۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۲
کد خبر: ۲۲۸۴۴۰
استاد حوزه و دانشگاه:

ماه محرم بهترین فرصت خودسازی و تقویت بصیرت است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: ماه محرم بهترین فرصت خودسازی و بصیرت افزایی است که باید سیره نورانی ائمه معصومین(ع) و پیام نهضت حسینی را سرلوحه امور خود قرار دهیم.
امام جمعه موقت آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام علی اصغری، استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در سوگواری دهه اول محرم که در مسجد امام رضا(ع) آمل برگزار می شود با بیان این که ماه محرم فرصت خوبی برای تعالی و تکامل انسان است، گفت: باید در تلاش باشیم تا بتوانیم پیوند خود را با خاندان عصمت و طهارت مستحکم تر کنیم.

 

وی با اشاره به این که انسان همواره باید مراقب اعمال خود باشد، بیان داشت: باید در طول مسیر زندگی مراقب باشیم تا فریب شیطان را نخورده و برای کسب رضایت خداوند منان حرکت کنیم.

 

امام جمعه موقت آمل با بیان این که دوست بد انسان را بدبخت می کند، تصریح کرد: باید در انتخاب دوست و رفیق دقت بسیاری داشته و بدانیم با چه کسانی قرار است ارتباط و دوستی داشته باشیم.

 

حجت الاسلام اصغری با اشاره به این که انسان نباید از گذشته خود افسوس بخورد که آن چیزی گذشته است دیگر برنمی گردد، افزود: انسان باید همواره امیدوار بوده و بداند که جهان عالم در حال رشد است.

 

مدیر دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آیت الله آملی با بیان این که انسان مؤمن همیشه باید خوشحال بود و ناامیدی در او راه نداشته باشد، ادامه داد: انسان همواره باید امیدوار بوده و نباید از رحمت خداوند متعال مأیوس باشیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که دنیا فرصتی است که انسان باید بهره شایسته ای از برده و با صبر به عبادت خالق هستی بپردازد که اثرات ارزنده ای در زندگی او دارد، گفت: صبر و بردباری از جمله ویژگی های والا و ارزشمندی است که می تواند مسیر زندگی انسان را به سمت و سویی والا سوق دهد.

 

وی با تاکید بر این که باید راضی به رضایت خداوند متعال باشیم، بیان داشت: این امر ارزنده از سوی بزرگان دینی به ما رسیده است که امام حسین(ع) نیز می فرمودند راضی به رضایت پروردگار متعال هستم.

 

حجت الاسلام اصغری با بیان این که ائمه معصومین(ع) به عنوان نماینده حضرت حق در روی زمین هستند، تصریح کرد: ماه محرم بهترین فرصت خودسازی و بصیرت افزایی است که باید سیره نورانی ائمه معصومین(ع) و پیام نهضت حسینی را سرلوحه امور خود قرار دهیم.

 

امام جمعه موقت آمل ادامه داد: خوسازی، ایثارگری ، نماز اول وقت، ادب، انسانیت و تقوا از جمله پیام های گرانقدر حماسه حسینی است که باید در این مفاهیم ارزنده تدبیر کرده و تلاش کنیم آن ها را در زندگی خود نهادینه کنیم.

 

مدیر دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آیت الله آملی با بیان این که پیام نهضت حسینی این گونه که جامعه مورد خواسته دستورات و تعالیم والای دینی ساخته شود، گفت: باید در این ایام نسبت به عمق و عظمت نهضت حسینی مطالعه کرده و تلاش کنیم پیرو واقعی حماسه سرور و سالار شهیدان باشیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که عزاداری ما باید به گونه ای باشد که مورد رضایت حضرت و خداوند متعال باشد، بیان داشت: باید تلاش کنیم تا کمال ادب را در عزای سرور و سالار شهیدان رعایت کنیم./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات