۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۲۳۳۶۷۸
مدیر کل اوقاف و امور خیریه اصفهان:

وقف نقش اساسی در برطرف کردن نیازهای جامعه دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان اصفهان با تأکید بر ترویج و نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه گفت: فرد واقف با بخشش تمام یا بخشی از اموال خود نقش بسزایی در مرتفع ساختن مشکلات جامعه دارد.
حجت الاسلام صادقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام رضا صادقی، مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان اصفهان امروز با تأکید بر ترویج و نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه، گفت: فرد واقف با بخشش تمام یا بخشی از اموال خود نقش بسزایی در مرتفع ساختن مشکلات جامعه دارد.

 


وی با بیان این که 27 صفر روز وقف است، تصریح کرد: نخستین نشست قرارگاه مرکزی هفته وقف استان اصفهان برگزار شده و در آن ستاد هفته وقف تشکیل و وظایف مسؤولان و حاضران در جلسه مشخص شد.

 



مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان افزود: به منظور ترویج فرهنگ وقف باید این سنت حسنه برای همگان تبیین شود و ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) بهترین فرصت برای ترویج و نهادینه کردن این سنت حسنه است.

 



وی ادامه داد: روحانیان و مبلغان باید از این ایام برای تبیین فرهنگ وقف بهره برده و ضمن بیان اجر معنوی این سنت حسنه، درخصوص پیشرفت و توسعه جامعه از طریق وقف نیز همگان را مطلع سازند.

 



مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به این که وقف از صدر اسلام از سوی نبی اکرم اسلام و ائمه معصومان رایج بوده است، افزود: واقفان باید با تأسی از ائمه معصومان(ع) با توجه به مقتضات و نیازهای جامعه، وقف کنند.

 



حجت الاسلام صادقی افزود: در سال گذشته، حدود 100 وقف به ارزش 300 میلیارد ریال در استان اصفهان داشتیم که در زمینه ساخت مسجد، حسینیه و روضه خوانی برای عزاداری امام حسین(ع) و مواردی از این قبیل بود.

 



وی بـا اشـاره بـه ثـبت 111 مورد وقف جدید با ارزش ریــالــی 121 مـیـلـیـارد ریـال در سـال جـاری گـفـت: این تعداد وقف نسبت به مـدت مـشـابـه سال گذشته صد درصد افزایش داشته است.

 



مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان اصفهان ادامه داد: پیش از 500 نوع نیت وقف در زمینه‌های مختلف شناسایی شده است که امروزه باید با نیازسنجی و تشویق خیران، وقف‌های جدید در راستای نیازهای روز جامعه داشته باشیم.

 



وی در پایان گفت: اگر آثار وقف و نحوه هزینه‌کرد درآمد موقوفات برای همگان تبیین شود، مردم بیشتر به این سنت حسنه ترغیب می شوند./939/پ202/ب4

ارسال نظرات