۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۲۳۴۳۷۵
با محوریت بیانات رهبر معظم انقلاب؛

فراخوان ایده ها و طرح های پژوهشی 19 مهر منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ فراخوان 19 مهر با محوریت بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با علما و روحانیان خراسان شمالی پیرامون کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد منتشر شد.
حجت الاسلام اباذر بيگي

حجت الاسلام اباذر بیگی، مسؤول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، گفت: فراخوان ایده‌ها و طرح‌های پژوهشی 19 مهر با هدف توسعه و عملی شدن فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص توجه به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و شناسایی ظرفیت‌های این کانون‌ها در زمینه قدرت تفکر، ایده سازی، طراحی و ابتکار اعضای کانون‌های مساجد منتشر شد.

 

وی با بیان این که این فراخوان با محوریت بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با علما و روحانیان خراسان شمالی انتشار یافته است، گفت: بخشی از فرمایشات معظم له در این خصوص این است: «من سفارش می‌کنم که کانون‌هاى فرهنگى هنرى مساجد را فراموش نکنید، البته با همکارى بسیج، بد است که بین روحانى مسجد و بسیج مسجد، اختلاف به وجود بیاید، نه، با همکارى بسیج، این کانون‌هاى فرهنگى هنرى مساجد را مؤثر کنید، برایش کار کنید، بنشینید فکر کنید، مطالعه کنید و سخنى که متناسب با نیاز آن جوانى است که آنجا حضور پیدا می‌کند، فراهم کنید، مطالعه کنید، کتاب‌هایى وجود دارد که می‌شود از این کتاب‌ها استفاده کرد، کتاب‌هایى هست، بروید بپرسید، تحقیق کنید از کسانى که اهلش هستند، خودتان را مجهز کنید، مسلح به سلاح معرفت و استدلال کنید، بعد به این کانونهاى فرهنگى هنرى بروید و پذیراى جوان‌ها باشید».

 

وی خاطرنشان کرد: این فراخوان زمینه ساز عرضه نوآوری‌ها، خلاقیت‌ها، ابتکارات کانون‌های فرهنگی و هنری و نیز فرصت مناسبی برای تبادل افکار و ایده‌ها در بین اعضای این کانون‌ها و اهل فرهنگ و هنراست .

 

حجت الاسلام بیگی اظهار داشت: ارائه ایده‌ها و طرح‌های پژوهشی در فراخوان 19 مهر شامل پردازش موضوعات در سه بخش پژوهش های کتابخانه‌ای، میدانی و تلفیقی است بنابراین ارسال آثار مصداقی در قالب‌های خواسته شده (فیلمنامه، فیلم کوتاه، رمان، شعر، ویدئو کلیپ، وب سایت و...  مد نظر نیست.

 

وی اضافه کرد: بر اساس فراخوان، ایده ها و طرح های پژوهشی 19 مهر در سه بخش پژوهش های هنری، ادبی و دیجیتال انجام پذیرد.

 

حجت الاسلام بیگی با بیان این که علاقه مندان به شرکت در این فراخوان می‌توانند آثار خود را تا 9 دی به دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری آذربایجان غربی ارسال کنند، گفت: آثار برگزیده استانی به ستاد عالی نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور برای ارزیابی ارسال می شود./936/ت302/ب4

ارسال نظرات