۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۳
کد خبر: ۲۳۵۱۸۹
معاون تهذیب حوزه علمیه کرمان:

راهپیمایی اربعین یکی از راه های مقابله با جنگ نرم دشمن است

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه محمودیه کرمان گفت: با توجه به فعالیت های مستمر ضدفرهنگی دشمنان شیعه، مراسم‌های اربعینی به ویژه راهپیمایی‌های بسیار گسترده یکی از راه‌های مقابله با این هجمه است.
اربعين

حجت الاسلام ناصر محی آبادی، معاون تهذیب حوزه علمیه محمودیه کرمان، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: جابربن عبدالله انصاری نخستین فردی بود که در روز اربعین شهادت امام حسین(ع) موفق به زیارت ایشان شد و در برخی از نقل ها گفته شده که حضرت زینب(س) و سایر اهل بیت سیدالشهدا(ع) توانستند به زیارت قبر حضرت موفق شوند که این نقل براساس دلایلی ضعیف به نظر می رسد.

 

وی در ادامه افزود: پیاده‌روی‌های اربعینی فلسفه های وجودی بسیاری دارد که یکی از آن ها بزرگداشت فرهنگ حسینی است و وضعیت امروز جهان اقتضای چنین عمل زیبایی را  دارد که شیعه با این کار به دنیا نشان می دهد از هیچ قدرتی ترس ندارد.

 

حجت الاسلام محی آبادی تأکید کرد: حرکت عظیمی که به سمت کربلای معلی انجام گرفته به نوعی معجزه محسوب می شود؛ چرا که سیاست‌های صدام حسین که منجر به محدودیت‌های شهرهای زیارتی شد و همچنان این محدودیت ها وجود دارد اما با این وجود شهر کربلا در روز اربعین بیش از بیست و پنج میلیون زائر را در خود جای می‌دهد.

 

معاون تهذیب حوزه عنوان کرد: این حرکت عظیم شیعه سبب انعکاس نگاه جهان به این سمت می‌شود، که از آن می توان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تبلیغات اسلام در جهان یاد کرد.

 

وی با بیان این‌که داعش در اذهان عمومی به عنوان یک قدرت محسوب می شود، اظهار داشت: شیعیان با این حرکت عظیم به سمت کربلا به همه جهان به ویژه دشمنان اسلام نشان دادند که از هیچ قدرتی نمی‌ترسند و حتی داعش را قدرتی در مقابل خود نمی‌پندارند.

 

وی در پایان گفت: با توجه به فعالیت های مستمر ضد فرهنگی دشمنان شیعه، مراسم های اربعینی به ویژه راهپیمایی های بسیار گسترده یکی از راه های مقابله با این هجمه است./9706/ت302/ب6

ارسال نظرات