۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۲۳۳۸۲۵

امر به معروف و نهی از منکر عملی در سیره یک شهید هنرمند

خبرگزاری رسا ـ نسبت به دروغ و غیبت بسیار حساس بود و افزون بر نهی کردن از این گناهان، صندوقی نیز در منزل قرار داده بود تا هر کس به غیبت دچار شد مبلغی را در آن قرار دهد و تنبیهی برایش باشد که این گناه را تکرار نکند.
امر به معروف و نهي از منکر

 طیبه تسبندی، همسر شهید علی اصغر کلاته سیفری از شهدای هنرمند خراسان رضوی در حاشیه مراسم گرامیداشت این شهدا، در گفت و گو خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: شهید در سال 1338در کلات سیفری از توابع سبزوار متولد و در 21سالگی عازم جبهه جنگ تحمیلی شد.

 

وی در خصوص نحوه آشنایی و ازدواج خود با شهید، ادامه داد: سال 60 به خواستگاری آمد، در حالی که دست و پیشانیش جراحت خفیفی داشت اما مشکل جدی محسوب نمی شد؛ شهریور همان سال ازدواج کردیم و او به علت مشکلاتی تا خرداد 61 به مناطق عملیاتی نرفت؛ در این مدت در سبزوار مسؤولیت هایی همچون محافظت امام جمعه و مسؤولیت مخابرات سپاه را بر عهده داشت.

 

وی با بیان این که زندگی مشترک ما تنها 2سال و نیم به طول انجامید، افزود: بعد از اعزام شدن به جبهه در سال 61، معاونت گردان عبدالله(جبار)- لشکر پنجم نصر ایلام،به عهده وی بود که در سال 62 به عنوان فرمانده این گردان انتخاب شد و برای این که کنار هم باشیم برای زندگی به ایلام رفتم ولی پسرم هنوز 10ماه داشت که پدرش به شهادت رسید.

 

همسر این شهید هنرمند به نقل از دوستان وی، اظهار کرد: شهید به دوستان خود گفته بود من با اصابت گلوله به پیشانی ام شهید می شوم و سال 62 در عملیات خیبر به آرزوی خود رسید. همانطور که قبلا خبر داده بود اصابت تیری به پیشانی اش او را به پرواز درآورد تا به دیدار محبوبش نایل شود.

 

تسبندی اضافه کرد: پس از شهادت همسرم حال مساعدی نداشتم، تا این که یک روز در خواب و رویا شهید را در محراب همیشگی نمازش دیدم در حالی که هاله ای از نور اطرافش بود،چشم هایم را بستم و دوباره باز کردم ولی باز هم با حالت او را مشاهده کردم و از آن پس بود که آرامش یافتم.

 

وی در مورد خصوصیات اخلاقی شهید، گفت: نسبت به دروغ و غیبت بسیار حساس بود و افزون بر نهی کردن از این گناهان، صندوقی نیز در منزل قرار داده بود تا هر کس به غیبت دچار شد مبلغی را در آن قرار دهد و تنبیهی برایش باشد که این گناه را تکرار نکند و سپس این مبالغ را صرف امور جبهه می کرد.

 

لازم به ذکر است، شهید علی اصغر کلاته از شهدای هنرمند خراسان رضوی است که در رشته نقاشی و نویسندگی فعالیت داشت./930/ت302/ب5

 

ارسال نظرات