۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۲۲۸۸۵۸

تجمع بزرگ عاشوراییان و استکبارستیزان آذربایجان شرقی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مراسم عاشوراییان و استکبارستیزان آذربایجان شرقی همراه با عزاداری و سوگواری حضرت اباعبدالهد الحسین(ع) در تبریز برگزار می شود.
حجت الاسلام حسين تقي زاده، رييس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي

حجت الاسلام حسین تقی‌زاده، مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز در آستانه عاشورای حسینی و یوم الله 13 آبان، اظهار داشت: تقارن عاشورای حسینی با روز ملی مبارزه با استکبار جهانی فرصتی برای تبیین نقش آموزه‌های مکتب حسینی در پیروزی انقلاب اسلامی ایران است.


وی از عموم مردم عاشورایی و استکبارستیز استان دعوت کرد تا با شرکت گسترده در عزاداری و سوگواری عاشورای حسینی، بر روح مبارزه با ظلم و ظالم و استکبار که وجه مشترک عاشورا و یوم الله 13آبان است، تأکید کنند و گفت: انقلاب اسلامی ایران با تأسی از آموزه های نهضت حسینی به ثمر نشست و تنها با تکیه بر این مکتب تداوم خواهد داشت.


حجت الاسلام تقی‌زاده ادامه داد: امام راحل فرمودند؛ حضرت سیدالشهدا (ع) به همه آموخت که در مقابل ظلم و در مقابل ستم چه باید کرد. در حقیقت عاشورای حسینی راه آزادگی و شرافت را بر همگان نشان داد و روح استکبارستیزی این نهضت در کالبد همه آزادگان جهان دمیده شد.


مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: چهارده قرن پس از شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایش، نهضت انقلاب اسلامی ایران به رهبری فرزند و خلف صالح آن امام شهید، به بار نشست و بار دیگر امید مستکبران و ظالمان فاسق و حاکمان جور را به یأس تبدیل کرد.


وی ادامه داد: تقارن عاشورای حسینی با یوم الله 13آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، فرصتی مهم است تا به جهانیان اعلام کنیم ما نیز مانند سرورمان امام حسین(ع) و با تأسی از شعار "هیهات منّا الذّله" آن امام معصوم، زیر بار ذلت و ظلم مستکبران و خودکامگان و یزدیان زمان نخواهیم رفت.


حجت الاسلام تقی‌زاده با بیان این‌که وجه اشتراک عاشورای حسینی و یوم الله 13آبان، همان روح مبارزه با ظلم و ظالم و استکبار است، خاطرنشان کرد: ملت ایران درس آموخته مکتب حضرت سیدالشهداست و هیچگاه اجازه نخواهد داد توطئه های روزافزون دشمنان اعتقادات اصیل دینی و عشق به اهل بیت در ایران اسلامی را خدشه‌دار کنند.


مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که مراسم عاشوراییان و استکبارستیزان آذربایجان شرقی همراه با عزاداری و سوگواری حضرت اباعبدالهم الحسین(ع) در تبریز برگزار خواهد شد، گفت: این مراسم همزمان با عاشورای حسینی در سراسر استان برگزار می شود.


وی ادامه داد: مردم شهیدپرور تبریز سه شنبه هفته جاری از ساعت 10:30صبح در میدان ساعت فریاد "یاحسین" و "مرگ بر استکبار"  و "مرگ بر آمریکا" سر داده و در پایان مراسم، نماز ظهر عاشورا را به امامت آیت الله مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در استان اقامه خواهند کرد./935/ت303/ب

ارسال نظرات