۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۲۲۸۳۸۱
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی:

یکی از اصول امر به معروف و نهی از منکر خوشرویی است

خبرگزاری رسا ـ کاشانی با تأکید بر اینکه یکی از اصول امر به معروف و نهی از منکر، رعایت شأن فرد خاطی است، گفت: پیامبر ما نیز با لطف و مهربانی خود، انسان‌ها را به اسلام دعوت می‌کردند.
امر به معروف

ناصر کاشانی نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: طرح آمران به معروف و ناهیان از منکر که تاکنون نیمی از آن مورد بررسی نمایندگان قرارگرفته است، بیشتر حول مجازات افرادی است که با آمران و ناهیان برخورد می‌کنند یا به آنها توهین می‌کنند؛ در بخش دیگری از این طرح نیز آمده است که باید گردشگران خارجی و میهمانان وزارت امور خارجه، میراث فرهنگی و سایر ارگان‌ها در این زمینه توجیه شوند.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: باید دانست که امر به معروف و نهی از منکر فریضه‌ای الهی است و اسلام راهکارهایی را برای انجام آن قرار داده است و یکی از اصول آن، رعایت شأن فرد خاطی شمرده می‌شود.

 

وی ادامه داد: پیامبر بزرگوار ما نیز با لطف، مهربانی، رأفت و اخلاق حسنه خود، انسان‌ها را به اسلام دعوت می‌نمود و در صورتی که حرف حق را نمی‌پذیرفتند، با آنان برخورد می‌کردند، ما نیز باید در قوانینی که وضع می‌کنیم، خوش‌رویی را ملاک اصلی قرار دهیم و با دلالت عمل کنیم.

 

کاشانی در پایان افزود: هر طرحی مزایا و نواقصی دارد و مجلس سعی می‌کند نواقص را با گفت و گو در کمیسیون اجتماعی برطرف نماید./831/ت303/ب4

ارسال نظرات