۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۲۲۸۲۶۷
آیت الله طباطبایی نژاد:

تقویت قوای جسمانی توأم با تربیت روح ارزشمند است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اصفهان عدم توجه به تربیت روحی ورزشکاران را کاری اشتباه دانست و گفت: تقویت قوای جسمانی زمانی ارزشمند است که با تربیت روح توأم شود.
آيت الله طباطبايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان امروز در دیدار اعضای بسیج ورزشکاران استان اصفهان بسیج را آماده به خدمت بودن معنا کرد و گفت: با این معنا همه مردم باید عضو بسیج باشند.

 

وی تصریح کرد: برخی بسیج مستضعفان را اشتباه معنا می کنند و تصور می کنند که بسیج مختص نیازمندان و مستضعفان است در حالی که مستضعفان نقش مضاف الیه را دارد و منظور افرادی است که برای کمک به مستضعفان مالی، فرهنگی و سیاسی اجتماع می کنند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: البته این چیز جدیدی نیست و از زمان رسول خدا (ص) نیز وجود داشته و در آن زمان اغلب کارها من جمله مقابله با دشمن و جنگ نیز از طریق بسیج مردمی پیگیری می شد.

 

وی با بیان اینکه بسیج به معنای آماده بودن برای خدمت رسانی به پایین تر از خود است، اظهار داشت: با این تعریف هر انسانی که آماده خدمت به مردم و جامعه باشد بسیجی است.

 

آیت الله طباطبایی نژاد مهم ترین وظیفه یک بسیجی را قدرت جذب کردن دیگران دانست و گفت: اسلام افراد خنثی زیاد دارد، آنچه مهم و ارزشمند است این است که همچون کبوتر طوقی بتواند دیگران را به اسلام و انقلاب جذب کند.

 

وی گفت: اگر در یک مسجد 20 نفر بسیجی وجود داشته باشد و سال آینده نیز همین 20 نفر باشند بدانید این بسیجی بی روح و مرده است.

 

وی در بیان اهمیت هدایتگری دیگران به روایتی از مولا علی (ع) اشاره کرد و گفت: روزی رسول خدا (ص) به من فرمودند: علی جان اگر بتوانی یک نفر را از انحراف نجات دهی و او را هدایت کنی، برایت از آنچه خورشید بر آن می تابد بهتر است.

 

نماینده ولی فقیه در استان عدم توجه به تربیت روحی ورزشکاران را کاری اشتباه دانست و گفت: اگر تنها به تقویت جسمانی افراد توجه شود و ارتقاء بصیرت فکری و فرهنگی آنها را فراموش کنیم، کسی را قدرتمند می کنیم که ممکن است دشمن ما باشد.

 

در ابتدای این دیدار محمد سلطان حسینی مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان به ارائه گزارشی از اقدامات خود پرداخت و از تعیین تکلیف ورزشگاه نقش جهان اصفهان خبر داد و گفت: طرح تکمیل ورزشگاه نقش جهان با پیگیری های قبلی وتلاش های 8 ماه گذشته سرانجام به استان و به مجتمع فولاد مبارکه واگذار شد.

 

وی همچنین از مبارزه با زمین خواران ورزشگاه نقش جهان خبر داد و گفت: بالغ بر 300 هکتار زمین با ارزش بالغ بر 300 میلیارد تومان توسط حدود 12 نفر از دولت غصب شده بود که از چنگال زمین خواران در آمد.

 

سلطان حسینی افزود: دکتر گلزاری و معاونان وی در بازدید خود از فعالیت های استان اصفهان اذعان داشتند که در بخش جوانان، استان اصفهان بالاترین کارها را نسبت به استان های دیگر انجام داده است./1305/پ202/ب4

ارسال نظرات