۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۲۳۰۵۰۳

معضل بدحجابی تنها با اقدامات اقناعی قابل حل است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس دینی با توجه به ضرورت فرهنگ سازی و کمک گرفتن از مردم، رسانه‌ها و مسؤولان در زمینه حجاب و عفاف گفت: نهادهای فرهنگی، رسانه‌ها و مسؤولان، مسأله حجاب و عفاف را در جامعه به عنوان ارزش‌ دینی، ملی و شخصیتی بانوان مطرح کنند تا این معضل فرهنگی به صورت اقناعی حل شود.
مسلمانان و حجاب اسلامي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز حجاب ریحانه النبی(س)، حجت الاسلام سید مهدی حسینی، کارشناس دینی با اشاره به اهمیت مسأله امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اظهار داشت: اگر بدحجابی به ناهنجاری اجتماعی منجر شود هرکدام از نیروهای انتظامی، امنیتی، بسیج و مردم به سهم خود وظیفه دارند وارد عمل شوند زیرا در این موقعیت مبنای اقدام آنها پیشگیری از بی‌اخلاقی در جامعه خواهد بود.

وی با انتقاد از محدود کردن امر به معروف و نهی از منکر به تذکرات غیر اقناعی تصریح کرد: در مقوله حجاب و عفاف نباید به تذکرات زبانی در کوچه و خیابان قانع باشیم بلکه بایستی این مسأله در جامعه بانوان به صورت اقناعی حل شود و در جامعه به عنوان یکی از مهمترین ارزش‌های شخصیتی زنان مطرح گردد.

حجت الاسلام حسینی تأکید کرد: نهادهای فرهنگی، رسانه‌ها و مسؤولان، مسأله حجاب و عفاف را در جامعه به عنوان ارزش‌ دینی، ملی و شخصیتی بانوان مطرح کنند که اگر این مسأله به فرهنگ عمومی تبدیل شود فرد بدحجاب احساس می‌کند که جامعه، وی را با آن وضع پوشش نمی‌پذیرد.

وی با توجه به ضرورت فرهنگ سازی و کمک گرفتن از مردم، رسانه‌ها و مسؤولان در زمینه حجاب و عفاف یادآور شد: تجربه سی ساله انقلاب نشان داده است که نباید به تذکر زبانی در سطح جامعه اکتفا کرد که در برخی موارد مخالفت‌ها و موضع‌گیری‌هایی را نیز به همراه دارد.

این کارشناس دینی افزود: کار فرهنگی در مسأله حجاب و عفاف باید به صورت اقناعی صورت بگیرد و از ابزارهای مختلفی همچون رسانه ملی و نهادهای فرهنگی برای فرهنگ‌سازی در زمینه حجاب بهره‌برداری شود.

وی به نقش مهم رسانه ملی در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف اشاره و خاطرنشان کرد: رسانه ملی می‌تواند با ارائه پوشش‌های مناسب از طریق سریال‌ها و فیلم‌های مختلف تلویزیونی و سینمایی، کمک زیادی به ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه کند.

حجت الاسلام حسینی تأکید کرد: فرهنگ‌سازی حجاب و عفاف باید در مدارس از طریق معلمان و مربیان صورت بگیرد و در محیط‌‎های علمی همانند دانشگاه‌ها، پوشش و فرم مناسب اجباری شود چنان که در بسیاری از کشورها پسران و دختران دانشجو لباس مخصوصی دارند.

این کارشناس دینی در پایان مهمترین مؤلفه در مسأله حجاب را اعتقاد قلبی دانست و افزود: با توجه به فساد و عدم محدودیت در زمینه حجاب و عفاف در برخی از کشورها همچون ترکیه و لبنان، بانوانی که حجاب را انتخاب کرده‌اند بر عقیده خود پایبند هستند و حتی با ممنوعیت حجاب در ترکیه و ایران پیش از انقلاب، بانوان محجبه از حجاب و عفاف و اعتقادات خود دست برنداشتند./908/د102/ف

ارسال نظرات