۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۲۲۷۹۷۱
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

بنیاد شهید در فعالیت‌های پژوهشی نیازمند یاری حوزه علمیه است

خبرگزای رسا ـ رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان این که این نهاد برای انجام فعالیت‌های بنیادین پژوهشی و آموزشی خود نیاز به همکاری با حوزه‌های علمیه دارد، گفت: با تشکیل کارگروهی مشترک می توانیم بسیاری از کارهای بر زمین مانده را انجام دهیم.
حجت‌الاسلام محمدعلي شهيدي رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدمحمدعلی شهیدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران عصر امروز در دیدار با آیت الله حسینی بوشهری در ارائه گزارشی از وضعیت بنیادشهید، اظهار داشت: در 22 بهمن ماه به فرمان امام(ره)بنیاد شهید تشکیل شد و بنا بود در دایره محدودی نسبت به شهدای قبل و بعدانقلاب کار کند؛ اما به با وقوع جنگ تحمیلی آمار شهدا، جانبازان و ایثارگران بسیار افزایش یافت.

وی با اشاره به این که ابتدا برای رسیدگی به امور شهدا، جانبازان و اسرا نهادهای جداگانه‌ای وجود داشت، گفت: در سال 83 با فرمان رهبر معظم انقلاب بنا شد همه آن نهادها ادغام شوند و این گونه شد که نهادی با عنوان بنیاد شهید و امور ایثارگران همه این مسؤولیت‌ها را به عهده گرفت.

حجت الاسلام شهیدی آمار شهدای کشور از ابتدای انقلاب تاکنون را  230 هزار شهید عنوان کرد و ابراز داشت: از این تعداد 17 هزار نفر شهید ترور هستند؛ حدود 505 هزار جانباز و 42 هزار آزاده داریم که همه اینها با توجه به ضوابط و اساسنامه بنیاد خودشان، والدین، فرزندان وهمسرشان تحت پوشش ما هستند و مجموعا بیش از 3 میلیون و 300 هزار نفر هستند.

وی با اشاره به خدماتیکه این بنیاد به ایثارگران دارد، گفت: در اساسنامه خدماتی به صورت روتین مطرح شده است اما با توجه به این که از زمان تدوین آن تاکنون شرایط بسیار تغییر کرده است و نارسایی‌هایی در این عرصه مشاهده می‌شود بنابراین اسا‌نامه نیاز به بازنگری دارد که این کار در دست اقدام است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر این که با همه این فعالیت‌ها تاکنون نتوانسته‌ایم حقی که این بزرگواران به گردن ما دارند را ادا کنیم، تصریح کرد: کار اینها آنقدر با ارزش و مهم است که ما هر کاری انجام دهیم باز نخواهیم توانست دین خود را ادا کنیم و همواره مدیون آنها هستیم.

حجت الاسلام شهیدی با بیان این که در به خدمات رسانی به این خانواده‌ها مشکلات زیادی داریم، گفت: دلیل آن بزرگی این جامعه نسبت به بضاعت ما است که اجرای کارها را سخت کرده است؛ در این دو سال با کارهایی که انجام شده،  آرامشی در میان این قشر  بوجود آورده‌ایم از جمله این کارها پرداخت معوقات ایثارگران است که حدود 9 سال باقی‌مانده بود که چند روز پیش آخرین معوقات نیز پرداخت شد.

وی با تأکید بر این که انتظار داریم حوزه‌های علمیه  به ما کمک فکری دهند، بیان کرد: در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که بسیار مورد تأکید رهبر انقلاب است؛ برنامه‌های آموزشی و زیر بنایی وجود دارد که قدم‌هایی خوبی برداشته شده و موفقیت هایی در این زمینه داشته‌ایم اما واقعا نیاز داریم در ادامه این راه از اساتید حوزه و جامعه روحانیت استفاده کنیم.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران سرکشی به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران را از دستورات اکید رهبر معظم انقلاب به این نهاد برشمرد و گفت: برای این که در این کار نتیجه خوبی بگیریم از رییس جمهور خواستیم در این زمینه با ما همراهی کند و با حضور ایشان این کار را به صورت جدی ادامه دادیم.

حجت الاسلام شهیدی با بیان این که از 22 بهمن تا 22 اسفند سال گذشته بیش از 34 هزار دیدار داشتیم، ابراز داشت: این کار که با نام طرح سپاس آغاز شده است مورد رضایت رهبر معظم انقلاب قرار گرفت و در جامعه نیز اثر مطلوبی داشت.

وی به برنامه‌های تبلیغی بنیاد کهاز طریق صدا و سیما و رسانه‌های دیگر انجام می‌شود اشاره کرد و گفت: با توجه به این که سریال شهید بابایی بسیار مؤثر بود و مورد استقبال مردم قرار گرفت تصمیم گرفتیم در این مسیر گام‌های دیگری برداریم؛ در این عرصه نیز نیاز به همکاری حوزه علمیه نیاز داریم.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان این که حوزه‌های علمیه کشور در مسائل فرهنگی بسیار تأثیرگذار هستند، ابراز داشت: بنابراین نیاز داریم که افرادی از سوی حوزه علمیه به ما معرفی شود تا در قالب کارگروهی مشترک نشست‌های فرهنگی پژوهشی برگزار کنیم.

حجت الاسلام شهیدی با بیان این که روحانیت در همه عرصه‌ها مظلوم‌ترین اقشار است، گفت: با وجود این که حدود 4300 شهید روحانی داریم که نسبت به سایر اقشار بالاترین درصد را دارد اما در این زمینه کار چندانی نشده است؛ حوزه علمیه به لحاظ محتوایی بسیار غنی است و ما باید به این منظور از وجود اساتید آن بهره مند شویم.

وی با اشاره به این که برگزاری همایشی برای معرفی شهدای روحانی از جمله مسائلی که در مورد آن در حال تصمیم گیری هستیم، ابراز داشت: اگر حوزه در این زمینه طرحی داشته باشد استقبال می‌کینم که با همکاری هم بتوانیم کار خوبی ارائه دهیم.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد کارهای مهمی که در این همکاری باید مدنظر باشد، گفت:  در زمینه مقاله نویسی، کارهای پژوهشی و پرداختن به شهدا برجسته روحانیت مانند استاد شهید مطهری می‌تواند خروجی‌های تأثیر گذار این کارگروه باشد./928/پ202/س

ارسال نظرات