۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۲۳۴۲۸۵
امام جمعه شهرری:

عربستان از سرنوشت دوستان آمریکا در منطقه عبرت بگیرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرری گفت: عربستان قیمت نفت را یکی با هدف خوش خدمتی به آمریکا و دیگر ضربه زدن به ملت ایران پایین آورده تا حدی که برای هیچ کس قابل قبول نیست، عربستان فراموش نکند که آمریکا با صدام، شاه لیبی و ایران که آن همه خوش خدمتی به آنها کرده چه کرد.
حجت الاسلام سيد علي شاهچراغي، امام جمعه شهرري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید علی شاهچراغی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرری ضمن دعوت مردم به تقوای الهی گفت: امیرمومنان(ع) می‌فرمایند: تقوا یک ادعا نیست انسان متقی و خدا ترس زبان خود را از بدگویی حفظ می‌کند، بسیاری از مردم به خاطر گناهان زبانی اهل جهنم می‌شوند.

 

وی با اشاره به این‌که یقین آثار زیادی دارد، افزود: زمانی که انسان به درجه یقین برسد وجودش را آرامش گرفته و دچار تزلزل نمی‌شود زیرا انسان متقی مالک قلب و زبان خود می‌شود.

 

امام جمعه شهررری با اشاره به این‌که خداوند انبیا و ائمه معصومان(ع) را با صفت یقین توصیف می‌کند، عنوان کرد: خداوند به ابراهیم ملکوت زمین و آسمان را نشان داد به این دلیل که ابراهیم به مرحله‌ای از ایمان و یقین رسیده بود، از صفات برجسته مومنان نیز یقین است خداوند هدایت و بشارت را برای کسانی قرار داده که نماز به پا داشته زکات داده و به نشانه‌های قیامت اعتقاد و یقین داشته باشند.

 

ریشه همه یقین‌ها ایمان به روز قیامت است

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی در ادامه گفت: ریشه همه یقین‌ها ایمان به روز قیامت است تا زمانی که انسان بهشت، جهنم، حشر و نشر قیامت را باور نکند به یقین نرسیده است، اگر انسان عمل کمی را با یقین به انجام برساند ارزش آن از عبادت یک عمر بدون یقین بیشتر است.

 

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) بیان داشت: پیامبر(ص) می‌فرمایند: حفظ زبان یکی از مقدمات رسیدن به یقین بوده و یقین سه نشانه دارد اینکه انسان برای خوشنودی دیگران خدا را به خشم نیاورد، نسبت به آنچه دارد شاکر خدا باشد، درباره نداشته‌های خود دیگران را مذمت نکند.

 

امام جمعه شهرری با اشاره به این‌که به اربعین حسینی نزدیک می‌شویم، اظهار داشت: در سال جاری بسیاری از عاشقان سیدالشهدا با پای پیاده عازم کربلا می‌شوند، زیارت امام حسین(ع) به میزانی ثواب دارد که زیارت‌کنند او گویی خدا را زیارت کرده و پاداشی معادل هزار عمره و حج دارد.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی در ادامه ابراز کرد: امام حسین(ع) آنچه داشت در راه خدا داد خدا هم این اعتبار و آبرو را به او داده که مردم به شکل کاروان‌هایی بدون این‌که سر از پا بشناسند عاشقانه عازم زیارت او شده و همچنین در کربلا عاشقانی نیز در کربلا برای زائران امام حسین(ع) سفره و غذا آماده کرده و با اشتقیاق انواع خدمات را ارائه می‌دهند.

 

عراق به ویژه عتبات عالیات جای شیطان نیست

 

وی ضمن تشکر از دولت عراق به خاطر برقراری امنیت برای زائران کربلا عنوان کرد: پیام اربعین سال جاری نسبت به سال گذشته در این است که مردم ما از هر نقطه ایران و عراق اعلام خطر برای تکفیری‌ها دارد که عراق جای شیطان نیست شیعیان عراق را خانه اهل بیت(ع) دانسته و اجازه نخواهند داد خانه اهل بیت(ع) دستخوش حوادث دلخواه آنها شود باید بفهمند و بدانند که اگر عراق به ویژه عتبات عالیات در معرض خطر قرار گیرد مردم از جان خود مایه می‌گذارند.

 

امام جمعه شهرری با اشاره به سالروز 16 آذر به عنوان روز دانشجو اظهار کرد: 16 آذر به عنوان روز دانشجو هویت دانشجویان ما را به عنوان اقشاری که به مبارزه با حکومت طاغوت و استکبار برخاسته نشان می‌دهد، امروز دانشجویان ما نباید این هویت استکبارستیزی را فراموش کنند.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی در ادامه افزود: باید به دانشجویان از نظر اعتقادی و ایمانی توجه شود زیرا سرنوشت کشور در آینده به دست همین دانشجویان خواهد بود اگر دانشگاه ها سالم باشد دانشجو نیز سالم خواهد بود.

 

وی خظاب به وزیر علوم انتخاب وی را تبریک گفته و ابراز کرد: با وجود مشکلات امیدواریم که وزیر علوم به وزارت علوم سروسامان داده و سخن خود را مبنی بر این‌که من سرباز ولایت هستم و فتنه خط قرمز ما است را فراموش نکند.

 

عربستان فراموش نکند آمریکا با دوستان سلف خود چه کرد

 

امام جمعه شهرری با اشاره به شیطنت عربستان عنوان کرد: عربستان قیمت نفت را یکی با هدف خوش خدمتی به آمریکا و دیگر ضربه زدن به ملت ایران پایین آورده تا حدی که برای هیچ کس قابل قبول نیست، عربستان فراموش نکند که آمریکا با صدام، شاه لیبی و ایران که آن همه خوش خدمتی به آنها کرده بودند چه کرد زمانی که تاریخ مصرف آنها تمام شد آنها را رها کرده یا از بین بردند.

 

وی افزود: عربستان به کسی تکیه نکند که خود تکیه گاه ندارد، قرآن می‌فرماید به کفار تکیه نکنید و درباره ایران هم بداند که ایران بیدی نیست که با این بادها بلرزد.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به آزادی فرعون مصر عنوان کرد: قوه قضائیه مصر در حکمی فرعون مصر حسنی مبارک جنایتکار و نوکر اسرائیل را تبرئه کرد و آقای مرسی را به اعدام محکوم کرد این مسائل همه مایه عبرت است وقتی ملتی خون شهدای خود را فراموش کرده و قدر انقلاب خود را ندانند به این‌گونه مسائل دچار می‌شوند.

 

امام جمعه شهرری در پایان خاطرنشان کرد: نتیجه پشت پا زدن به خون شهدا، انقلاب و اعتماد به آمریکا چنین سرنوشتی برای مصر است امید که همه مردم تحت ظلم در کشورهای عربستان، بحرین، یمن و مصر و سایر کشورهای دنیا از شر دشمنان خود نجات پیدا کنند./807/پ201/ب4

ارسال نظرات