۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۲۲۸۵۳۹
با صدور بیانیه ‌های جداگانه؛

بسیج دانشجویی دانشگاه های ارومیه صدور حکم اعدام شیخ نمر را محکوم کردند

خبرگزاری رسا ـ بسیج دانشجویی دانشگاه های ارومیه صدور حکم اعدام شیخ نمر، از رهبران شیعه عربستان از سوی دستگاه قضایی این کشور را محکوم کردند.
بسیج دانشجویی دانشگاه های ارومیه صدور حکم اعدام شیخ نمر را محکوم کردند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، بسیج دانشجویی دانشگاه های ارومیه با انتشار بیانیه های جداگانه صدور حکم اعدام شیخ نمر، از علمای برجسته شیعه عربستان از سوی دستگاه قضایی این کشور را محکوم کردند.

 

متن این بیانیه ها به شرح زیر است:

 

بسیج دانشجویی دانشگاه ارومیه

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

همواره تاریخ نشان داده است که کشورهایی که از شنیدن حرف مخالف و منتقد امتناع کرده اند و در مقابل مخالفان و منتقدان به جای دلایل منطقی از سرکوب استفاده کرده اند،موعد مرگ و زوال خود را نزدیک تر نموده اند.

 

عربستان،کشوری که همواره به نداشتن فضای ازاد در تمام عرصه ها شهره بوده است؛کشوری که همواره فقط نام اسلام را به یدک کشیده است؛کشوری که به جرات می توان گفت که مسئولان ارشد و رهبران ان همواره سرباز گوش به فرمان امریکا و غرب بوده اند و حتی از الفبای غیرت هم بویی نبرده اند؛ و به طور حتم کشوری که دستانش به خون های مسلمانان زیادی الوده شده است این بار نیز در اقدامی از روی ترس و کینه،در راستای سیاست های اسلام ستیزانه خود و در جهت محروم کردن ملت عربستان از شنیدن ندای حق، اقدام به صدور حکم اعدام الشیخ نمر باقر النمر،عالم مجاهد شیعی کرده است.

 

رهبران عربستان تصور می کنند با حذف الشیخ نمر باقر النمر می توانند تفکر شیعی و اسلام واقعی را هم اعدام کنند؛ولی باید دوباره خاطر نشان کنیم که تفکر شیعی و اسلام واقعی هیچ گاه وابسته به شخص نبوده و در صورت شهادت الشیخ نمر باقر النمر ،یقینا شیخ نمرهای دیگری پا به عرصه مبارزه به وهابی های مزدور و نگهبان استکبار در منطقه خواهند گذاشت.

 

بسیج دانشجویی دانشگاه ارومیه به عنوان تشکلی که همواره در مقابل بی عدالتی ها موضع صریح داشته است،این اقدام دولت عربستان را به شدت محکوم می کند و به رهبران عربستان سعودی یاداور می شود که به امید خداوند متعال بیداری اسلامی در اینده ای نه چندان دور به آن کشور نیز خواهد رسید.

 

 بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا فَلَا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلَا هُمْ یَحْزَنُونَ

 

حکومت وهابی آل سعود بار دیگر نقاب از چهره خود برداشت و با پیروی از مزدوران خبیث زمان ، بغض و کینه خود را نسبت به اهل‌بیت رسالت و پیروان اهل بیت در سرزمین وحی نشان داده و با صدور حکم ظالمانه اعدام آیت‌الله شیخ نمر باقر‌النمر رهبر شیعیان منطقه قطیف عربستان و امام‌جمعه این شهر به نبرد آشکار خود علیه شیعیان در جهان به‌خصوص در منطقه الشرقیه در شبه‌ جزیره عربستان دامن زده و موجب بحرانی‌تر شدن فضای منطقه شده است.

 

این حکم که مدتی پس از حج ابراهیمی،بزرگ تجمع مسلمین، منتشر شد ، باعث شعله‌ورشدن خشم مسلمان جهان ومردم شهرهای عربستان و سایر کشورهای اسلامی گردید و حکایت از استبداد و ستمگری روزافزون رژیم خون‌خوار سعودی دارد.

 

مفتی‌های وهابی عربستان و سران عرب با هدایت استکبار جهانی به ویژه آمریکا و اسراییل نجس در پی دامن زدن به اختلافات بین فرقه های اسلامی هستند تا بر حاکمیت خود بر منطقه و غارت ثروت‌های آن ادامه دهند. اما فریاد حق‌طلبی عالمان مجاهدی همچون آیت‌الله شیخ نمر در سرزمین وحی موجب برهم خوردن معادلات این جاهلان شده است ازاین‌رو سعی کرده‌اند تا این فریادها را خاموش کنند.

 

ما دانشجویان بسیجی دانشگاه علوم پزشکی ضمن محکومیت این حکم ظالمانه به مسئولان سعودی درباره عواقب این امر هشدار داده و هرگونه بی‌حرمتی به ساحت علمای شیعه و اهل سنت در این برهه از زمان که موجب برهم خوردن وحدت میان مسلمین شود را حرکتی حساب‌شده از سوی دولت‌های استکباری دانسته و به‌ شدت محکوم می‌کنیم.

 

 بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

ولنبلونکم حتی نعلم المجاهدین منکم و الصابرین و نبلوا اخبار کم

 

و شما را می آزماییم تا مجاهدان و صابرانتان را بشناسیم و حدیثتان را آشکار کنیم.

 

سوره محمد (ص) آیه 31

 

حکومت شیطان‌صفت آل سعود با صدور حکم ظالمانه اعدام آیت‌الله شیخ نمر باقر‌النمر رهبر شیعیان منطقه قطیف عربستان و امام‌جمعه این شهر، بار دیگر کینه و بغض خود را نسبت به اهل بیت (علیهم السلام) و شیعیان آن بزرگواران عیان نمود.

 

حکم اعدامی که تنها به دلیل دفاع از حق حیات شیعیان در عربستان و انقلابیون شیعه صادر گشته و خشم تمامی آزادگان سراسر عالم علی الخصوص مردم مظلوم بحرین و ساکنان منطقه الشرقیه در احساء و قطیف و سایر کشورهای اسلامی را در پی داشته است. این در حالی است که مقامات حقوق بشری غرب برخلاف آزادی‌خواهان عالم با سکوت در مقابل این جنایت بار دیگر نقاب از چهره‌های خود برداشته‌اند.

 

بی گمان این اقدام سرشار از حماقت حکومت وهابی عربستان که واکنشی جاهلانه به شکست در عراق سوریه است، آن‌ها را به سرنوشت محتوم خود یعنی نابودی و سقوط نزدیک‌تر خواهد نمود.

 

ما دانشجویان بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه ضمن محکومیت این اقدام جاهلانه و ظالمانه به حکومت وهابی آل سعود هشدار می‌دهیم که اعدام این روحانی آزاده عواقب سخت و هزینه‌های بسیار سنگینی را در پی خواهد داشت.

 

و همچنین اعلام می‌داریم هر گونه اقدامی که به اختلاف افکنی و از بین بردن وحدت مسلمین منجر شود آب ریختن به آسیاب استکبار جهانی و دشمنان قسم‌خورده اسلام و مسلمین است.

 

به امید تعجیل در فرج منجی مظلومان سراسر عالم. انّهم یرونه بعیدا و نریه قریبا

 

 بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی ارومیه(حوزه بسیج دانشجویی شهید دیالمه)

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

هر روزی که از پی دیگری می آید ، چهره رژیم ها و حاکمان ظلم و جور در جهان ، عیان تر می شود و جهانیان این حکام جبار را با مشاهده اعمال ظالمانه بهتر می شناسند.

 

آخرین اقدامی که یکی از این رژیم ها انجام داده، که برای شناختن ماهیت این رژیم بسیار موثر است، صدور حکم اعدام عالم برجسته و آزاده، رهبر شیعیان عربستان ، آیت الله نمر باقر النمر است، که از طرف قضات وهابی و دست نشانده عربستان سعودی، برای مقابله با بیداری مردم مظلوم شرق عربستان و بحرین و سایر کشور های اسلامی صادر شده است.

 

حکمی که فقط صدور آن ، خون مردم مسلمان و آزاده جهان را در تمام دنیا، از قطیف و بحرین گرفته تا ایران و عراق و سایر کشور های اسلامی به جوش آورده است و باعث شعله ور شدن آتش خشم مردم آزاده جهان، علیه حاکمان جبار رژیم آل سعود شده است.

 

در حال حاضر حاکمان دست نشانده عربستان و تمام وابستگان و همفکرانشان سعی در خشکاندن ریشه بیداری اسلامی ، در تمام کشور های اسلامی دارند تا شاید چند صباحی دیرتر ، به هم قطاران از تخت افتاده خود بپیوندند و برای رسیدن به این هدف ، از هیچ اقدامی صرف نظر نمی کنند ، از تهدید و فشار و شکنجه و اعدام گرفته تا تجهیز گروهک های تکفیری و اعزام نیرو برای کمک به آن ها و موارد دیگر. با تمام تلاش ها وکارهایی که انجام می دهند از این نکته غافل اند که در نهایت وعده خدا تحقق خواهد یافت که «ان الباطل کان ذهوقا»

 

طاغوتیان و بالاخص حاکمان وهابی عربستان بدانند که امروز ، دنیای اسلام بیش از پیش متحد و یکپارچه در مقابل این اقدامات واکنش سخت و شدید نشان خواهد داد و ما دانشجویان بسیجی در آستانه ماه محرم و با اقتدا به شهدای آزاده این ماه قطعا در مقابل این اعمال ساکت نمانده و نسبت به عواقب آن هشدار می دهیم و هر گونه اقدام چه در مورد سرکوب مردم آزادی خواه و چه در مورد ایجاد تفرقه بین مسلمانان جهان به بهانه های مختلف را به شدت محکوم می کنیم و انتظار داریم که امت حزب الله ساکت نمانده و واکنش مناسب و مقتضی را در مقابل این اقدامات نشان دهد.

 

 بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور ارومیه

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

این بار رژیم آل سعود در میان بهت همگان و جامعه بین الملل حکم اعدام شخصیتی را صادر کرد که بخاطر کارهای دینی و انقلابی که در عربستان انجام داده زبانزد عام و خاص در کشورهای اسلامی است.

 

رژیم دیکتاتور و وهابی آل سعود خود یکی از مهمترین کشورهایی است که به طرق گوناگون از گروهک تروریستی داعش و مخالفان سوریه و عراق حمایت میکند,کشوری که خاندانی دیکتاتور و ستمگر بر آن حکمرانی میکند و کاملا فضای جاهلیت عرب صدر اسلام در آن حاکم است.

 

ولی با وجود این,موج بیداری اسلامی که در کشورهای اسلامی چندسالی است اتفاق افتاده دامن این کشور را هم گرفته و شاهد تظاهرات و راهپیمایی های خیابانی در این کشور بسته بوده ایم.

 

ولی این تظاهرات با سرکوب های شدید نیروهای امنیتی مواجه شده و حتی تا جایی رسیده که با تانک به مقابله با مردم بی سلاح رفته اند و این اوج شقاوت و جنایتکاری این رژیم را نشان میدهد,در واقعه کشتار حجاج ایرانی در سال1366شمسی هم که بدستور مفتی های حرام زاده این رژیم اتفاق افتاد و امام خمینی(ره) فرمودند که اگر ما از آمریکا بگذریم,اگر حتی از صدام حسین هم بگذریم از یزیدیان آل سعود نخواهیم گذشت و این مسئله باید زنده بماند.

 

حال با این شرایط رژیم آل سعود روحانی وارسته و انقلابی و مجاهد,آیت الله شیخ نمر باقر النمر را دو سال است که زندانی کرده و قبل از آن هم در سال های2006 و 2008 میلادی هم زندانی کرده بود حتی در آخرین بازداشت قصد جان این عالم مبارز را کرده بودند که به مجروحیت ایشان هم انجامیده بود، حال دادگاه آل سعود به جرم اینکه شیخ گفته بود که به قبرستان بقیع رسیدگی کنید و نیز انتقاد از نظام آموزشی عربستان حکم محاربه با خدا و اعدام ایشان را صادرکرده است.

 

این حکم به قدری بی منطق و بی پایه و اساس است که سازمان عفو بین الملل آن را محکوم کرده و آن را ظالمانه دانسته و خواستار لغو این حکم شده,علمای اسلام و گروه های سیاسی و مذهبی هم این اقدام را محکوم کرده اند.

 

در پایان ما بسیجیان دانشگاه پیام نور ارومیه هم به نوبه خود این حکم ظالمانه رژیم دیکتاتور و جنایتکار عربستان را محکوم میکنیم و انتظار داریم که امت حزب الله ساکت نمانده و واکنش مناسب و مقتضی را در مقابل این اقدامات نشان دهد./936/پ203/ب

ارسال نظرات