۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۲۳۳۷۰۰
جانشین ستاد کنگره شهدای روحانی سراسر کشور:

دایرة المعارف شهدای روحانی در دست تدوین است

خبرگزاری رسا ـ جانشین ستاد کنگره شهدای روحانی سراسر کشور از تدوین دایرة المعارف شهدای روحانی خبر داد و گفت: بخشی از این دایرة العارف نوشته شده است و پس از تکمیل، مجموعه ای چهل جلدی خواهد شد.
يحيي عقيلي جانشين ستاد کنگره شهداي روحاني کشور

یحیی عقیلی، جانشین ستاد کنگره شهدای روحانی سراسر کشور، در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به فعالیت های این ستاد، گفت: ستاد کنگره شهدای روحانی در چند محور مشغول فعالیت است؛ از جمله آنها تحقیق در رابطه با آمار شهدای روحانی است، اظلاعات بسیاری از مبلغانی که در جبهه حضور داشته‏اند و نام آنها عنوان روحانی ثبت نشده در حال تکمیل است.

 

وی با بیان این‏که کنگره شهدای فرهنگیان و روحانیان تحت عنوان شهدای فرهنگی، یکی از برنامه‌های این ستاد در سال 94 یا 95 است، افزود: همچنین برای شهدای روحانی که در مدارس سراسر کشور به تحصیل می‌کردند نیز برنامه‌ای تحت عنوان یادواره‏ برگزار خواهیم کرد.

 

جانشین ستاد کنگره شهدای روحانی در ادامه یادآور شد: ستاد سعی دارد به معرفی شهدای روحانی که در جبهه به غیر از تبلیغ سمتی داشته اند و یا به عنوان آرپیجی زن، تخریب‏چی و رسته‌های دیگر رزمی به صورت تخصصی فعالیت داشته‌اند نیز بپردازد.

 

وی یکی دیگر از کارهای این ستاد را جمع آوری اسناد و مدارک شهدای روحانی از جمله وصیت‏نامه‏، نوشته‏، خاطرات و عکس عنوان کرد و گفت: مجموعه‌هایی نیز در این زمینه تولید و ارائه خواهد شد.

 

جانشین ستاد کنگره شهدای روحانی از تهیه و تنظیم دایرة المعارفی برای شهدای روحانی خبر داد و گفت: دایرة المعارفی نوشته شده و در حال تکمیل است که به ترتیب حروف الفبا است؛ تا کنون تا حرف ب شش جلد جمع آوری شده است و در تلاش هستیم این دایرة المعارف را به چهل جلد برسانیم.

 

عقیلی از تولید سریالی با موضوع زندگی شهید خیابانی خبر داد و عنوان داشت: این مجموعه در دست ساخت است؛ همچنین در ایام عید نوروز برنامه‏ای در 13 قسمت مخصوص شهدایی روحانی تقدیم هموطنان خواهد شد.

 

وی در پایان با اشاره به مستند شهدای شاخص شهدای روحانی، گفت: ستاد کنگره شهدای روحانی در بخش آمار و اطلاعات شهدا در تلاش است تا با بررسی صحت منابع مختلفی در رابطه با شهدا وجود دارد از قبیل سالنامه‌های موجود، مجموعه‌ای مستند را ارائه دهد./978/ت302/ف

ارسال نظرات