۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۹
کد خبر: ۲۲۸۴۱۱
مدیر عامل خبرگزاری فارس:

عده ای به دنبال تغییر ماهیت انقلاب هستند/ مذاکره مذموم نیست اما پیام عاشورا چیز دیگری است

خبرگزاری رسا ـ مدیر عامل خبرگزاری فارس گفت: رییس جمهور مطرح کرد که پیام کربلا پیام مذاکره بوده است این انحراف است ما پای منبرها این را نشنیدیم؛ مذاکره یا تعامل مذموم نیست؛ اما پیام عاشورا و امام حسین(ع) چیز دیگری است
موسوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سیدنظام الدین موسوی مدیر عامل خبرگزاری فارس عصر امروز در همایش بزرگ استکبار ستیزی دانشجویان دانشگاه تهران که به همت بسیج دانشجویی دانشگاههای تهران در تالار شیخ انصاری دانشکده حقوق دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: اگر اصلاح طلبی در راستای جامعه مدنی که در صدر آن امام حسین(ع) باشد همه ما حاضریم برای این گونه اصلاح طلبی جان دهیم.

وی افزود: محل دعوای ما این نیست بلکه مشکلات اساسی ما در مواجهه با نسل جدید درونی کردن انقلاب و مفاهیم کلانی است که انقلاب اسلامی به خاطر آن شکل گرفته و محدود کردن گفتمان اسلامی به جنبش سیاسی است.

مدیرعامل خبرگزاری فارس با اشاره به این مطلب که دعوا بین گروه‌هایی که معتقد به نظام و رهبری هستند نیست، عنوان کرد: دعوا بین گفتمان انقلاب اسلامی و گفتمان طرف مقابل است که ممکن است سوالی درباره ماهیت و ریشه انقلاب اسلامی در ذهن جوان وجود داشته باشد که ما نباید با جوابهای انحرافی یا موضع گیری به آن پاسخ دهیم.

برخی دنبال تحریف پیام انقلاب اسلامی هستند

موسوی در ادامه بیان داشت: برخی به دنبال این هستند که همان طور که پیام عاشورا را تحریف کردند پیام انقلاب اسلامی را نیز تحریف کنند؛ من خاطرم است که در ایام جریان اصلاح طلبی که بحث خشونت را مطرح می‌کردند در یکی از روزنامه‌ها به جای تمثال ذوالفقار امیرمومنان(ع) دسته گلی را نهاده بودند و این انحراف از ماهیت است.

وی با اشاره به این‌که رییس جمهور ما انسان بزرگواری بوده و ما به او احترام می‌گذاریم، اظهار داشت: رییس جمهور محترم مطرح کردند که پیام کربلا پیام مذاکره بوده است این انحراف است ما پای منبرها این را نشنیدیم؛ مذاکره یا تعامل مذموم نیست بلکه پیام عاشورا و امام حسین(ع) چیز دیگری است.

انقلاب ما برای مقابله با ظلم و باطل بوده است

مدیر عامل خبرگزاری فارس با اشاره به این‌که امروز در رابطه با مساله استکبار نکته اصلی به ماهیت انقلاب اسلامی برمی‌گردد، گفت: برخی به دنبال این هستند که ما هیچ رسالت جهانی در مقابله با باطل و ظلم نداریم در حالی که از سال 42 تا به امروز تمام کلید واژه‌های حضرت امام خمینی(ره) به رسالت جهانی در مقابله با باطل و ظلم مربوط می‌شود انقلاب ما برای آزادی لیبرالی یا همانطوری که بعضی‌ها در گذشته مطرح می‌کردند برای نان، مسکن و رفاه نبوده است.

موسوی در ادامه افزود: ما یک رسالت جهانی داریم و آن مقابله با ظلم و باطل است که این را حتی اندیشمندان غربی نیز فهمیدند، به عنوان مثال میشل فوکو در کتاب «ایرانیها چه رویایی در سر دارند» اشاره می کند که ماهیت انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب ها متفاوت بوده و با شعارهای متفاوت برای خدا قیام کرده است، این انقلاب در کویر استبداد زده و استعمار گزیده آن روزگا به رهبری امام خمینی (ره) به مبارزه با روابط ظالمانه حاکم بر دنیا برخواست.

آمریکا با ماهیت انقلاب اسلامی مشکل دارد

وی ابراز داشت: استکبار جهانی با ماهیت و ریشه‌های انقلاب اسلامی که ظلم ستیز است مشکل دارد و تا زمانی که ما بر این مبانی و اصول پافشاری کنیم به طور طبیعی استکبار بنا بر ماهیت شیطانی خود با ما درگیر شده و به مقابله با ما برمی‌خیزد و آن چیزی که مهم است این بوده که ما روی این اصول پافشاری کنیم.

مدیر عامل خبرگزاری فارس خاطرنشان کرد: اگر کسانی که در گذشته شعار داده یا حتی خود را پرچم دارد انحصاری مقابله با آمریکا می‌دانستند امروز از مسیر و شعارهای خود برگشتند نباید این را در جامعه تداعی کند که انقلاب اسلامی تغییر ماهیت داده است کلید واژه و ماهیت انقلاب اسلامی همان استکبار ستیزی بوده و تغییر نیافته است.

این انقلاب متعلق به کسانی است که آماده مقابله با آمریکا هستند

 موسوی با اشاره به این‌که انقلاب اسلامی به مدعیان تعلق ندارد، عنوان کرد: کسانی که روزگاری هر دشمن سیاسی خود را به عنوان اسلام آمریکایی محکوم و مواخده می‌کردند بدانند که این انقلاب و نظام به هیچ کس متعلق نبوده بلکه به کسانی که در گفتار و رفتار آمادگی مبارزه با آمریکا را دارند تعلق دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این یادمان‌ها و بزرگداشت‌ها در واقع برای شهدا و کسانی است که خون خود را نثار این انقلاب کردند و خانواده‌های آنها با صبر بر مصائب آنها در مقابل استکبار بزرگ آمریکا ایستادگی کردند./807/پ202/ج

ارسال نظرات