۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۸
کد خبر: ۲۳۲۵۰۲
به همت بنیاد شعر و ادبیات داستانی؛

برگزیدگان هفتمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد معرفی شدند

خبرگزاری رسا ـ برگزیدگان هفتمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد به همت بنیاد شعر و ادبیات داستانی در تالار وحدت تهران معرفی شدند.
جلال آل احمد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، برگزیدگان هفتمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد با حضور هیات داوران در مراسمی که دوشنبه سوم آذر ماه در تالار وحدت تهران برگزار شد، معرفی شدند.

 

بر اساس این گزارش کتاب های زندان الرشید اثر محمد مهدی بهداروند، سفر برگذشتنی اثر محمد رضا توکلی به طور مشترک در بخش مستند نگاری، ملکان عذاب اثر ابوتراب خسروی، آه باشین اثر محمد علی مزینانی به طور مشترک در بخش رمان، گشودن رمان اثر حسین پاینده در بخش نقد ادبی برگزیده هفتمین دوره ادبی جلال آل احمد شدند و در بخش داستان کوتاه نیز از کتاب رازهای سانتی متری اثر مرد علی مرادی تقدیر به عمل آمد.

 

 
در این مراسم محمد قزلی دبیر اجرایی هفتمین جشنواره جلال آل احمد با بیان ویژگی های مرحوم جلال آل احمد گفت: جایزه جلال راهی برای تبلیغ و معرفی شیوه زندگی جلال آل احمد است و نویسندگان جلال آل احمد را الگوی خود در نوشتن قرار می دهند، جایزه جلال آل احمد از سال 87 در حال برگزاری است و امسال نیز اجرای این جشنواره به بنیاد شعر و ادبیات داستانی سپرده شد.
 

دبیر اجرایی هفتمین جشنواره جلال آل احمد افزود: در این جشنواره از جوان 30 ساله تا پیرمرد 79 ساله و از انواع شغل های گوناگون معاون وزیر، شغل آزاد و نویسنده در این جشنواره شرکت کرده بودند، هدف ما از در اختیار گذاشتن آمار و ارقام به رسانه ها توجه بیشتر به بخش فرهنگی به ویژه معرفی ارزش کتاب است.

 

در ادامه این مراسم حجت الاسلام مهدوی راد دبیر علمی هفتمین جشنواره کتاب جلال آل احمد گفت: در این جشنواره بحث محتوا و ساختار ملاک برای گزینش بهترین اثر بود و داوران در گزینش آثار خداجویی و مردم نگری را در نظر داشتند.

 

وی با بیان اینکه که عمل صالح باید در جهت کرامت انسان باشد افزود: جلال آل احمد نویسنده ای بود که سعی در صفا و مروه می کرد و آثار او برای مردم بود، لذا کسی که برای خدا کار نیکو انجام دهد خدا وعده خود را محقق می سازد.

 

دبیر علمی جشنواره کتاب جلال آل احمد گفت: آیت الله طالقانی معتقد بود که آثار جلال به اثر او با نام سفرنامه ای به سوی خدا نزدیک بود و مرحوم شریعتی جلال آل احمد را نویسنده ای مردمی و همراه و همگام با مذهب اسلام معرفی کرد و معتقد بود که فطرت پاک جلال باعث شد که او از کهنه گرایی نترسد و به دنبال ارزش های خود باشد.

 

حجت‌الاسلام مهدوی‌راد تأکید کرد: جایزه جلال جایزه ای قابل انتقاد است و می شود به آن ایراد هم گرفت اما نتیجه ای که در آن حاصل شده نتیجه‌ای است که اکثریت آراء به آن را قبول داشتند و به همین خاطر من آن را می ستایم.

 

گفتنی است که هیات داوران هفتمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد را در بخش داستان کوتاه ابوتراب خسروی، مجید قیصری، محمد جواد جزینی، در بخش رمان حمید رضا شاه آبادی، بلقیس سلیمانی، قاسمعلی فراست در بخش مستند نگاری، جواد محقق، حبیبه جعفریان، نصرت الله محمود زاده و در بخش نقد ادبی محمد رضا سنگری، محسن سلیمانی، حسین بیات تشکیل می دادند./818/پ202/ب4

ارسال نظرات