۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۲۳۵۱۶۶
استاد حوزه علمیه آمل:

ترویج فرهنگ وقف زمینه ساز گسترش ارزش های ناب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه آمل با بیان این که ترویج فرهنگ وقف باید به بهترین نحو ممکن صورت گیرد، گفت: ترویج فرهنگ وقف زمینه ساز گسترش ارزش های ناب اسلامی است که باید به این امر مهم توجه شود.
استاد حوزه علميه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی غفاری، استاد حوزه علمیه آمل، امروز در جلسه ستاد شهرستانی هفته وقف و تجمع استانی لبیک یارسول الله که در فرمانداری ویژه شهرستان آمل برگزار شد با بیان این که وقف صدقه ای جاریه ای است، گفت: وقف از برکات ارزنده ای برخوردار بوده و امری ماندگار است.

 

وی با اشاره به این که به فرهنگ وقف در دین مبین اسلام توجه ویژای شده است و نقش و جایگاه ارزشمندی در دین دارد، بیان داشت: پیامبرگرامی اسلام و امام علی(ع) نیز وقف های بسیاری را صورت دادند.

 

امام جمعه امام زاده عبدالله(ع) با بیان این که ترویج وقف های جدید امری مهم و ارزنده است که باید در راستای نیازهای روز جامعه حرکت کرد، افزود: در آن زمان نیاز به آب وجود داشت که امام علی(ع) در این خصوص بیشتر تلاش داشته است.

 

وی با تاکید بر این که امامزادگان و بقاع متبرکه بسیاری وجود دارد که باید از این ظرفیت های ارزشمند به درستی استفاده شود، تصریح کرد: زحمات ارزشمندی در شهرستان آمل در جهت احیای موقوفات صورت گرفته است.

 

حجت الاسلام غفاری با اشاره به سخنی از حضرت آیت الله جوادی آملی در خصوص وقف، افزود: در وقف کار ما باید به گونه ای باشد که موقوفات محبوس نشود.

 

استاد حوزه علمیه آمل با بیان این که ترویج فرهنگ وقف باید به بهترین نحو ممکن صورت گیرد، تصریح کرد: ترویج فرهنگ وقف زمینه ساز گسترش ارزش های ناب اسلامی است که باید به این امر مهم توجه شود.

 

امام جمعه امام زاده عبدالله(ع) افزود: فرهنگ سازی در خصوص ترویج فرهنگ وقف باید به نحوی شایسته و مدیریتی ارزنده صورت گیرد که همگان در این عرصه تکلیف دارند.

 

وی با بیان این که در گذشته دیدگاهی اعتمادگونه نسبت به مجموعه اوقاف در میان مردم نبوده است، تصریح کرد: امروز مردم اعتماد بیش تری نسبت به این مجموعه دارند که باید فعالیت های مجموعه به درستی اطلاع رسانی شود.

 

حجت الاسلام غفاری با تاکید بر این که فعالیت های خوبی از سوی مجموعه اوقاف و امورخیریه صورت می گیرد که نیازمند انعکاس این فعالیت ها به مردم است، گفت: باید تدبیری ارزنده صورت گیرد تا مردم از عملکرد این مجموعه اطلاع داشته و برنامه های اجرایی از طریق رسانه ها و طرق مختلف به اطلاع مردم برسد.

 

وی در پایان، تصریح کرد: وقف احسان ماندگار و اقدام خداپسندانه‌ای است که از طریق آن می توان بخش قابل توجهی از مشکلات و تنگناهای موجود در جامعه را شناخته و اموال و دارایی های افراد نیکوکار را داوطلبانه در جهت رفع آنها به کار گرفت که باید در این راستا برای ترویج فرهنگ وقف تلاش های گرانقدری صورت گیرد./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات