۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۲۲۹۷۱۲
امام جمعه موقت رشت:

تحقق اقتصاد مقاومتی مهم ترین راه حل کاهش تحریم ها است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت رشت با بیان این که نباید تنها به مذاکرات خوش بین باشیم و دل ببندیم، گفت: باید با بهره گیری از توانمندی های داخلی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی گام برداریم.
حجت الاسلام اسماعيل پور رضا، امام جمعه موقت رشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت‌الاسلام اسماعیل پوررضا، امام جمعه موقت رشت امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان، تکیه بر تقوا را مهم ترین عامل مصون بودن فرد از انحراف دانست و گفت: اگر به تقوای الهی تکیه کنیم به حتم دچار لغزش نخواهیم شد.

 

وی با بیان این که تقوای الهی مسیر سعادت بشر است، افزود: سعادت و تعالی حقیقی در گرو ایمان و تقوای الهی است.

 

امام جمعه موقت رشت، سکوت خواص را یکی از عوامل مؤثر در به وجود آمدن واقعه کربلا دانست و اظهار داشت: خواص و بزرگانی که نسبت به ولایت حضرت عل(ع) و  برحق بودن امام حسین(ع) آگاهی داشتند، در زمان نیاز سکوت کردند.

 

حجت الاسلام پور رضا افزود: دنیا طلبی باعث شد تا عده ای چنان به لقمه حرام دستگاه بنی امیه عادت کنند که سخن حق امام حسین(ع) در آنها اثر نکند.

 

وی افزود: امام حسین(ع) انسان آزاده ای بود که برای زدودن نقاب از چهره حقیقت و برقراری اسلام ناب در جامعه اسلامی بر خلیفه فاسد زمان قیام کردند.

 

امام جمعه موقت رشت ادامه داد: قیام امام حسین(ع) همانند حرکت انبیای الهی قیامی چند ماهیتی است که هر لحظه آن در راه عبودیت خداوند متعال بوده است و اصلاح مردم، نظم و انضباط دادن به جامعه دینی و مبارزه با فساد از جمله اهداف این قیام بوده است.

 

حجت الاسلام پوررضا با اشاره به سخنان امام حسین(ع) در موقیعت های مختلف در واقعه عاشورا، هدف قیام امام حسین(ع) را امر به معروف دانست و گفت: امر به معروف و نهی از منکر سازنده جامعه و نگهدارنده تمدن ها است.

 

حجت الاسلام پوررضا، واقعه عاشورا را الگوی آزادی خواهان جهان نامید و گفت: شعار ذلت ناپذیری امام حسین(ع) از حنجره های ملت های مظلوم و مردم ستمدیده دنیا شنیده می شود.

 

امام جمعه موقت رشت در بخش دیگری از سخنان خود به جریان مذاکرات ایران اسلامی با چند کشور غربی اشاره کرد و گفت: آمریکا و انگلیس تا زمانی که منافع آنها در خطر نباشد نمی گذارند مذاکرات به نتیجه مناسب برسد.

 

وی با بیان این که آمریکا و هم پیمانان غربی اش هیچ گاه دست از زورگویی و قلدری بر نمی دارند، تصریح کرد: آنها خود را همه کاره جهان می دانند و دوست ندارند کشورهای دیگر از فناوری و امکانات مناسب برخورد دار باشند.

 

امام جمعه موقت رشت با بیان این که نباید تنها به مذاکرات خوش بین باشیم و دل ببندیم، گفت: باید با بهره گیری از توانمندی های داخلی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی گام برداریم.

 

حجت الاسلام پوررضا با بیان این که کشورمان از ظرفیت و توانمندی های بالایی برخوردار است، تصریح کرد: حمایت از تولیدات داخلی با مدیریت جهادی می تواند بسیاری از تحریم ها را خنثی کند.

 

وی توجه به ظرفیت های داخلی را یک ضرورت مهم دانست و خاطرنشان کرد: در کشورمان نیروهای توانمند بسیاری وجود دارند که با حمایت و بکارگیری از آنها می تواند کمر تحریم ها را شکست.

 

حجت الاسلام پوررضا در بخش دیگری از سخنان خود به مسأله امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: اجرای این فریضه دینی یک وظیفه همگانی است که باید قانونمند و با جدیت اجرایی شود.

 

وی خواستار ایجاد قرارگاه عملی و فکری امر به معروف و نهی از منکر در کشور شد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر در امت اسلامی همواره مورد حسادت جهان بوده است./1318/پ202/ب1

ارسال نظرات