۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۲۲۸۵۰۶
استاد حوزه علمیه آمل:

تمسک به آرمان های حسینی رمز اقتدار نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه آمل با تاکید بر این که عزت، عظمت و اقتدار ایران اسلامی مرهون بهره گیری از فرهنگ عاشورایی است، گفت: این اقتدار و عضمت در سایه تمسک جستن به آرمان‌های والای شهدای عاشورای حسینی و قیام اباعبدالله الحسین (ع) برای ما حاصل شده است.
امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه و دانشگاه امروز در جمع عزاداران حسینی در فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان آمل با اشاره به ضرورت برجسته‌سازی فرهنگ بصیرت در جامعه بر لزوم برگزاری هر چه باشکوه‌تر این ایام تاکید کرد و گفت: باید با الگو قرار دادن اهداف قیام عاشورا نسبت به اشاعه این فرهنگ در جامعه تلاش کرده و جلوی تحرکات سوء دشمن را بگیریم.

 

وی با تاکید بر این که عزت، عظمت و اقتدار ایران اسلامی به برکت بهره گیری از فرهنگ عاشورایی است، بیان داشت: این اقتدار و عضمت در سایه تمسک جستن به آرمان‌های والای شهدای عاشورای حسینی و قیام اباعبدالله الحسین(ع) برای ما حاصل شده است که باید به بهترین نحو ممکن در راستای ترویج این ارزش ها تلاش کنیم.

 

امام جمعه دابو ودشت سر افزود: افتخار نظام جمهوری اسلامی بهره‌مندی از ارزش‌های دین و عاشورای حسینی بوده و با این اعتقاد پاینده‌تر و پویاتر از همیشه در زمینه رسیدن به اهداف خود حرکت می‌کند.

 

وی با بیان این که بصیرت بهترین دستاورد عاشورا است، گفت: اصل شهادت امام حسین(ع) و عاشورا باید برای مردم تبیین شود که ماه محرم بهترین فرصت برای ترویج ارزش های دینی و معرفت افزایی در جامعه است.

 

حجت الاسلام تقی زاده ادامه داد: ماه محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر و ماه عزت و سرفرازی امام حسین(ع) از امتحان بزرگ الهی است.

 

وی با اشاره به این که  قیام امام حسین(ع) سبب احیای ارزش‌ های اسلامی در جامعه شده است، ادامه داد: آیین سوگواری ماه محرم باید به گونه‌ ای باشد که نگرش افراد را نسبت به امام حسین(ع) و واقعه بزرگ عاشورا عمیق‌ تر و سازنده‌ تر کند.

 

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: امام حسین(ع) برای برپایی حکومت اسلامی قیام کرد و انقلاب اسلامی ملت ایران هم ریشه در انقلاب امام حسین(ع) دارد.

 

استاد حوزه علمیه آمل با بیان این که محرم فرصت خودسازی و پیوند با ولایت است، ادامه داد: از مجالس عزاداری سرور و سالار شهیدان باید بهره بیشتری برد چرا‌که محرم فرصت خودسازی و پیوند با ولایت است.

 

امام جمعه دابو ودشت سر افزود: مراسم عزاداری در ماه محرم باید پیام‌آور انقلاب حسینی باشند و همه جنبه‌ های ارشادی، تبلیغی و ترویجی فرهنگ عاشورایی را در بر داشته باشد.

 

وی گفت: ماه محرم فرصتی برای انتقال فرهنگ دینی و اسلامی به نسل جوان جامعه است که باید با برگزاری برنامه های مذهبی و عزاداری‌ ها گرایش جوانان به سمت این برنامه‌ ها را بیشتر کرد.

 

حجت الاسلام تقی زاده در ادامه با اشاره به این که هفته اول محرم هفته امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است، افزود: امر به معروف و نهی از منکر نشانه حکومت صالحان است که باید در راستای ترویج این فرهنگ ارزنده و گرانقدر تلاش های والایی صورت گیرد.

 

وی در پایان بیان داشت: یکی از فلسفه های مهم قیام امام حسین(ع) احیای موضوع امر به معروف و نهی از منکر است./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات