۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۲۳۳۰۰۳

حاشیه‌های مراسم نکوداشت امام جمعه سابق ارومیه

خبرگزاری رسا ـ مراسم نکوداشت نیم قرن مجاهدت امام جمعه سابق ارومیه با حضور مسؤولان کشوری، لشکری، استانی، روحانیان و مردم برگزار شد و حجت الاسلام والمسلمین حسنی به علت کسالت در این مراسم شرکت نکرد.
حجت الاسلام و المسلمين حسني امام جمعه اروميه حجت الاسلام و المسلمين حسني امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، مراسم نکوداشت نیم قرن مجاهدت عنوانی بود که همایش تجلیل از خدمات و تلاش های ارزنده حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا حسنی، امام جمعه سابق ارومیه نام گرفته بود.

 

برگزاری همایش نکوداشت حجت الاسلام والمسلمین حسنی با تشکیل ستادی در دفتر نمایندگی ولی فقیه آذربایجان غربی کلید خورد و دستگاه های اجرایی مختلف استان به ویژه استانداری، سپاه شهدای آذربایجان غربی، ادارات کل پست، تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین شهرداری و انجمن سینمایی و انجمن مفاخر شهر ارومیه با هم برای برگزاری این مراسم همکاری داشتند.

 
فضای شهر از هفته ها پیش با عکس های مسلح حجت الاسلام والمسلیمن حسنی پر شده بود که روح شجاعت، مجاهدت و مبارزاتی این روحانی نستوه را تداعی می کرد.
 
روز موعود، آخرین روز هفته بسیج سالن چمران دانشگاه ارومیه، همه جمع بودند، میهمانان لشکری و کشوری، مسؤولان استانی، خانواده های شهدا، جانبازان، ایثارگران، اصحاب رسانه، روحانیان شیعه وسنی و ... آمده بودند تا مراسم تجلیل بزرگ مرد آذربایجان با شکوه و پرشور برگزار شود.
 
اما حیف و صد چندان حیف، که مبارز دوران 8 سال دفاع مقدس و  ابرمرد روزهای سخت مقابله با دموکرات و حزب کومله و ... امروز توان حضور در مراسم را نداشت.
 
در ابتدای برنامه حجت الاسلام کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی از احتمال عدم حضور امام جمعه سابق سخن به میان آورد و از ارتباط به طریق ویدئو کنفرانس خبر داد.
 
لحظه ها سپری می شد، سخنرانی، شعر و کلیپ همه در وصف حجت الاسلام والمسلمین حسنی رقم می خورد اما مراسم همچنان بی بهره از وجود جسمی این عالم بزرگ بود.
 
همه سخنرانی ها انجام شد، دقایق آخر همایش بود که حجت الاسلام سید محمد فخری، داماد حجت الاسلام والمسلمین حسنی برای سخنرانی از سوی مبارز نستوه آذربایجان پشت تریبون قرار گرفت.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به وضعیت جسمانی حجت الاسلام والمسلمین حسنی گفت: وضعیت ایشان به گونه ای بود که نتوانستند در این محفل حضور پیدا کنند، از طرف حجت الاسلام والمسلمین حسنی و بیت ایشان از همه مسؤولان برای تدارک این برنامه بسیار ارزشمند تشکر و قددرانی می کنم.
 
مراسم نکوداشت حجت الاسلام والمسلمین حسنی در حالی با رونمایی از کتاب خاطرات، تمبر یادبود و پرده برداری از تندیس این روحانی به پایان رسید که ایشان در بستر بیماری بودند و نتوانستند در مراسمی که برای تجلیل از مقام والای ایشان بود، حاضر شوند./936/پ202/ب4
ارسال نظرات