۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۴
کد خبر: ۲۳۰۶۳۶
کتابخوانی دینی/ مدیرگروه فرهنگ ‏و رسانه دانشگاه فرهنگ و هنر:

ترویج استکبار ستیزی عامل مهمی در جذابیت کتاب‌های دینی است

خبرگزاری رسا ـ پژوهشگر عرصه رسانه با بیان این که محتواهای دینی ریشه در رهایی انسان‏ها از استکبار دارند، گفت: کتاب‏های دینی به اندازه کافی جذابیت برای گرایش جوانان دارد و وظیفه ما فقط تبیین این کتب برای جوانان بوده و نیازی به رویکرد دفاعی نیست.
کتاب

حجت الاسلام امید واضحی آشتیانی، مدیر گروه فرهنگ و رسانه دانشگاه فرهنگ و هنر، در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا که به مناسبت بیست و دومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت، با اشاره به نقش آگاهی در کاهش آسیب های اجتماعی، گفت: امری که سبب آسیب‏های اجتماعی شده و جامعه را به سوی آسیب‏های کلان سوق می دهد، آگاهی نداشتن صحیح مردم از آموزه های دینی است.

 

 عنصر جذابیت سبب اشتیاق جوانان به کتاب است

 

وی افزود: اگر یک شهروند حقوق و شأن خودش را بداند، طبیعتا تجاوز از این حقوق برای آن شخص مشکل می شود، آگاهی به وضعیت اجتماعی افراد نیز موجب کم شدن رفتارهای اشتباه در جامعه می‏شود.

 

این مبلغ دینی عنصر جذابیت را از عوامل اشتیاق جوانان به امر کتاب خوانی دانست و اظهار داشت: افزون بر جذابیت، عناصر ماندگاری و محتوای غنی سبب استقبال جوانان جامعه از آثار دینی و مکتوب می‏شود.

 

وی ادامه داد: اگر جذابیت‏های آثار دینی و ماندگاری این آثار برای نسل جوان و جدید جامعه تبیین و ارائه شود، قطعا گرایش جوانان به سمت متون دینی بیشتر خواهد شد.

 

پژوهشگر عرصه رسانه با بیان این که محتواهای دینی ریشه در رهایی انسان‏ها از استکبار نقش بسزایی دارند، ابراز داشت: کتاب‏های دینی به اندازه کافی جذابیت برای گرایش جوانان دارد و وظیفه ما فقط تبیین این کتب برای جوانان بوده و نیازی به رویکرد دفاعی نیست.

 

 معروفی زیباتر از تشویق به کتاب خوانی نیست

 

وی با اشاره به تنوع در عرصه نشر تیمی، وضعیت نشر دینی را خوب قلمداد کرد و بیان داشت: در حوزه کتاب داستان‌ها و کتاب‌های جدید و خوبی منتشر شده است، برای متوجه شدن از میزان رضایت جامعه و جوانان از آین آثار، باید به میزان کاهش آسیب‌های اجتماعی نگاه کرد، هر اندازه در جامعه امنیت اجتماعی بیشتری وجود داشته باشد، نشان دهنده موفقیت پژوهشگران و نویسندگان آثار دینی است.

 

حجت الاسلام واضحی آشتیانی با بیان این که هیچ معروفی زیباتر از تشویق به کتاب خوانی نیست، عنوان داشت: اگر کسی در حوزه کتاب خوانی سرمایه گذاری کند و جامعه را به کتاب خوانی تشویق و آشنا کند، قطعا امر به معروف انجام داده است.

 

 ظرفیت رسانه در ترویج امر کتاب خوانی

 

وی به ظرفیت رسانه‏های گوناگون در ترویج امر کتاب خوانی اشاره کرد و یاد آور شد:  خود کتاب رسانه است، اما تأثیر رسانه‌های دیداری، شنیداری و مجازی برای تشویق نسل جوان به کتاب خوانی بسیار دارای اهمیت بوده که متأسفانه از آن غفلت شده است. 

   

مشاور مدیر شبکه رادیویی معارف حوزه علمیه را در این امر الگو خواند و خاطرنشان کرد: مبلغان افزون بر بیان احکام و مسائل دینی باید مردم را به مطالعه کردن تشویق کنند که هیچ امری بیشتر از مطالعه و آگاهی صحیح سبب رشد و تعالی جامعه نمی‏شود./1323/ت302/ف

ارسال نظرات