۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۲۳۴۱۹۰
عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی(ره):

اهتمام حوزه‏های علمیه در جهت تولید فکر و نیرو برای نظام است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی(ره) ضمن اعلام عدم وابستگی حوزه علمیه به دولت اظهار داشت: حوزه دولتی نخواهد شد و وابستگی به دولت را قبول نخواهد کرد لیکن حوزه در جهت تولید نیرو و فکر برای نظام می کوشد و برای رسیدن به اهداف نظام از تمام توان خود استفاده می کند.
قاسم روانبخش دبير سياسي هفته نامه پرتو
حجت الاسلام و المسلمین قاسم روانبخش، عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی(ره) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبیین چگونگی رابطه حوزه و نظام اسلامی با اشاره به فعالیت های رهبر کبیر انقلاب، امام خمینی(ره) و چگونگی تأسیس نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: رابطه حوزه و نظام اسلامی یک رابطه تنگاتنگ است چون این نظام برخواسته از حوزه علمیه است و افرادی مانند رهبر معظم انقلاب، شهید بهشتی و شهید مطهری در دامان آن رشد و پرورش یافته اند.
حجت الاسلام و المسلمین روانبخش ادامه داد: نظام اسلامی مولود حوزه است و حوزه علمیه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از این دستاورد عظیم خود باید پاسداری و حفاظت کند و نگذارد که نظام توسط قلم های مسموم و سخنان ناروا و دگر اندیشانی که هدفی جز براندازی نظام اسلامی ندارد مورد آسیب قرار گیرد.
وی تهیه فکر و نیروی انسانی برای مسائل و مسئولیت های مهم نظام را وظیفه حوزه عنوان کرد و اظهار داشت: نیروهای ساخته شده به وسیله حوزه در عرصه های اجرایی، قضایی، سیاسی و فرهنگی فعالیت خواهند داشت و در این زمینه حساس هر چند می بایست از استقلال حوزه مراقبت شود لیکن نباید دچار بی مهری قرار گیرد.
این استاد حوزه ادامه داد: حوزه دولتی نخواهد شد و وابستگی به دولت را قبول نخواهد کرد لیکن حوزه در جهت تولید نیرو و فکر برای نظام می کوشد همان‏گونه که دانشگاه های کشور و مراکز علمی و فرهنگی قسمتی از این مسئولیت را بر دوش دارند و دولت هزینه هایی از این دانشگاه ها و موسسات را تقبل کرده و از آنها حمایت می کند، حوزه نیز نباید مورد بی مهری مسئولان قرار گیرد.
حجت الاسلام روانبخش اضافه کرد: مقایسه رقم بودجه دانشگاه های کشور و مراکز علمی و فرهنگی با بودجه حوزه قابل مقایسه نیست و این برای نظام اسلامی خجالت آور است، مرکز تولید فکر و انجام پژوهش در نظام اسلامی هر چند در حوزه علمیه باشد باید مورد قدردانی و پشتیبانی قرار گیرد.
وی بر استقلال حوزه تأکید کرد و گفت: البته هیچ‏گاه حوزه استقلال خود را فدای حمایت اقتصادی دولت نخواهد کرد بلکه مسئولان نظام، دولت و مجلس باید توجه داشته باشند که اگر مرکزی به صورت رایگان فکر را تولید می کند با حمایت مالی بیشتر می تواند از جهت کمی و کیفی کار خود را گسترش دهد./836/ت302/ج
ارسال نظرات