۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۲۳۱۹۴۶
آیت الله شبستری:

درون‌گرایی سرنوشت کشور را رقم می زند، نه مذاکرات هسته‌ای

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: مسأله ای که سرنوشت کشور را تعیین و رقم می زند درون گرایی و توجه به ظرفیت های داخلی کشور است.
آيت‌الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 5+1 اظهار داشت: مذاکرات هسته ای یک جریان طبیعی سیاسی است و نتیجه آن هرچه باشد ربطی به سرنوشت کشور ندارد.

 

وی با تأکید بر این‌که باید واقع بین بود و دچار خیالات و توهم نشویم، خاطرنشان کرد: استکبار جهانی به‌ویژه آمریکا به بهانه مذاکرات هسته ای درصدد دو قطبی کردن جامعه و تأثیرگذاری بر افکاری عمومی هستند، نباید تمامی امورات کشور را تعطیل کرد و منتظر نتیجه مذاکرات هسته‌ای بود، چنین القایی از سوی دشمنان با اهداف متعددی پیگیری می‌شود.

 


نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که تیم مذاکره کننده زحمات زیادی کشیده و همواره بر حق مسلم ایران پافشاری کرده و همین پیروزی بزرگی است، افزود: نتیجه مذاکرات هسته ای هرچه باشد، متعلق به نظام بوده و اگر توافقی حاصل شود متعلق به همه است و اگر توافقی حاصل نشود، نباید انگشت اتهام به سمت فرد و یا افراد خاصی نشانه گرفته شود.

 


آیت الله شبستری خواستار نگرش واقع‌گرایانه و منطقی نسبت به مذاکرات هسته‌ای ایران و غرب شد و تصریح کرد: عده ای کج فکر که همواره به آمریکا و غرب حسن‌ظن داشتند و دارند، فکرمی کنند با به نتیجه رسیدن مذاکرات تمام مشکلات ما حل می شود، غافل از این‌که سخت در اشتباه هستند.

 


وی با بیان این‌که مخالف توافق با گروه 5+1 نیستیم، افزود: همه امیدواریم سوم آذر مذاکرات به نتیجه برسد، اما هر نتیجه ای که از این مذاکرات حاصل شود، ربطی به سرنوشت کشور ندارد، چراکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قبل از آغاز این مذاکرات نیز روند رو به رشد و تعالی خود را پیموده و همین جریان در کشور ادامه خواهد داشت.

 


نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: براساس مؤلفه‌های نظام، مسأله ای که سرنوشت کشور را تعیین و رقم می زند؛ درون گرایی و توجه به ظرفیت های داخلی کشور است، ما نیازی به بیگانگان نداریم و این موضوع را ملت آگاه ایران درک کرده و رییس جمهوری آمریکا نیز با نوشتن نامه به رهبر معظم انقلاب اسلامی عجز و ناتوانی خود را اعلام کرده است.

 


امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود فرا رسیدن هفته بسیج را تبریک گفت و با اشاره به فرمان تاریخی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در تشکیل بسیج مستضعفان اظهار داشت: بسیج یک نهاد مردمی است که در پنجم آذر ماه سال 58 و در اوایل انقلاب به فرمان و تدبیر الهی حضرت امام خمینی(ره) تأسیس شد.

 


آیت الله شبستری با بیان این‌که فرهنگ بسیجی فرهنگ غیرت، معنویت و شجاعت است، گفت: بسیجی به راحتی اسیر خواسته های نفسانی نمی شود و همواره پایبند آرمان های و اهداف نظام اسلامی است، بسیج یعنی پیشرو بودن در تمام عرصه های اساسی و این عرصه می تواند زمانی در میدان جنگ باشد، زمانی در عرصه های فرهنگی نمایان شود و زمانی در سازندگی کشور خودنمایی کند.

 


وی بزرگداشت هفته بسیج را فرصتی برای احیای ارزش های انسانی و الهی دانست و گفت: ردشمنان اسلام بدانند تا زمانی که روحیه خدمت بی منت بسیجی در کشور حکم‌فرماست هیچ لطمه ای نمی توانند به نظام اسلامی بزنند، در حقیقت بسیج مدافع اصیل و سرسخت انقلاب اسلامی ایران است./935/پ202/ب4

ارسال نظرات