۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۲۳۰۸۵۹
امام جمعه ایلام:

تیم مذاکره کننده در مقابل زیاده خواهی غرب ایستادگی کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: وظیفه اعضای تیم هسته ای کشورمان در مقابل زیاده خواهی و باج خواهی ‏آمریکا و متحدانش ایستادگی و عدم اعتماد و نرمشی در برابر آنها است.
حجت‌الاسلام والمسلمين لطفي نماينده ولي فقيه در ايلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی امام جمعه ایلام، در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت: وظیفه اعضای تیم هسته ای کشورمان در مقابل زیاده خواهی و باج خواهی ‏آمریکا و متحدانش ایستادگی و عدم اعتماد و نرمش در برابر آنها است، رهنمودهای رهبر معظم انقلاب فصل الخطاب برای تیم مذاکره کننده با کشورهای گروه 1+5 ‏است، البته به رسمیت شناختن حق غنی سازی هسته ای جمهوری اسلامی ایران از سوی کشورهای طرف مذاکره بزرگترین پیروزی برای نظام و ملت است.

وی افزود: دولت آمریکا به دفعات متعدد ثابت کرده است که قابل اعتماد نبوده و اعضای تیم مذاکره کننده آمریکا و غربی ها ‏منعکس کننده نظرها و پیشنهادهای رژیم فاسد اسرائیل هستند، رفع کامل تحریم‌ها در مذاکرات هسته‌ای ایران با آمریکا و اتحادیه اروپا راهبرد اساسی نظام اسلامی در نشست مسقط است.

 
امام جمعه ایلام گفت: دشمنان در طول سال های متمادی در تلاش بودند ملت ایران را از دانش هسته ای محروم کنند و به خیال باطل خود می توانند با فشار، تهدید و تحریم ملت ایران را از دانش پیچیده و مختلف محروم کنند.
 
 
حجت الاسلام والمسلمین لطفی خاطر نشان کرد: موضع‌گیری‌های اخیر رییس جمهور آمریکا و تکرار اتهامات واهی و ادامه تحریم‌ها حتی در صورت توافق نهایی این سوال را برای ملت ما مطرح کرده است که آیا ادامه مذاکرات بدون هیچگونه دستاورد مثبت و پافشاری آمریکا بر مواضع ظالمانه خود به صلاح نظام اسلامی و در شأن ملت بزرگ و مقاوم ایران است؟
 
 
وی تصریح کرد: انتظار می‌رود مسؤولان وزارت امور خارجه و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای که مورد اعتماد رهبر معظم انقلاب هستند و ملت شریف ایران اسلامی نیز از تلاش‌های مخلصانه آنها تشکر و حمایت می کند، با موضع‌گیری‌های قاطع و شفاف و نصب‌العین قرار دادن منویات رهبر فرزانه انقلاب به تبلیغات مسموم دشمنان و یاوه‌گویی‌های رییس جمهور آمریکا پاسخ محکم و قاطع بدهند.
 
 
نماینده ولی فقیه در ایلام در ادامه با اشاره به 24 آبان روز کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: کتاب یک واژه مقدس‌ در فرهنگ و ادبیات جوامع بشری است، پیشرفت و تعالی در عصرهای مختلف به خاطر ارتباط با کتاب و حاکم شدن فرهنگ کتابخوانی است.
 
 
وی افزود: یکی از خیانت‌های بزرگ رژیم ستم‌شاهی بیگانه کردن جامعه ایران اسلامی با فرهنگ کتابخوانی به‌ویژه محدودیت در نشر کتب ارزشمند بود، رژیم پهلوی به شدت تلاش می‌کرد بین آحاد جامعه و حوزه های علیمه هیچگونه ارتباطی وجود نداشته باشد و مردم از معارف دینی بی بهره باشند، خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی فرهنگ کتابخوانی در جامعه رشد چشمگیری داشته است./967/پ201/ب4
ارسال نظرات