۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۲۲۹۴۷۲
مدیر کل تبلیغات اسلامی زنجان مطرح کرد:

بصیرت افزایی لازمه امر به معروف و نهی از منکر

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان این که باید جوانان با ایثار و فرهنگ عاشورا به خوبی آشنا شوند گفت: جوانان برای مبارزه با باطل و ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باید بصیرت لازم را نسبت به توطئه‌های دشمنان داشته باشند.
حجت الاسلام خدايي

حجت‌الاسلام اذن الله خدایی، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، ماه محرم را بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ عاشورا دانست و اظهار داشت:  عاشورا از ماندگارترین روزهای تاریخ بشریت است چرا که دلاورمردترین و شجاع‌ترین زنان و مردان اسلام در آن حضور داشتند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی زنجان در ادامه با اشاره به ماه محرم و ویژگی های آن گفت: ماه محرم با نام امام حسین(ع) پیوند خورده و سراسر مصیبت و سوگ برای اهل بیت (ع) ایشان است چرا که بعد از واقعه عاشورا آغاز غم و غصه های اهل بیت (ع) و اسارت خاندان امامت است.

حجت‌الاسلام خدایی در ادامه افزود: 14 قرن است که فرهنگ عاشورا فراموش نشده است و علت ماندگاری این فرهنگ هم این بوده که امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان برای مبارزه با باطل و ترویج امر به معروف و نهی از منکر خون خود را با شمشیر معامله کردند.

وی در ادامه با اشاره به وقایع صدر اسلام و قیام‌های صورت گرفته بر علیه استبداد اظهار داشت: در طول تاریخ جهان اسلام واقعه‌ای همانند واقعه کربلا مشاهده نشده است و این واقعه برای همیشه زنده خواهد ماند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی زنجان در ادامه با اشاره به جایگاه ویژه روز عاشورا در فرهنگ شیعیان تصریح کرد: حوادث مهم کربلا در روز دهم ماه محرم اتفاق افتاد و عاشورا که دهم محرم است در بین شیعیان جایگاه بسیار ویژه‌ای دارد و روز به روز رنگ تازگی به خود می گیرد چرا که قهرمانانی همچون امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) و حضرت علی اکبر (ع) داشت.

حجت‌الاسلام خدایی در ادامه با اشاره به حوادث تلخ ایام محرم گفت: روزی که دشمن آب را به روی یاران امام حسین (ع) بست و سخت ترین روز برای ایشان و یاران بزرگوارشان بود و همه در تاریخ مطالعه کرده‌ایم که سختی های آن بزرگواران بعد از بسته شدن راه آب دو چندان شد.

این مسؤول در پایان با بیان این‌که باید جوانان با ایثار و فرهنگ عاشورا به خوبی آشنا شوند تأکید کرد: امروز که هزار و چهارصد سال از این واقعه می گذرد باید جوانان هم با ایثار و فرهنگ عاشورا به خوبی آشنا شوند و هم برای مبارزه با باطل و ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بصیرت لازم را نسبت به توطئه‌های دشمنان داشته باشند./949/ت303/ص

ارسال نظرات