۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۲۳۴۵۴۳
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران:

اثرگذاری تبلیغ دین نیازمند تناسب میان برنامه های فرهنگی و آموزشی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با بیان این که حوزه علمیه خواهران از ظرفیت بسیاری بالایی برای توسعه همکاری با آموزش و پرورش برخوردار است، بیان داشت: دستگاه تعلیم و تربیت باید از ظرفیت علمی بانوان طلبه در جهت تقویت باورهای دینی و فرهنگی دانش آموزان مدارس بهره گیرند.
حجت الاسلام علي غفاري، مدير منطقه پنج حوزه علميه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام علی غفاری، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران امروز در ستاد همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش در ساری با بیان این که دستگاه ها تعلیم و تربیت نیازمند بهره گیری از ظرفیت بالای حوزه علمیه است، افزود: به برکت انقلاب اسلامی، رهبری امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، همه امکانات و بسترهای لازم برای ما فراهم شد تا آموزه های دینی و مکتب وحیانی اسلام به جامعه ابلاغ شود.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران، رساندن پیام دینی به جوامع را تکلیف ذاتی حوزه های علمیه دانست و خاطرنشان کرد: به همین دلیل این مرکز مهم و اثرگذار دینی بر خود وظیفه می داند که جهت ساماندهی و نهادینه سازی فرهنگ دینی و گسترش آن در همه ابعاد زندگی تلاش کند.

 

حجت الاسلام غفاری با اشاره به این که حوزه های علمیه علم دار فرهنگ دینی و ترویج آموزه های وحیانی هستند، تصریح کرد: این امر از تکالیف ذاتی آنها است و برای همین امر تربیت می شوند.

 

وی ادامه داد: جامعه از هیچ دستگاهی به غیر حوزه، انتظار ندارد که برای فرهنگ دینی به صورت تکلیفی برنامه داشته باشند و کار کنند و در حقیقت نهادینه سازی فرهنگ دینی وظیفه ذاتی حوزه های علمیه است.

 

حجت الاسلام غفاری در ادامه سخنان خود پاسخگویی به شبهات دینی، سیاسی و معرفتی را یکی از مهم ترین وظایف حوزه های علمیه و روحانیت دانست و افزود: امروز حوزه های علمیه ما باید پویا و قوی باشند تا بتوانند هزاران شبهه ای که دشمن علیه اعتقادات دینی ما ترویج کرده پاسخگو باشند.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران بر ضرورت استفاده از شیوه های نوین تبلیغ به منظور پاسخگویی به شبهات دینی تأکید کرد و گفت: باید با برنامه ریزی صحیح در برابر هجمه های گسترده دشمنان ایستاد و نسل آینده را در تهاجم آنها حفظ کرد.

 

حجت الاسلام غفاری با بیان این که دشمنان نظام اسلامی امروز همه توان و ابزار خود را برای مقابله با اسلام ناب به کار گرفته اند، افزود: آنها تلاش می کنند تا چراغی که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دنیا روشن کرده را خاموش کنند.

 

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که متأسفانه تناسب لازم میان برنامه های فرهنگی و آموزشی در کشور وجود ندارد، خاطرنشان کرد: اگر تناسب وجود نداشته باشد برنامه های دینی و تبلیغی اثرگذاری لازم را نخواهد داشت.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که رسالت حوزه های علمیه و دینی با جابجایی دولت‌ها تغییر نمی‌کند، افزود: نباید در پیچ و خم ضوابط اداری، گفتمان‌های دینی را در جامعه خدشه دار کنیم.

 

حجت الاسلام غفاری در ادامه سخنان خود با ابراز تأسف از وضعیت نامناسب حجاب در جامعه اسلامی خاطرنشان کرد: دستگاه های آموزشی و فرهنگی رسالت سنگینی در تقویت باورهای دینی نسل جوان جامعه عهده دار هستند.

 

وی همچنین از فعالیت علمی 20 مدرسه علمیه خواهران در شهرهای مختلف مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر سه هزار طلبه در این مدارس علمیه مشغول به تحصیل هستند.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با بیان این که حوزه علمیه خواهران از ظرفیت بسیاری بالایی برای توسعه همکاری با آموزش و پرورش برخوردار است، بیان داشت: دستگاه تعلیم و تربیت باید از ظرفیت علمی بانوان طلبه در جهت تقویت باورهای دینی و فرهنگی دانش آموزان مدارس بهره گیرند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات