۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۲۲۸۵۴۲
استاد حوزه و دانشگاه اهواز:

تناسب گفتار با کردار نقش مهمی در موفقیت مبلغان دارد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه اهواز با بیان این که دقت در بیان نکات دینی و مستند سازی را دو نکته مهم در عرصه تبلیغ هستند، گفت: تناسب گفتار با کردار نقش مهمی در موفقیت مبلغان دارد.
حجت الاسلام عباس بسي خاسته

حجت الاسلام عباس بسی خاسته، استاد حوزه و دانشگاه اهواز، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به تاریخ ساز بودن حرکت آزادی بخش امام حسین(ع) اظهارداشت: افتخار می کنیم که پرچمدار انقلابی هستیم که دستاورد نهضت شکوهمند حسینی است.

وی افزود: استواری و ایستادگی های جنگ تحمیلی هشت ساله نتیجه برداشت درست و معنا داری بود که رزمندگان اسلام از حرکت مقدس سیدالشهدا(ع) کرده بودند.

حجت الاسلام بسی خاسته گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران به برکت پیروی از خط امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) تنها منادی آزادی و آزادگی در سراسر جهان است.

این پژوهشگر عرصه دینی تصریح کرد: نهضت حسینی حرکتی استبداد ستیز بود که روزنه ای روشن در برابر ملت های مظلوم قرار داد که تا پیش از آن از برکت وجودش بی بهره بودند.

وی با اشاره به تلاش های مستمر دشمنان اسلام برای خاموش کردن یاد اهل بیت(ع) گفت: در سال گذشته دشمنان اسلام با به کارگیری فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای، حرکت گسترده ای را برای بد نام کردن چهره پیروان اهل بیت(ع) آغاز کرده اند.

حجت الاسلام بسی خاسته افزود: این حرکت پلید با پشتیبانی کشورهای استعمارگر صورت گرفته و هدف های آن از سوی بیگانگان مشخص شده است.

وی با اشاره به اهمیت فرصت ماه محرم برای روشن سازی آموزه های دینی اظهارداشت: این ماه فرصتی مهم و کم نظیر در اختیار روحانیان و مبلغان قرار داده تا با استفاده از آن مکارم اخلاق اهل بیت(ع) و عقیده های پاک آن ها را در جامعه نهادینه کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه، دقت در بیان نکات دینی و مستند سازی را دو نکته مهم در عرصه تبلیغ دانست و تصریح کرد: در این دوره زمانی دشمنان اسلام در کمین نشسته تا از کوچک ترین نکته ای سوء استفاده کرده و از آن جهت بدنامی شیعیان استفاده کنند.  

وی پاسخ گویی به پرسش های جوانان و مبارزه با شبهه های انحرافی را وظیفه های مهم مبلغان دینی دانست و گفت: مدرسه اهل بیت(ع) چنان گستره بوده که همه نیازهای فکری و اخلاقی جامعه را پوشش می دهد و در این زمینه استفاده از دانش های این مدرسه نیازمند مطالعه سیره اهل بیت(ع) و عمل به آن ها است.

این پژوهشگر عرصه فرهنگی در ادامه با اشاره به جایگاه بلند مداحان و مرثیه سرایان در عرصه تبلیغ سیره اهل بیت(ع)، تصریح کرد: مداحان و مبلغان نقش موازی و مهمی برعهده داشته که بهرمندی درست از آن سبب تربیت نسلی متعهد و دین مدار در جامعه خواهد شد.

حجت الاسلام بسی خاسته، تشکیل کانون های مداحان در جهت سامان دهی به فعالیت آن ها را مهم ارزیابی و عنوان کرد: این کار سبب افزایش ارزش محتوایی فعالیت های مداحان و غنا بخشی به بیان آن ها خواهد شد.

وی شرط نخست تبلیغ و مداحی را تناسب گفتار با کردار دانست و گفت: هر فردی در جامعه دوست دارد ابتدا تناسب گفتار و کردار یک مبلغ را ببیند سپس به گفتار آن گوش فرا دهد.

حجت الاسلام بسی خاسته در پایان اظهارداشت: بزرگداشت نهضت حسینی مسؤولیت و وظیفه ای مهم بوده که نیازمند درک موقعیت زمانی و پرهیز از بیان نکته های تفرقه افکنانه است./9452/ت302/ب2

ارسال نظرات