۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۲۲۸۶۴۹
استاد حوزه و دانشگاه:

تربیت دینی فرزندان سبب حفظ آنان در برابر انحرافات می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که امروز بر ما تکلیف بوده تا فرزندان خود را زینبی و فاطمی تربیت کنیم، گفت: تلاش ما باید در این راستا باشد که فرزندان خود را موحد تربیت کنیم که اگر از سر صدق باشد از تمام آفات و انحراف ها حفظ خواهند ماند.
آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید یوسف ابراهیمیان، استاد حوزه و دانشگاه، امروز در همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی که در مسجد امام رضا(ع) آمل برگزار شد با بیان این که در مجلس محترم و ارزنده ای حضور داریم که باید بهره گیری شایسته ای از آن صورت گیرد، گفت: این مجلس گرانقدر به احترام خردسال ترین شهید از شهدای حماسه سرور و سالار شهیدان شکل گرفته است.

 

وی با اشاره به این که مصیب کربلا به قدری سخت بود که امام حسین(ع) به شیعیان خطاب می کند که این کاش شما در صحرای کربلا حضور داشتید و مصیبت های بسیاری بر ما وارد شده است، بیان داشت: قلم و زبان توان بیان حواث کربلای حسینی را ندارد و این حماسه بزرگ از عظمت گرانقدری برخوردار است.

 

امام جمعه سابق آمل تصریح کرد: واقعه کربلا را انسان زمانی درک می کند که فرزند شیرخوار داشته که مصیب های بسیاری را برای فرزندان و مادران این حماسه ایجاد کردند و مادران حماسه عاشورا از مقام و ارج والایی برخوردار هستند.

 

حجت الاسلام ابراهیمیان با بیان این که باید تلاش کنیم تا حماسه سرور و سالار شهیدان را به درستی بهره گیری کنیم، افزود: بهره گیری از فرهنگ عاشورایی باید به عنوان امری ارزنده و والا مورد توجه ما باشد و این نکته را بدانیم که کربلای سرور و سالارشهیدان چشیدنی است.

 

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: امام حسین(ع) در واقعه کربلا هرچیزی را داشته فدا کرده است و یاران باوفای حضرت نیز با همه توان و به نحو شایسته ای در رکاب سرور و سالار شهیدان به جنفشانی و ایثار پرداختند.

 

وی با تاکید بر این که امام حسین(ع) از مقام ارزنده و گرانقدری برخوردار است، گفت: ما باید تلاش کنیم تا در عمل برای بهره گیری از سیره نورانی اهل بیت معصومین(ع) گام های شایسته ای برداریم که زمینه ساز سعادت و رستگاری ما خواهد بود.

 

حجت الاسلام ابراهیمیان با بیان این که سرور و سالارشهیدان در طول تاریخ دارد در دنیا دلبری می کند، بیان داشت: امام حسین(ع) از چنان عظمت گرانقدری برخوردار بوده که از شرق تا غرب عالم ارادتمند دل سوخته دارد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که امام حسین(ع) ارادت به خداوند منان داشت و تمام هستی خود را در این عرصه فدا کرده و یک آه و ناله انجام نداد، تصریح کرد: حماسه عاشورا صحنه ایثار و جانفشانی ارزنده سرور و سالار شهیدان بوده که در راستای تحقق عدالت و مقابله با ظلم و ستم گام برداشتند.

 

وی با تاکید بر این که امروز بر ما تکلیف بوده تا فرزندان خود را زینبی و فاطمی تربیت کنیم، گفت: تلاش ما باید در این راستا باشد  که فرزندان خود را موحد تربیت کنیم که اگر از سر صدق باشد از همه آفات و انحراف ها حفظ خواهند ماند.

 

امام جمعه سابق آمل با بیان این که مادران ما باید روحیه زینبی داشته باشند، بیان داشت: تا روحیه مادران ما زینبی نباشد فرزندان ما علی اصغری نمی شوند که باید به این امر مهم و ارزنده توجه داشته باشیم./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات