۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۲۳۱۲۷۷

مسابقات سراسری قرآن در تبریز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از میزبانی تبریز برای برگزاری مسابقات سراسری قرآن اوقاف و امور خیریه در اسفند سال‎جاری خبر داد.
مسابقات قرآن کريم

حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به جایگاه قرآنی استان، اظهار داشت: شهر تبریز نخستین پایتخت جهان تشیع میزبان مسابقات سراسری قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه در اسفند سال‎جاری خواهد بود.

 


وی با تأکید بر همکاری و تعامل تمامی نهادهای استانی در جهت برگزاری هر چه بهتر این مسابقات خاطرنشان کرد: به منظور برگزاری بهتر و با شکوه این گردهمایی بزرگ قرآنی، مردم و مسؤولان باید با حفظ اتحاد، هم‎افزایی و تعامل مطلوبی داشته باشند. فعالان قرآنی استان نیز با همت و تلاش بیشتر بتوانند به منظور حفظ جایگاه استانی، رتبه‎های برتر را کسب کنند.

 


حجت الاسلام حسینی با اشاره به گرایش ذاتی و درونی مردم به سوی برنامه‏‎های قرآنی، تصریح کرد: بنده به جرأت عرض می کنم؛ اگر یک دهم بودجه‏‌‎ای که در اختیار ورزش قرار می‏‌‎گیرد به فعالیت‌های قرآن تخصیص یابد، مردم ولایتمدار تبریز دو برابر ظرفیت استادیوم یادگار امام(ره) را پر می‌کنند.

 


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی همچنین از آغازمرحله شهرستانی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن در تبریز خبر داد و با اشاره به افزایش تعداد شرکت‎‏کنندگان در این مسابقات اظهار داشت: برای مقابله با هجمه‌‎های فرهنگی باید سبک زندگی اسلامی در جامعه پیاده شود؛ از این رو این افزایش بیانگر آن است که مردم ما توانسته‌‎اند پاسخی محکم به تهاجم فرهنگی غرب دهند.

 


وی افزود: امسال به برکت قرآن تعداد شرکت‎‏کنندگان افزوده شده و شاهدیم در تبریز 30 هزار نفر در مرحله شهرستانی به رقابت خواهند پرداخت، این در حالیست که آمار شرکت کنندگان در سال 92 از یک هزار و 400 نفر به دو هزار و 600 نفر رسید، این امر موجب شد که جایگاه این استان بعد از خراسان رضوی به رتبه دوم برسد.

 


حجت الاسلام حسینی با اشاره به این‌که مهجوریت قرآن و در حاشیه قرار گرفتن این گنجینه الهی و اهل بیت(ع) بین مردم باعث شد تا پس از 50 سال حادثه دلخراش عاشورای سال 61 هجری اتفاق افتد، گفت: با الطاف الهی، دوباره امام خمینی(ره) توانست بعداز یک‎‏هزار و 400 سال قیام کرده و اسلام ناب محمدی(ص) را احیا کند.

 


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی هدف برگزاری این مسابقات را ترویج، ترغیب و انس بیشتر خانواده‌‎ها به خصوص جوانان با قرآن عنوان کرد و گفت: این رقابت‎ها در دو رده سنی شکوفه‎‏ها و بزرگسالان (زیر و بالای 16سال) بین خواهران و برادران برگزار می‏‎شود.

 


وی با اشاره به این‌که در هر رشته 5 نفر از برگزیدگان به مرحله استانی راه خواهند یافت، افزود: مسابقات مرحله شهرستانی در رشته‌‏های حفظ، قرائت، مفاهیم عمومی و تخصصی، اذان و ابتهال به مدت یک هفته برگزار خواهد شد که هر روز 120 نفر به رقابت می‌پردازند.

 


حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که مسابقات اوقاف و امور خیریه تنها مسابقاتی است که افراد برگزیده پس گذراندن مراحل شهرستانی، استانی و کشوری می‌‎توانند به مرحله بین‎‏المللی راه یابند، گفت: بر اساس تفاهم و توافقاتی که این اداره به آموزش و پرورش شهرستان داشته امسال 30 هزار نفر در این رقابت ها حضور دارند./935/ت302/ب4

ارسال نظرات