احمدی فقیه یزدی، دوگانگی و شکاف میان مبلغان و مداحان را نامطلوب خواند و گفت: ناهماهنگی مشکلاتی را ایجاد می‌کند و فرصت‌ها را از بین می‌برد که باید با استفاده کردن از نظریات علما و مراجع تقلید مجالس امام حسین(ع) را طبق نظر اهل بیت(ع) اداره کرد./908/ت302/ی

ارسال نظرات