۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۲۳۵۵۲۷

پنجمین دوره مسابقات سراسری حفظ قرآن کریم در آمل برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ رییس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی آمل از برگزاری پنجمین دوره مسابقات سراسری حفظ قرآن کریم در این شهرستان خبرداد.
قرآن کريم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، پنجمین دوره مسابقات آزمون سراسری حفظ قرآن کریم ویژه خانواده ناجا، امروز به میزبانی فرماندهی انتظامی شهرستان آمل برگزار شد.

 

حجت الاسلام نورعلی قربانی، رییس عقیدتی سیاسی فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان آمل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، گفت: در این دوره از مسابقات تعداد 320 حافظ قرآن از خانواده ناجا شهرستان آمل و محمودآباد در دو بخش برادران و خواهران باهم رقابت کردند.

 

وی با اشاره به این که امسال ناجای کشور رقابت های قرآنی را در چهار مرحله برنامه ریزی و آزمون برگزار کرده است، تصریح کرد: در این آزمون شرکت کنندگان در حفظ سه جزء اول، بیست و نهم و سی ام قرآن کریم با هم رقابت کردند. 

 

حجت الاسلام قربانی، افزود: یکی از افتخارات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، پاسداری از قرآن و معارف اهل بیت (ع) است که در این عرصه عمل، این سهم را با خون صدها هزار شهید امضا کرده اند.

 

رییس عقیدتی سیاسی فرماندهی نیروی انتظامی آمل، ادامه داد: اگر انس با قرآن برای همگان یک ضرورت و فضیلت است این برای کارکنان وخانواده نیروی انتظامی به مراتب ضروری تر خواهد بود.

 

وی با اشاره به این که بیش ترین افراد شاغل در نیروی انتظامی را جوانان تشکیل می دهند، تاکید کرد: هرچه فرهنگ قرآن درنیروهای انتظامی گسترش کند دانش و بینش معنوی کارکنان نیز افزایش یافته و در مقابل دشمن درونی و بیرونی مصون می شوند.

 

حجت الاسلام قربانی، ادامه داد: به منظور تعمیق و گسترش فرهنگ قرآن، فعالیت های قرآنی به صورت آموزش، محافل انس، آشنایی با مفاهیم و مسابقات از جدی ترین کارهای فرهنگی و معنوی است.

 

رییس عقیدتی سیاسی فرماندهی نیروی انتظامی آمل تصریح کرد: توسعه و ترویج فرهنگ و معارف قرآن در سطح کارکنان وخانواده نیروی انتظامی، ایجاد انگیزه برای هویت فعالیت های قرآنی میان کارکنان، تقویت بصریت دینی و صیانت آنان، ارزیابی و شناسایی منتخبین قرآنی نیروهای انتظامی جهت شرکت در مسابقات قرآنی استانی و کشوری از جمله اهداف این مسابقات است.

 

وی با بیان این که قرآن کلام خداوند کریم و معجزه پیامبر اکرم(ص) است که برای هدایت انسان‌ها و دستیابی به زندگی سعادتمندانه و با نشاط به سوی ما آمده است، خاطرنشان کرد: این کتاب آسمانی راهگشای زندگی انسان‌ها در همه مکان‌ها و زمان‌ها است که می تواند انسان را به بالاترین مراتب و درجات رهنمون کند.

 

حجت الاسلام قربانی با اشاره به این که قرآن نوری است که انسان باید بهره کافی را  از آن ببرد، گفت: این کتاب آسمانی باید زمینه ای برای تهذیب نفس و تکامل معنوی در انسان باشد.

 

رییس عقیدتی سیاسی فرماندهی نیروی انتظامی آمل با تاکید بر این که توجه به قرآن زمینه ساز تعالی جامعه می شود، افزود: امروز در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان که از پیشرفته ترین ابزار برای خروج جوانان ما از مسیر الهی استفاده می شود، توجه و توسل به این کتاب آسمانی می تواند خنثی کننده همه نقشه ها و برنامه های آنان باشد.

 

حجت الاسلام قربانی گفت: ترویج و تحکیم معارف قرآنی در جامعه امری ضروری است که باید با برنامه منسجم و سازماندهی شده اقدامات موثر و شایسته ای صورت گیرد.

 

وی با اشاره به این که قرآن بهترین هدایت کننده جامعه بشری است، گفت: عمل کردن به معارف و تعالیم والای این کتاب نورانی باید در دستور کار همه مسلمانان باشد تا آنان را به سوی سعادت هدایت کند./1314/پ203/ب1

ارسال نظرات