۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۲۳۴۴۹۵
مسؤول اداره هادیان سیاسی سازمان بسیج کشور:

امروز تفکر حزب‌الله همان اندیشه انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول اداره هادیان سیاسی سازمان بسیج کشور گفت: امروز تفکر حزب‌الله همان اندیشه انقلاب اسلامی است و این تفکر در یمن، سوریه و عراق شکل‌گرفته و مطالبه گر دولت‌های خود شده و نقش ویژه‌ای در منطقه ایفا می‌کند.
قيومي مسئول اداره هاديان سياسي سازمان بسيج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر ،دکتر ایوب پورقیومی مسؤول اداره هادیان سیاسی سازمان بسیج عصر امروز در جلسه‌ای با هادیان سیاسی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر درباره تفاوت داعش و القاعده گفت: القاعده دشمن خود را فرا منطقه‌ای تصویر کرده و موضوع مقابل با تکفیر شیعه اولویت ثانویه آن‌ها بود اما داعش نگاه منطقه‌ای دارد و اولویت آن‌ها مبارزه با شیعه است.

 

وی ادامه داد: مکتب داعش، تکفیرگرایی است، که اهل سنت هم از دیدگاه آن‌ها کمتر از شیعه‌ها هستند، زیرا می‌گویند سنی‌ها جهاد را معطل کردند ازاین رو باید راهنمایی شوند و اگر نپذیرند باید کشته شوند اما شیعه را محدورالدم می‌دانند و به همین جرم سربریده می‌شوند.

 

مسؤول اداره هادیان سیاسی سازمان بسیج با اشاره به اینکه یکی از جاذبه‌های داعش، بحث مالی است، گفت: داعشی ها تفکرات خود را از دکتر و مهندس‌ها می‌گیرند و 14 درصد قربانیان آنها شیعه، دو درصد مسیحی و 84درصد هم سنی مذهب هستند.

 

قیومی اظهار کرد: داعش گروهای پنج یا شش‌نفره دارد و هر گروه یک فرمانده دارد که با فرمانده اصلی و گروه‌ها دیگر در ارتباط هستند و جابه‌جا می‌شوند.

 

مسؤول اداره هادیان سیاسی سازمان بسیج بیان کرد: تقریباً دو سوم از مناطق عراق که در دست داعش آزاد شده، زیرا استان الانبار یک‌سوم جغرافیای عراق را تشکیل می‌دهد.

 

قیومی گفت: حلقه اتصال تکفیری‌ها با عربستان از استان الانبار صورت می‌گیرد و استان نینوا و موصل نیز از بخش‌هایی هستند که داعش در آن‌ها حضور چشم‌گیر دارد.

 

این هادی سیاسی خاطرنشان کرد: موصل بدون شلیک گلوله به دست داعش افتاد و تلاش هایی در حال انجام است که موصل از سوی اهل سنت آزاد شود که بحث شیعه و سنی پیش نیاید.

 

مسؤول اداره هادیان سیاسی سازمان بسیج افزود: بعد از سقوط صدام استان‌های سنی نشین عراق کمتر تابع دولت مرکزی بودند، که حمله داعش باعث شد سنی‌ها در کنار دولت مرکزی قرار گیرند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: امروز تفکر حزب‌الله همان اندیشه انقلاب اسلامی است و این تفکر در یمن، سوریه و عراق شکل‌گرفته و مطالبه‌گر دولت‌های خود شده و نقش ویژه‌ای در منطقه ایفا می‌کند.

 

قیومی ادامه داد: این ظرفیت پیش‌آمده در آینده می‌تواند برای تفکر انقلاب اسلامی نقش ویژه‌ای داشته باشد و یکی از دلایل ترکیه، برای کمک به داعش همین مسئله است که نگذارد این بستر به‌طور کامل شکل گیرد.

 

این هادی سیاسی تأکید کرد: تجزیه عراق یک سناریوی جدی است که از طرف آمریکا پیگیری می‌شود که مجلس آمریکا در مهر سال 86 طرحی تصویب کرد که عراق به سه کشور شیعه، سنی و کرد تقسیم شود و هنوز هم این موضوع را به شکل جدی پیگیری می‌کند.

 

وی با اشاره به تحولات مصر گفت: جریان حاضر در مصر متمایل به آمریکا و عربستان سعودی است و طرحی برای زمین‌گیرکردن بیداری اسلامی در مصر بود.

 

مسؤول اداره هادیان سیاسی سازمان بسیج ادامه داد: کاری که در مصر صورت گرفته مسأله مبنا قرار گرفتن رأی مردم است و سیسی رئیس جمهور این کشور نمی‌تواند چندین بار آرای مردم را کسب کند؛ در مصر پتانسیل اسلام‌گرایی بسیار پررنگ است و می‌تواند در یک پروژه ده‌ساله به قدرت باز گردد./833/پ202/ب6

ارسال نظرات