۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۲۲۹۰۹۳

وحدت شیعه و سنی رویکرد انجمن های اسلامی دانش آموزی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول اتحادیه‌های دانش‌آموزان آذربایجان غربی با اشاره به این‌که انجمن‌های دانش‌آموزان استان با رویکردی تخصصی اداره می‌شود، گفت: وحدت شیعه و سنی رویکرد انجمن های اسلامی دانش آموزی در آذربایجان غربی است.
مسؤول اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزي آذربايجان غربي مسؤول اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزي آذربايجان غربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، علی رزازی، مسؤول اتحادیه‌های دانش‌آموزان آذربایجان غربی امروز در مراسم افتتاح دفاتر انجمن‌های دانش‌آموزان آذربایجان غربی که در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد، با تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان و اشاره به مصادف شدن عاشورای حسینی(ع) با روز دانش‌آموز امسال، اظهار داشت: هدف از افتتاح دفاتر انجمن‌های دانش‌آموزان جذب مشارکت دانش‌آموزان در امور فرهنگی است.

 

وی پیام حامد علامتی دبیر کل اتحادیه‌های دانش‌آموزان کشور را در آغاز این جلسه قرائت کرد و گفت: دبیر کل اتحادیه‌های دانش‌آموزان این انجمن‌ها را به نهالی تشبیه کرد که به دست رهبر فرزانه انقلاب امام خمینی(ره) کاشته شده است و با هدایت و رهبری مقام معظم رهبری ثمرات زیادی می‌دهد.

 

رزازی انجمن های اسلامی دانش آموزی را پرورش دهنده ستاره‌های علمی کشور معرفی و عنوان کرد: دانش‌آموزانی که در انجمن‌ها عضو بوده‌اند تا به حال نتایج زیادی به دست آورده‌اند و ستاره‌های علمی کشور هستند.

 

مسؤول اتحادیه انمن های اسلامی دانش آموزی آذربایجان غربی، این استان را نخستین استان در سطح کشور دانست که همه مسؤولان آن از نیروهای آموزش و پرورش هستند و بیان کرد: آذربایجان غربی اولین استان در کشور است که به دست نیروهای آموزش و پرورش اداره می‌شود.

 

وی با اشاره به این‌که انجمن‌های دانش‌آموزان استان با رویکردی تخصصی اداره می‌شوند، ادامه داد: ما اولین استان هستیم که با رویکرد تخصصی انجمن‌ها را اداره می‌کنیم و هدف ما ایجاد وحدت بین شیعه و سنی در سطح استان است.

 

رزازی حرکت‌های انجمن‌های دانش‌آموزی را نوید بخش عملیاتی شدن فعالیت‌های علمی و فرهنگی دانست و افزود: با گسترش فعالیت‌های این انجمن‌ها و حرکت‌های صورت گرفته عرصه برای عملیاتی شدن فعالیت‌های علمی و فرهنگی در سطح کشور و به ویژه استان ما آماده می‌شود.

 

مسؤول اتحادیه‌های انجمن‌های دانش‌آموزان آذربایجان غربی اهداف این انجمن‌ها را در ‌راستای اهداف عالی نظام جمهوری اسلامی خواند و اظهار کرد: اهداف تشکل در راستای اهداف عالی نظام اسلامی بوده و آغاز عملیات راهی برای پیش‌برد اهداف نظام جمهوری اسلامی است.

 

همچنین سیدفریدون مصطفوی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با تسلیت ایام عزای امام حسین(ع) اظهار داشت: امروز برای نخستین بار فعالیت‌های تربیتی در انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی اجرایی می‌شود.

 

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع نمایندگان ادارات آموزش و پرورش کل کشور، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با مسؤولان آموزش و پرورش کشور دو مسأله فاصله نگرفتن از ارزش‌های اسلامی و دیدار با خانواده‌های شهدا را مورد تأکید قرار دادند که در اولویت های برنامه‌های کاربردی نظام آموزش و پرورش کشور باید مدنظر قرار گیرد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی به تأکید مقام معظم رهبری در زمینه عمل به آموزه‌های دینی اشاره کرد و افزود: باید آموزه‌های هستی بخش و انسان‌ساز دین مبین اسلام در سایه فرمایشات مقام معظم رهبری جامع عمل بپوشد.

 

نماز و قرآن دو مسأله مهم در حوزه عملی تربیت دانش آموزان

 

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نماز و قرآن را دو مسأله بسیار مهم در حوزه عملی تربیتی معرفی و تصریح کرد: در حوزه تربیتی بحث نماز و قرآن دو مأموریت بسیار جدی و اساسی هستند که 37هزار نفر در سطح استان با تمام و جود این دو مأموریت را پیگیری می‌کنند.

 

وی حضور اعضای انجمن‌ها را در مدارس باعث دلگرمی و پشتکار دیگر نهادها دانست و گفت: حضور همکاران در مدارس به ویژه در و قت‌های نماز سبب دلگرمی و پشتکار و پیشرفت در اداره امور می‌شود.

 

مصطفوی به سه ماموریت ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری در عرصه آموزشی و فرهنگی اشاره و عنوان کرد: یاد دادن آیات موضوعی و منتخب به دانش‌آموزان، تهیه کتابچه‌ها و در اختیار دانش‌آموزان قرار دادن این کتابچه‌ها و ارائه آثار شهید مطهری با زبان کودکان به دانش‌آموزان از جمله این موارد است.

 

وی امام شناسی را از دیگر برنامه‌های عملی انجمن‌های اسلامی دانش آموزی خواند و افزود: دانش‌آموزان باید با شخصیت والای ائمه اطهار(ع) آشنا شده و از این بزرگواران به عنوان بهترین الگو در زندگی خود بهره گیرند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی به تعداد دانش‌آموزان در سطح استان اشاره و اظهار کرد: تعداد 550 هزار دانش‌آموز در سطح استان وجود دارد که برنامه ریزی می شود دانش‌آموزان در انجمن‌ها و دیگر نهادهای تربیتی حضور و در فعالیت‌های تربیتی و آموزشی شرکت داشته باشند.
 

گفتنی است، آیین افتتاح دفاتر انجمن‌های دانش‌آموزان آذربایجان غربی با هدف ترویج فرهنگ اسلامی و تربیت دینی دانش‌آموزان برگزار شد./936/پ202/ب3

ارسال نظرات