۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۲۳۱۹۳۹
مدرس مرکز تخصصی تبلیغ:

شرط تبلیغ مؤثر فراگیری دو بال علم و مهارت است

خبرگزاری رسا ـ مدرس مرکز تخصصی تبلیغ کسب دو بال علم و مهارت را لازمه تبلیغ دانست و گفت: هدف اصلی طلاب رساندن پیام دین به مردم است؛ بنابراین باید مهارت لازم را در زمینه تبلیغ به دست آورند و از لحاظ علمی نیز به حدی برسند که بتواند در مسائل دینی اجتهاد کنند.
تبليغ و مبلغان

حجت­الاسلام مهدی سلیمانی آشتیانی، مدرس مرکز تخصصی تبلیغ در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به برخی از مؤلفه­های مهم تبلیغ چهره به چهره اشاره کرد و اظهار داشت: شناخت مخاطب، تسلط مربی یا مبلغ بر مطالب، بهره­مندی از روش­های جدید و مخاطب­شناسی از جمله مؤلفه­های تبلیغ چهره به چهره به شمار می­رود.

 

وی به مخاطب­شناسی به عنوان یکی از مؤلفه­های تبلیغ چهره به چهره اشاره کرد و گفت: یکی از مؤلفه­های تبلیغ چهره به چهره مخاطب­شناسی است که مبلغان باید با توجه به جنسیت و رده سنی مخاطبان و همچنین شخصیت افراد، مطالب مورد نیاز را به آنها انتقال دهند و روش متناسب با مخاطب خود را در انتقال مفاهیم به کار برند.

 

حجت­الاسلام سلیمانی آشتیانی درباره زمان شروع تبلیغ طلاب خاطرنشان کرد: هنگامی که طلاب علم و مهارت­های لازم و کافی را کسب کردند، زمان مناسبی برای شروع تبلیغ است که بتوانند از آن علم و مهارت در تبلیغ بهتر و مؤثرتر استفاده کنند.

 

مدرس مرکز تخصصی تبلیغ کسب دو بال علم و مهارت را لازمه تبلیغ دانست و اظهار داشت: تنها دارا بودن روش مناسب، لازمه تبلیغ نیست. طلاب اگر دو بال علم و مهارت را با هم دارا باشند، می­توانند در تبلیغ موفق شوند. طلابی که در سفیران هدایت تحصیل می­کنند، از سالهای دوم سوم می­تواند به تبلیغ بپردازند.

 

وی با بیان این که باید در کنار مجتهدپروری به مبلغ­پروری هم توجه داشت، گفت: هدف اصلی طلاب از طلبگی این است که پیام دین را به مردم برسانند. بنابراین هم باید در زمینه تبلیغ کار شود و هم طلاب از لحاظ علمی به حدی برسند که بتواند در مسائل دینی اجتهاد کنند. طلابی که در هر دو زمینه علمی و تبلیغی فعالیت کنند، موفق­تر خواهند بود.

 

حجت­الاسلام سلیمانی آشتیانی به ساز و کارهای آموزشی رسیدن به مرحله مبلغ­پروری از سوی حوزه علمیه اشاره کرد و گفت: حوزه علمیه باید به مقوله مبلغ­پروری اهمیت بیشتری بدهد. در سفیران هدایت که دوره­ای کوتاه­مدت است، به مبلغ­پروری اهمیت داده می­شود، اما در بلندمدت نیز باید از سال­های ابتدای طلبگی برنامه­ریزی در این باره صورت گیرد و توجه بیشتری شود. 

 

مدرس مرکز تخصصی تبلیغ به جایگاه مشاوره در تبلیغ دین اشاره کرد و گفت: از مهم­ترین کارهای مبلغان، پرداختن به مشاوره است. طلبه­ها در مبحث مشاوره می­توانند بسیار مؤثر واقع شوند، چرا که در بین مردم حضور دارند و با اقشار مختلف مردم، در ارتباط هستند و مردم نیز به آنها اعتماد دارند و مشکلات خود را بیان می­کنند. طلاب نیز می­توانند با ارائه مشاوره مناسب برخی از مشکلات مردم را رفع کرده و در این زمینه مؤثر واقع شوند./822/ت302/ی

ارسال نظرات