۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۲۳۲۹۹۴
رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه:

حجت الاسلام والمسلمین حسنی هیچ گاه از مسیر حق منحرف نشد

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه تولی و تبری را از ویژگی های انسان های مؤمن برشمرد و گفت: یکی از ویژگی های حجت الاسلام والمسلمین حسنی این است که همیشه خط و موضعش مشخص بود و هیچ گاه از آن منحرف نشد.
رييس شوراي سياست گذاري ائمه جمعه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید رضا تقوی، رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور امروز در همایش نکوداشت نیم قرن مجاهدت حجت الاسلام والمسلمین حسنی، اظهار کرد: در تحولات اجتماعی تاریخ بشری افراد با استعدادی هستند که با رشد و بهره گیری از استعداد ها در جامعه نقش آفرینی کرده و تأثیرگذار بوده اند.

  

وی تصریح کرد: گاهی یک فرد از چنین توانمندی برخواردار است و موقعیت و اعتباری در جامعه پیدا می کند که تأثیر گذاری آن به اندازه یک ملت می تواند عظمت داشته باشد به عنوان مثال حضرت ابراهیم یک فرد است اما خداوند از او به عنوان امت یاد می کند.

 

وی استاد شهید بهشتی را شخصیتی تأثیرگذار و باعظمت خواند و گفت: امام خمینی(ره) در رابطه با آیت الله بهشتی این تعبیر را داشتند: «بهشتی ملتی بود برای امت ما».

 

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور نقش آفرینی را نیازمند سرمایه و اعتبار دانست و گفت: هر فردی نمی تواند چنین شخصیتی را به وجود آورد، پیامبر اکرم (ص) قبل از مبعوث شدن به این رسالت، این سرمایه را کسب کرده و لقب امین را گرفته بود.

 

وی تأکید کرد: اگر افراد سرمایه های لازم را در ظرف وجودی نداشته و از اعتبار اجتماعی برخوردار نباشند نمی توانند سلسه جنبان یک حرکت عظیم باشند.

 

حجت الاسلام تقوی با اشاره به مراسم نکوداشت حجت الاسلام والمسلمین حسنی، خاطرنشان کرد: این مراسم ریشه قرآنی دارد چراکه خداوند در قرآن کریم به پیامبر اکرم (ص) متذکر شده؛ کسانی همچون حضرت ابراهیم، حضرت موسی، حضرت مریم، ادریس و حضرت اسماعیل را به واسطه برخی از ویژگی های شخصیتی شان مورد تجلیل قرار دهد.

 

وی با بیان این که تجلیل از حجت الاسلام والمسلمین حسنی بر اساس رهنمودهای قرآنی است، خاطرنشان کرد: در سیره انبیا و ائمه معصومان(ع) تجلیل مسأله مهمی است به گونه ای که شاهد مصادیقی چون تجلیل امیرمؤمنان از عمروبن حمق خزاعی، تجلیل امام صادق از زراره و هشام هستیم.

 

وی با اشاره به این که روحانیان نیز به واسطه شخصیتی وجودی و خدماتی که داشتند باید قدردانی شوند، گفت: یکی از شخصیت های بزرگی که انقلاب بزرگ ایجاد کرد و جلوی اشغالگری ها و سلطه طلبی های را در مقطعی گرفت، آیت الله میرزا حسن شیرزای بود که گول لبخند دشمنان را نخورد و با فتوایی چند کلمه ای توطئه های دشمن را نقش برآب کرد.

 

حجت الاسلام تقوی، فلسفه تشکیل همایش نکوداشت نیم قرن مجاهدت امام جمعه سابق ارومیه را در مرحله نخست تجلیل از ارزش های تجمیع شده در شخصیت حجت الاسلام والمسلمین حسنی یاد کرد و گفت: البته شخص مهم است چرا که توانسته است با مجاهدت و فداکاری این ارزش ها رادر جام جانش ریخته و به والایی رسیده و منشأ اثر در جامعه باشد.

 

ترییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان این که تجلیل از شخصیت های برجسته را نوعی شکرگزاری نعمت دانست و افزود: اگر نعمتی را داشته باشیم و ان را نادیده بگیریم خداوند خشم کرده و عذابش را بر ملتی که شاکر نباشند فرو می فرستد.

 

وی هدف دوم از برگزاری مراسم نکوداشت را تجلیل از ارزش ها عنوان کرد وگفت: شجاعت و غیرت دینی از مهم ترین ویژگی ها و ارزش هایی است که در شخصیت حجت الاسلام والمسلمین حسنی جلوه می کند و باعث شد هرگز اجازه  ندهد به دین و دیانت ضربه وارد شود.

 

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور تولی و تبری را از ویژگی های انسان های مؤمن برشمرد و افزود: یکی از ویژگی های حجت الاسلام والمسلمین حسنی این بود که همیشه خط و موضعش مشخص بود و هیچ گاه از آن مسیرمنحرف نشد.

 

حجت الاسلام تقوی اظهار کرد: تولی و تبری حجت الاسلام والمسلمین حسنی باعث شد تا ایشان مورد هجمه قرار بگیرد به گونه ای که در دوران اصلاحات شاهد توهین و حملات در نشریات و روزنامه ها به ایشان بودیم.

 

وی گفت: در دوران اصلاحات عده ای به دفتر رهبر معظم انقلاب آمدند و از رهبری درخواست کردند تا حجت الاسلام والمسلمین حسنی دیگر امام جمعه ارومیه نباشد که با واکنش شدید رهبر معظم انقلاب روبه رو شدند.

 

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور جهاد و مجاهدت را از ویژگی های امام جمعه سابق ارومیه برشمرد و خاطرنشان کرد: مجاهدت به معنای واقعی در حجت الاسلام والمسلمین حسنی متجلی است چراکه با تبعیت از پیامبر اکرم (ص) هر گاه مردم را به کاری دعوت می کردند خود پیشگام بودند.

 

وی به مردم دوستی حجت الاسلام والمسلمین حسنی اشاره کرد و گفت: این روحانی مجاهد و مبارز در خدمت مردم بود که این امر بسیار ارزشمند و ارزنده است که البته در بین روحانیت شیعه چنین شخصیت های سرافراز و پرافتخاری بسیاراست.

 

حجت‌الاسلام تقوی افزود: حجت الاسلام والمسلمین حسنی روحانی مبارز و مجاهدی است که بیش از نیم قرن از عمر با برکت خود را در تأمین امنیت منطقه سپری کرده است.

 

وی ادامه داد: حجت الاسلام والمسلمین حسنی تا اواخر سال 92 به عنوان امام جمعه ارومیه فعالیت داشت که به علت کهولت سن خواستار کناره گیری شد.

 

گفتنی است، امروز به واسطه خدمات ارزنده این روحانی نستوه و مبازر آذربایجان مراسم نکوداشت نیم قرن مجاهدت امام جمعه سابق ارومیه با حضور مسؤولان کشوری و لشکری برگزار شد./936/پ201/ب4

ارسال نظرات