۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۲۳۰۹۶۱
امام جمعه موقت اصفهان:

تألیفات علامه جعفری برای بشریت ارزشمند است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اصفهان با بیان عظمت و بزرگی علمی و معنوی علامه محمد تقی جعفری گفت: علامه تألیفات ارزشمندی برای بشریت دارند که بیش از 150 جلد این کتاب‌ها هنوز چاپ نشده است.
حجت الاسلام ميردامادي امام جمعه موقت اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد مهدی میردامادی امام جمعه موقت اصفهان، صبح امروز در همایش بزرگداشت علامه جعفری در دانشگاه آزاد اصفهان، با اشاره به عظمت و بزرگی شخصیت علامه جعفری اظهار کرد: به حق باید گفت که کسی جای علامه جعفری را نگرفت و مصداق کامل حدیث پیامبر است که رحلت علما را ایجاد شکاف در اسلام ذکر کرده بود.

 

وی نبود شهید مطهری، شهید بهشتی و علامه جعفری را یک خلأ بزرگ برای جهان اسلام توصیف کرد و افزود: علامه جعفری از همه چیز برداشت حکیمانه داشت، حکمت و علم و در عین حال تواضع و معنویت در رفتار علامه جعفری و در زندگی ایشان به خوبی مشخص بود و این فیلسوف متفکر، به اکثر علوم مسلط و به احکام فقهی و مسائل شرعی بسیار مقید بود.

 

نماینده ولی فقیه در منطقه 4 دانشگاه آزاد با بیان بخشی از زندگینامه علامه محمدتقی جعفری تصریح کرد: علامه آثار بسیار مهم و نفیسی برای بشریت به یادگار گذاشتند، مقایسه حقوق بشر و مسائل آن با حقوق بشر غربی یکی از مهم ترین کتاب‌هایی است که ایشان به رشته تألیف درآوردند که باید پیرامون آن بحث و گفت‌وگوهای بسیاری انجام شود.

 

حجت الاسلام میردامادی علامه جعفری را یک وزنه بزرگ فقهی دانست و خاطر نشان کرد: کتاب‌های بسیاری ایشان نوشته‌اند که هنوز برخی از آنها چاپ نشده‌اند و نزدیک به 150 جلد است؛ لازم است در این زمینه از سوی دانشگاه ورود جدی پیدا شود و دستاوردهای علمی این علامه بزرگ برای همه بشریت و مردم جهان به یادگار بماند.

 

امام جمعه موقت اصفهان علما و کسانی که به آنها حکمت عطا شده است را جاودانه ذکر کرد و گفت: دانشمندان و حکما و علما زنده‌اند تا بشریت و انسان زنده است و افکار این بزرگان همیشه زنده است و در بین مردم هستند، علامه جعفری به دلیل حکمتی که داشتند و به خاطر علمشان هرگز نمی‌میرند، انسان باید سعی کند اثری از خود بگذارد و تلاش کند تا با علم خود را همیشه جاودان و زنده نگه دارد./1304/پ202/ب4

ارسال نظرات