۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۲۳۰۴۴۷

مشارکت مبلغان حوزوی در برنامه‌های آموزش شهروندی تبریز

خبرگزاری رسا ـ شهردار منطقه شش تبریز گفت: تمامی برنامه‌های فرهنگی با حضور و بهره‌مندی از نظرات مشورتی کارشناسان دینی و حوزوی اجرا می شود.
فرهاد روشني

فرهاد روشنی، شهردار منطقه 6 تبریز امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه‌های عمرانی این منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به فعالیت های فرهنگی منطقه 6 اظهار داشت: شهرداری منطقه شش تبریز در بین مناطق ده‌گانه با اجرای 62 برنامه پرمحتوای فرهنگی و چند همایش بیش از 2 یا 3 هزار نفری در طول 7 ماه اخیر رتبه برتر را کسب کرده است.

 


وی با بیان این‌که تمامی برنامه‌های فرهنگی با حضور و بهره‌مندی از نظرات مشورتی کارشناسان دینی و حوزوی اجرا می شود، گفت: آخرین برنامه فرهنگی این منطقه همایش عزاداری و سوگواره حضرت ابا عبداله الحسین(ع) با حضور 60 هیأت مذهبی شمال‌غرب تبریز و افتتاح بیرق 32 متری سیدالشهدا به عنوان نماد پایتخت تشیع، بوده است.

 


روشنی با اشاره به این‌که شهرداری منطقه 6 در همه برنامه های فرهنگی و هنری پیشتاز بوده و برنامه های بی نظیر و قابل توجهی در مناسبت‌های مذهبی، فرهنگی و اجتماعی برگزار کرده است، افزود: این منطقه در کوتاه مدت برنامه های فرهنگی و هنری نادری را تعریف و برگزار کرد که در راستای توسعه فرهنگی و اجتماعی منطقه و رواج نشاط و شادی در سطح حوزه بسیار مؤثر بودند.

 


شهردار منطقه 6 تبریز برگزاری همایش تجلیل از خانواده های آزادگان شهید، دیدار با خانوده‌های معظم شهدا، برپایی نشست‌های هم‌اندیشی با صحب‌نظران عرصه فرهنگ و دین، برپایی مراسم عزای حضرت سیدالشهدا(ع)، انتشار ویژه‌نامه های مختلف فرهنگی آموزشی، دوره های آموزشی و برگزاری ویژه برنامه های مناسبتی را از دیگر برنامه‌های فرهنگی این منطقه عنوان کرد.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت همکاری بین بخشی سازمان‌های خدماتی تأکید کرد و اظهار داشت: قرار گرفتن این حوزه در ارتفاع پائین عامل جریان روان آبها و در نتیجه آبگرفتی معابر و بروز سیل است، انتقادات مطرح شده کاملا به جا و صحیح است و خود را موظف به اجرا و اصلاح نکات و موارد ابلاغ شده می دانیم.

 


روشنی با بیان این‌که بودجه مصوب امسال 55 میلیارد تومان است، افزود: برای حل مشکلات این منطقه، تحقق کل این بودجه نیز ناچیز بوده و تنها بخشی از مشکلات رفع خواهد شد. این در حالیست که بودجه اختصاص یافته امسال برای آسفالت اساسی منطقه حدود دو میلیارد و 200 میلیون تومان و یک میلیارد و 500 میلیون تومان برای لکه گیری بوده و اگر تمام بودجه سالجاری محقق شود، در این سقف کارهای خدماتی و عمرانی انجام خواهد یافت.

 


شهردار منطقه 6 تبریز با بیان این‌که شهرداری منطقه 6 در حال حاضر 36  پروژه عمرانی فعال در محلات شنب غازان، خطیب، آناخاتون، کوی شهید بهشتی، شهرک امام، قراملک و... در حال اجرا دارد، ادامه داد: حل مشکل آبگرفتگی شهرک امام، احیای بافت قدیمی محله شنب غازان، اصلاح معابر و پیاده روهای منطقه برای افراد کم توان و نابینا و مجموعه رفاهی، خدماتی و ورزشی پارک از دیگر پروژه های این منطقه است.

 


وی برج‌های دوقلوی یاشیل در شهرک امام (ره)، پروژه اتومال و مگامال و پروژه کارگو در جوار فرودگاه بین المللی تبریز، شهرک صنفی - صنعتی مایان، روگذر راه آهن و تعریض پل «آجی چای» (تلخه رود) را از دیگر طرح‌های در دست اجرای شهرداری منطقه شش تبریز عنوان کرد./935/پ203/ب4

ارسال نظرات